Shop-a-holic topic deel 5

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn77, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    @ Lynn, heerlijk he zulke complimentjes! Ik probeer haar altijd zo leuk mogelijk aan te kleden, zelfs de sokken zijn op haar outfit afgestemd. Groei dan wel een meter als iemand zegt dat ze zo mooi is en er leuk uit ziet :)

@ buggy, was vooral handig in het vliegtuig. Mocht 'ie mooi mee tot aan de gate en bij aankomst kon ze er meteen weer in. Tegenwoordig doet ze het niet meer maar op Kos heeft ze er ook in geslapen en dat was echt ideaal.
    Qua kinderwagen hebben we de Titanium Baby en die bevalt goed. Vooral de buggy is super, zit ze mooi hoog en als ze moe wordt laat ik 'm nog even zakken.

Maarreh Debby, die duowagen... voordeel is dan wel dat je niet zo'n brede wagen hebt, maar in deze variant ziet de achterste dus niets? Ahh, lees nu dat je kids beide achterin willen, blijkbaar vinden ze het dus super leuk!

@ Debby, vind je berekening wel goed haha.

@ Zo79, super leuk dat broekje van BF. Net even anders als anders.

@ Glimlachje, hoef je iig niet bang te zijn dat je te weinig hebt ;) hahaha.
    Wat een slogan haha....

Joh, als je door het shoppen een fijn gevoel krijgt en het allemaal mogelijk is maakt het toch niets uit!

@ hier, ik denk dat we nu op dit zitten:

3 spijkerbroeken lang
    1 spijkerbroek tot knie
    1 'andere' bruine broek
    3 rokjes
    5 jurkjes
    4 maillots
    7 leggings
    5 vestjes enkele kleur
    2 vestjes bloemenprint
    2 jasjes met rits
    5 luchtige truitjes met lange mouw
    1 warme trui

Denk dat het zo'n 11 setjes zijn maar wel met rokje/broek als basis en legging/shirt om te varieren. Valt me best mee!

Ahhh leuk zo'n lijstje.. heb dringend nog een aantal truien nodig en misschien nog 2 leuke niet-spijkerbroeken! En sokken.. ben ik gek op!

Maar we willen binnenkort een nieuw bed... dus hier ook maar even op m'n handen zitten!

@ shoppen, kan me voorstellen dat het voor sommige mensen een soort medicijn is. Ik werk wel maar ik ben vorig jaar afgestudeerd en al tijdens mijn studie was ik op zoek naar een nieuwe baan... maar tegenwoordig is er gewoon niet zoveel... Uit mijn werk haal ik niet veel voldoening meer en het is ook geen uitdaging. Dat geldt voor shoppen wel! Op internet sneupen, leuke koopjes zoeken, alles combineren en dan m'n meisje erin zien lopen. Heerlijk!

@ Tess, kan het me goed voorstellen hoor meid! Hoeft niet perse verwennen te zijn toch? Lekker van genieten hoor!

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Nou precies! het is gewoon een soort sport, het is niet alleen het shoppen zelf, maar het speuren en matchen in je hoofd, en dan als je alles thuis hebt dan ga ik altijd even naar haar kamer in de kast kijken en maak ik ontelbare verschillende setjes en dan hang ik de setjes klaar en als ze ze dan aanheeft, ben ik helemaal trots! En dan komt papa thuis en die zegt dat mama haar weer zo prachtig heeft aangekleed, en dan alle complimentjes van anderen, nou geweldig toch. Ik zeg altijd dat het mijn hobby is! En dat is het in feite ook. Ik verkoop ook alles weer, op mp, of hier of naar een vriendin en het werk wat ik daarin steek, is ook best tijdrovend maar ik vind het dus onwijs leuk dat verkopen van de kleertjes! En altijd dankbare klanten omdat ik de kleding heel netjes hou, en soms zie ik dan hier weer een kindje in de kleding lopen, nou dat geeft ook weer voldoening! Dus het is een heel verhaal geworden, maar voor mij is het echt een hobby wat me blij maakt!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Tesske: Hm, dat klinkt heftig. Ik kan me voorstellen dat je er dan zo in staat. En ach, er is toch niks verkeerd met (een klein beetje) verwend? Zolang ze maar niet naast haar schoenen gaat lopen...

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    tesske kan me je gevoel best wel voorstellen...

hier na de geboorte van sam 6 maanden thuisgezeten (ouderschapsverlof). En heb het heel slecht gehad een tijdje doordat ik zo teleurgesteld was in de bevalling ed.
    Ook ik vind het zoeken hardstikke leuk en setjes maken. Kan helemaal blij worden als ik bijvoorbeeld naar een bakkaboe winkel ga, daar verheug ik me al een week van te voren op.
    En ach, het is ook mijn hobby. Zoveel andere dingen heb ik niet.
    Ik ben vaak s avonds alleen thuis omdat mijn man dan werkt en ik kijk geen tv. Dan ga je al snel op internet surfen en dan zie ik vaak wel weer wat leuks ;)
    Ach en we kunnen het betalen. Dat vind ik ook wel belangrijk.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik was vandaag trouwens op een verjaardag. Die meiden daar hebben ook allemaal merkkleding voor hun kids maar dan op een heel andere manier. Vergelijken wie de duurste kleding voor hun kids hebben en elkaar de ogen uitsteken... brrr daar hou ik dus helemaal niet van he...
    Ze vonden emma dr jurk ook mooi. Maar ik ga echt niet het bedrag zeggen he... wat maakt dat nou uit?

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @debby: nou ja echt? oh belachelijk! Ik vind dat het helemaal niet gaat om hoe duur iets is geweest (vind trouwens vaak niet eens leuk als iets heel duur was, vind het veel meer een sport een hele gave set te hebben en dat het juist niet duur was)

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
  8. tulip

tulip Niet meer actief

oh leuk die bf kleren, ik ga ook even kijken. Ik zit nl nog niet aan mn shoplimiet en ben een mega bf fan!!!

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

ben het met je eens daarom ben ik ook zo nu en dan wat aan het verkopen
    en ik had nu 3 jurken verkocht 3x 20,00 =60
    en 1 voor teruggekocht! van 40,00 een blousje van 5,00 en bolero 10,00 en een strik 4,95 (dus het is weer uitgegeven)

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    zit hier te lezen en ga straks eens grondig uitzoekken

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja allemaal dkny en burberry enzo waar ik zowieso al niet van hou. En dan vragen: hoe duur was die rok? ja, de kleding van ons is wat duurder maar ja mijn man heeft dan ook een goede baan... blegh... alsof het daar om draait...

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Debby: Oh *KOTS* walgelijk als er zo vergeleken wordt. Lekker belangrijk hoe duur iets is ;).
    Waarom kijk jij geen tv? Als ik zo brutaal mag zijn om dat te vragen :)...

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mermaid haha niet brutaal hoor.
    Weet eigelijk niet waarom. Programmas intresseren me niet zo. En dan altijd die ellenlange reclames tussendoor en als je net iets leuks vindt moet je weer een week wachten tot het verder gaat. Af en toe volg ik wel eens iets (zoals nu de serie: Overspel) maar verder intresseert het me niet echt. Ik kijk vaak wel met 1 oog met mijn man mee. Maar zit ook achter de laptop dus volg het meestal niet. Zoals nu zit hij voetbal te kijken. Intresseert me zowieso niet.

En de meeste programmas irriteren me ook. Zoals red mijn vakantie ofzo dan vind ik sommige dingen heel erg overtrokken.
    Of een dubbeltje op zijn kant, dan denk ik... sja vaak hebben ze het er zelf naar gemaakt...
    Nee, ben vaak gewoon niet lang geboeid door dat ding.

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Debby: Hahaha, duidelijk! Ja, die reclames zijn ook wel rete-irritant idd. Hier nu ook voetbal *GAAP*. Maar om 20.00 uur confisqueer ik de AB, want dan komt So You Think You Can Dance. Da's dan weer 1 van de weinige programma's die ik echt volg.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mermaid nee vind ik ook niks aan. Heb het wel gezien de honderdduizendste talentenjacht...

Ik vond babyboom wel leuk en generatie 2010. Maar moet nu weer tot maart wachten op afleveringen. Ach ja...

16. tulip

tulip Niet meer actief

o vreselijk ja. Een aantal maanden geleden hadden we het op het werk over bezuinigen e.d (tja wie niet?;)) en een collega snapte niet zo goed waarom zij zo weinig overhielden. Dus wij wat vragen stellen over de toeslagen enz. die ze aangevraagd had, bleek dat ze een en ander vergeten was. Dus zij zegt tegen een andere collega,"hee N. hoe is dat bij jou geregeld dan?" Antwoord die op een bepaald toontje (je begrijpt vast wat ik bedoel;)) "toeslagen, ach denk je nu dat wij met het salaris van mijn man nog toeslagen krijgen?? Nee hoor. Ze lopen niet voor niks in tumble 'n dry":$ Dan denk ik echt, je had ook gewoon kunnen zeggen, nee we krijgen niet veel, of ik weet niet hoe dat precies zit.

17. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    #3517 Miekje1979, 16 okt 2011
    Laatst bewerkt: 16 okt 2011

Bij ons in de vriendengroet dragen bijna alle kinderen merkkleding,maar doen daar niet moeilijk over. We geven elkaar complimenten. Er zijn bij ons ook vrienden die een gigantisch salaris hebben en ook niet aan merkkleding doen. Vinden ze onzin, geven het liever uit aan andere dingen. Vind het een beetje kortzichtig.

Ik had laatst het omgekeerde . Suus had een leuk jurkje aan. Weet niet meer precies welke. Alle kinders droegen daar lelijke kleding van mega Mindy en hello kitty ( sorry, vind ik vreselijk) . Zegt 1 meisje tegen suus. Dat ze niet mee mag spelen,omdat ze geen hello kitty jurk had:$. Suus
    helemaal verdrietig. Toen zei ik ook hardop dat onze dochter er niks aan kan doen dat ik allergisch ben voor dat soort kleding;). Kortom ieder moet toch dragen wat ze mooi vinden.

18. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    @ Lynn, dat gevoel heb ik dus precies hetzelfde! Voor mij is het ook een hobby. En een hobby kost nu eenmaal geld.

@ Debby, ik vind winkelen bij 'onze' Bakkaboewinkel ook altijd een feestje!

Bah...dat soort opschepperige bedrag hou ik niet van....
    Ik zeg wel eens bedragen wanneer het goedkoop was of met heel veel korting... maar da's meer omdat ik zo trots ben dat ik dan voor weinig geld zo'n leuk setje kunt maken. Zegt iemand 'wow wat een leuk shirtje' en dan zeg ik 'leuk he, maar 5 euro' hahaha.

@ Tulip, aaargh irritant zulke mensen... zeg dan idd gewoon dat je het niet krijgt, klaar... maar om dan zo op te scheppen... pfff

@ Miekje, moet wel zeggen dat het vaak ook een keuze is natuurlijk! Zo vind ik soms een bepaald ding van € 30 duur maar zou ik voor iets anders wel zomaar datzelfde bedrag kan uitgeven terwijl iemand anders dat dan juist duur zou vinden. Het is maar net wat je prioriteiten zijn. ;)
    Zo vind ik het bijvoorbeeld zonde om hele dure boodschappen te kopen en koop ik het liefst bij Aldi, Lidl en de rest bij C1000. Kreeg ik laatst van een collega te horen dat ik echt zo'n 'huismoedertje' ben omdat ik wist waar de billendoekjes in de aanbieding waren... :$ tsja....

@ Mirell, dan maak je iemand anders eigenlijk ook weer blij met leuke kleding voor een betaalbare prijs! En da's ook leuk!

Ik ben nu begonnen met het verkopen van kleding die ik nog nooit gedragen heb! Ik heb voorheen vaak dingen besteld die niet pasten of net niet leuk waren, die zet ik nu op Marktplaats. Vind het echt leuk om te doen! Had laatst een jasje verkocht met kaartjes er nog aan, verstuurd en dan ben ik gewoon blij dat ik een berichtje krijg dat het aangekomen is!

19. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

miekje> serieus?! vind het een heerlijke opmerking van jou! Goed zo! Flikker op he...ga ook geen andere kinderen buitensluiten omdat ik ze net als zwevers erbij vind lopen.

yessie> slim! Doe ik ook. Mensen zeggen vindje dat niet zonde? Misschien voor de 2e? Ik ga niets/ tot bijna niets doorgeven. Vind dat het 2 verschillende types zijn enne..ik wilde geen tweede. (kom er langzaam van terug..heb kriebels....stttt maar wil eerst een vaste goede baan en anders huis ;)

In mijn album foto van mijn dochter en haar winterjas.
    Oma zei: zo zo doe maar duur een echte o'neill. Ik zeg..jaa maar geen o'neill prijzen. Gewoon sale bij kleertjes voor 70% korting en de een koopt zijn jas voor die prijs bij de C&A en de ander winkelt in de sale op die manier.

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    yessie ooh ik vertel ook regelmatig (als we het er over hebben) wat iets heeft gekost als ik daar trots op ben. En verder als iemand het vraagt mogen ze het altijd weten. Maar niet om dom opschepperig te doen...
    Van erg dure dingen (bijv haar verjaardagsjurk, die was 2ehands 70 euro) zeg ik nooit de prijs. Want meeste mensen om me heen kopen alleen bij zeeman en h&m en dan valt alleen maar hun mond open. Dat ik hem op marktplaats weer voor hetzelfde bedrag kan verkopen zien ze dan niet.

Deel Deze Pagina