Shop-a-holic topic deel 4

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn77, 27 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Miekje, gefeliciteerd!! ik ben ook benieuwd naar de naam ;)
    @Smalle broeken, Eager Beaver valt erg smal, hier net iets te smal. Retour en Vingino vallen hier mooi. Ik heb hier 1 spijkerbroek van Noppies maar die vind ik vrij ruim. Heeft ze meestal aan voor 't buiten spelen of bij de oppas, niet zo mijn favo haha.

Hier even een krappe maand dus geen geshop. Dan maar wat rondneuzen en wat dingen op m'n verlanglijst plaatsen.

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb overdag de luier direct afgelaten, ook met boodschappen doen/ dagje dierentuin, balorig etc.
    s nachts heeft ze nog een luier broekje aan hoewel ze wel wakker word als ze moet plassen en ons dan roept.
    het broekje is altijd droog maar mijn meisje is nogal bang om te falen en ze zal compleet in paniek raken als ze perongeluk toch een nat bed krijgt. ( zie je wel....ik kan het niet, ik kan het echt echt echt niet)

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

4. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja hier ook op 1 iongelukje na dus ook alles droog
    ga morgen ook de luier snachts aflaten
    tenslotte is ie ook elke ochtend droog dus kan ze het!

5. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ahhh das zeker goed van hem
    trots zijn hoor!

6. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36

ook wel beetje sneu dat ze dat denkt..
    Als ik luier broekje aan doe bij mijn zoon dan plast hij er gewoon in..
    hij denkt misschien of nu mag het vast wel in me broekje plassen.

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    maar is ze nu al zo bezig met falen dan??
    jeetje lijkt me wel heftig voor een kindje van nog geen 3 jaar toch?
    maar er is evengoed niets mis mee om een luierbroekje aan te laten snachts

ieder doet het op zijn eigen manier
    Amy-lynn is nu 1,5 week echt zonder luier(op vandaag dus na)
    en dat is op een dag als vandaag mijn keus
    en ze maakt er gelukkig niet zo veel van
    maar evengoed heel de dag droog gebleven
    dus ik ben trots

mischien komt het verkeerd over op tekst maar ik bedoel het niet vervelend hoor!
    maar hoe kun je zo vroeg al spreken over faalangst??
    ik zou dat echt niet herkennen

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

o ik herken dat falen ook.
    Ze doet pas dingen als het het echt goed kan.
    Ik denk dus ook dat het plassen pas komt als ze in zichzelf gelooft. Heb serieus dit ook laten uitzoeken wat betreft onzekerheid. (just like her mommy :-s Jammer genoeg)

Haar pucky loopfiets al die tijd links laten liggen en opeens gaat ze als een speer!! Raar maar waar.

9. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
  10. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36

aaah super mooi mannetje!

11. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Mooi mannetje Miekje. En leuk pakje heeft hij aan zeg!

12. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Miekje gefeliciteerd!!
    Lekker van genieten.

13. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mirell we lopen met tess al een tijdje bij een orthopedagoog omdat ze ongezond veel waarde hecht aan structuur en het afspraak is afspraak principe.
    Wij dachten dat het kwam doordat ze door haar longaandoening veel in het ziekenhuis ligt, veel onderzoeken en dokterbezoekjes heeft en ze op haar eigen manier een veiligheid had ingebouwd.
    In het ziekenhuis dacht de maatschappelijk medewerkster daar anders over en zij dacht dat er iets van autisme speelde.
    Als ik bijvoorbeeld naar de intratuin wil met tess en mijn moeder moet ik duidelijk vertellen dat we in mijn auto naar oma gaan en daar oma ophalen, oma gaat dan bij ons in de auto zitten en dan rijden we naar intratuin.
    Als ik alleen zeg dat we naar oma gaan en haar dus ophalen en niet naar binnen gaan ( het letterlijke naar oma gaan ) is ze helemaal van slag.
    Dan is het niet een gewoon peuter driftbuitje maar ze is echt de hele dag overstuur en word er snachts ook huilend van wakker.
    Deuren mogen niet open staan, schoenen moeten op een rijtje staan en netjes naast elkaar zoals je ze ook aan je voeten hebt, ze kan er niet tegen als een kindje een regel overtreedt ( bv op je buik van de glijbaan, dat hoort op je billen) en raakt dan echt in paniek ( stampen, fladderen met haar armen en gillen).
    Cognitief loopt ze heel erg voor op leeftijdsgenootjes en is ze dus altijd de beste.
    Motorisch is ze gemiddeld en kan ze het niet aan als ze iets niet goed kan, omdat ze gewend is alles te kunnen zeg maar.
    Er word gezien haar gedrag gedacht aan asperger, hoogsensitiviteit of hoogbegaafdheid.

14. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Miekje wat een lekker hummeltje!

15. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Klinkt heftig Tesske. Lastig lijkt me dat als je ziet dat je kind het soms zo moeilijk heeft, of niet? Maar een echte diagnose kunnen ze nu toch nog niet stellen? Of is het alweer achterhaald dat ze dat pas met 6/7 jaar kunnen?

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jeetje tesske, heftig hoor!!

@ Miekje, ahhh wat een schatje!!!

@ SLC, vind het ook niet heel bijzonder van doerak. Rokje is idd wel leuk maar volgens mij is het grijze giletje van persival een stuk lichter grijs.

17. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik vind van Doerak dat rokje met die stroken (uit de folder derde foto, meisje helemaal rechts) er wel leuk uitzien. Verder vind ik het een beetje tegenvallen. Maar moet ook wel zeggen dat ik heel vaak heb dat ik dingen uit een folder dan niet leuk vind en ze dan in het echt toch wel leuk vind. Het is toch anders op een plaatje.

18. woezeltje1

woezeltje1 Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.031
    0
    36

een deel van je verhaal kan ik in mijn zoon vinden..
    die is autistisch lichte maten heeft adhd,odd,
    en heeft heel veel drift buien en fladdert ook heel wat af.(maar goed dat ze geen vleugels hebben hihi moet er toch een beetje blijven lachen)wand soms is het gewoon echt kei en kei hard werken voor onze zoon.de 3 RRR moeten strak gevolgd worden anders word er in de nacht niet geslapen.
    verjaardagen zie ik altijd een berg tegen op.veel en veel te veel mensen.
    en daar blijft hij een week mee zitten.dus nu vieren wij haast geen verjaardagen thuis en als er ergens verjaardag is blijf me man of ik thuis...
    veder is het echt een schat van een lieve jongen en sinds 4 maanden zijn we echt weer dol op elkaar.dankzij heel veel hulp van wel 5 verschillende hulp instanties.
    Maar we komen er wel!

19. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @Miekje: geweldig ventje en wat een gaaf pakje heeft hij aan!!!

@Tesske: jee meid dat is wel moeilijk zo over je dochtertje, helaas herken ik veel wat je beschrijft van mijn werk (werk met ASS kinderen)
    Mijn neefje van 3 is pas ook geobserveerd en die vertoond ook veel van wat jij vertelt qua gedrag.
    Ze mogen geen officiele diagnose nu al geven maar ze mogen al wel in de richting van gaan kijken op deze leeftijd, vroeger deden ze dat pas met 6 jaar...

@zo79: klopt voorheen waren de diagnoses pas vanaf 6 jaar maar steeds meer observeren ze kindjes al vroeg en dan wordt er al een vroege/voorzichtige diagnose gesteld op jonge leeftijd...

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat een prachtig mannetje!

Deel Deze Pagina