Shop-a-holic topic deel 5

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn77, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wonderteam, mijn moeder heeft ook haar baarmoeder moeten laten verwijderen (na mijn geboorte) en ze is er ontzettend van opgeknapt. Tussen mij en mijn zus zit 6 jaar dus ze heeft er heel lang op moeten wachten.

Zelf hebben we ruim 2 jaar moeten wachten voordat ik zwanger werd en toen kregen we met 12.+5 weken een miskraam.
    3 maanden later werd ik zwanger van Mr K.
    Bij Ms K was het met 6 maanden raak.

Goed terug naar de kleding Ik vind het paarse setje erg leuk (maar nu staat mijn dochter paars ook erg goed)

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @wonderteam: jee meid wat een angst moet dat zij geweest zo net na de geboorte, heftig hoor...gelukkig is ze er nog...jeetje moet er niet aan denken...

@beslissing/Tulip: Ja de beslissing is mede door het syndroom van Asherman. Als ik weer zwanger wil worden heb ik toch behandelingen nodig om de verklevingen weg te houden, en dat hele ziekenhuistraject, dat brak me eerlijk gezegd wel op nu, want Danique moet ook elke keer mee, omdat ik meestal geen oppas heb als ik zo'n behandeling heb. Maar het is wel een én én verhaal, want als ik echt kriebels zou hebben zou ik het er wel voor over hebben. Maar ik heb de kriebels gewoon niet. Ik ben zielsgelukkig zo met zijn drietjes, Ik geniet met volle teugen van danique en het hebben van een tweede roept bij mij alleen maar angst/paniek op, ipv vreugde. Dus het is goed zo. Daarnaast heb ik zeer verhoogde kans op herhaling van Prepartum depressie (in zwangerschap) en postnatale depressie (na zwangerschap) aangezien ik prepartum bij alle drie de zwangerschappen had. Ik wordt extreem angstig en paniekerig en depressief van de hormonen. Zonder hormonen heb ik dat ook wel licht, en daarvoor slik in medicijnen en dan gaat het goed, maar zonder medicijnen voel ik me niet helemaal top en de zwangerschapshormonen die versterken dat bij mij heel erg.
    Dus nog een keer 9 maanden me zo ellendig voelen zie ik eerlijk gezegd ook niet zitten. En dan de miskramen, heb er 2 gehad dus zou ook nog wel een keer kunnen gebeuren, wil ik dat nog een keer meemaken? nee liever niet. En dan hebben wij het nu financieel goed, met een tweede zal dat voor ons toch iets beperkter worden, en heb ik (omdat mijn man heel veel weg is vanwege werk) alle vrijheid met Danique zo samen om te gaan en staan waar ik wil, heb het dat eerste jaar best zwaar gevonden toen ik nog zo beperkt was door slaapjes/voedingen/enz. En eerlijk gezegd vind ik die vrijheid die ik nu weer heb, heerlijk, ik neem haar overal mee naartoe en het is prima zo.
    De enige reden waarom ik het jammer vind geen tweede, is dat danique dan geen broertje/zusje heeft, maar ja heb inmiddels van meerdere mensen begrepen dat dat niet perce vervelend gevonden wordt.

Toen danique in het ziekenhuis lag met de pseudokroep, toen kwam de beslissing eigenlijk het duidelijkst. Want wat als ik op dat moment een babietje had gehad? Mijn man zat toen in Berlijn voor zijn werk. Ik ben heel blij dat ik gewoon die hele opname bij haar heb kunnen zijn, maar met een tweede zou dat voor mij lastiger zijn omdat ik geen rekening kan houden met een man die kan opvangen..

Nou ja onze hypotheek is dik omhoog gegaan ivm aflopen rentevaste periode, de kinderopvang is weer duurder en ik vind het fijn dat ik mijn meisje nu alle aandacht en liefde/financiele middelen kan geven die ik haar wíl geven. En dat kan voor ons, met een tweede, ook niet helemaal meer...

Nou ja heel verhaal dus haha...

3. tulip

tulip Niet meer actief

Lynn, nou ook een heel duidelijk verhaal vind ik. Ik snap het volkomen. Ik kan er gelukkig niet over meepraten, maar kan mij voorstellen dat die miskramen er behoorlijk in hakken. Ik ken ook genoeg mensen die enig kind zijn en ik geloof dat er niet 1 last van heeft.

4. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    #4164 Miekje1979, 30 okt 2011
    Laatst bewerkt: 30 okt 2011
    Nee,nog niet. Maar denken er wel over na..
    Als er een 3e komt gaat er 2 à 3 jaar tussen zitten. Wil eerst van mijn mannetje genieten. Ik vind de babytijd altijd erg leuk. Kan me niet voorstellen dat dat dadelijk is afgelopen.

5. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Heftig hoor! Ik weet er helaas alles van. Heb zelf aardig kritiek gelegen bij de 1e.door het HELLP syndroom. Ook onderzoeken gehad en groen licht gekregen. Maar zwanger zijn vind ik vreselijk. Baby's vind ik super.
    Hier elke keer 9 maanden spugen en bij beide bloeddruk problemen. Dus nr 3 is een risico. Dus daarom dromen we nog lekker verder. Het kan goed zijn dat we over 1,5 jaar denken het is goed zo.
    Dus hier is nog geen beslissing genomen.

6. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Red gefeliciteerd!!Superleuk!

Tesske, heftig hoor.. Lijkt me erg moeilijk..

Miekje, ook heftig..

Debby, denk jij dat je man er nog anders over gaat denken?
    Ik zou graag een derde willen, maar vriendlief ook (nog) niet.. (al zei hij gisteren tegen vrienden van ons die hij ons huis liet zien dat we de zolder niet gaan verbouwen (hebben een grote open zolder waar makkelijk een slaapkamer gebouwd kan worden) en bij een eventuele derde er dan voorlopig 2 kinderen samen op 1 kamer gaan :(). Nou ja we zien wel, ben uiteraard zeer gelukkig met onze 2 kinderen.. En onze dochter is geboren met een hartafwijking wat nu gelukkig niet meer aan de orde is, maar dat zet me ook nog weleens aan het denken..

Verder leuk geshopt, maar wel minder heb ik het idee..;)

7. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Meiden wat een heftige verhalen zeg!!

@ Red Gefeliciteerd!!! Leuk!

@ Madeliefke fijn dat je nu idd zo snel zwanger bent lekker genieten van dat kleine manneke!

@ Tulip hopen dat je snel zwanger bent meid!

@ Lynn wat een heftig verhaal meid.. Als je nu het besef hebt dat het goed zo is is het goed meid!! Lekker je meisje verwennen! En lekker genieten!

@ Tesske nog zo

8. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Mijn computer doet een beetje gaar!

@ Tesske Ik vind jou echt een moedige vrouw! Heel knap dat je ondanks alles wat je met je meisje mee hebt gemaakt nog zo positief in het leven kan staan!! Geniet van je mooie meid!

@ Wonderteam ook sterkte meid fijn dat je 2 mooie kindjes hebt!

@ Hier de wens voor een derde is er zeker ben dan ook nog jong zat 26 jaar.. Maar nu voorlopig niet vind het af en toe erg zwaar met die meiden.. 2 hele pittige karaktertjes die altijd wat uithalen.... Met Mila een hele pittige bevalling gehad waardoor ik dus nu een kringspier heb van een vrouw van 65 dus waarschijnlijk over een poos een stoma (Ik stop het heel erg weg ik leef nu maar heb het er wel moeilijk mee!) En een meisje die heel erg blauw was wij waren altijd bang dat ze er wat aan over zou houden maar gelukkig niet! Dus Eef is met een keizersnede geboren.. Met 36 weken gehaald omdat ik beslist niet natuurlijk mag bevallen.. Dus wie weet ooit en derde!

Lekker genieten van onze mooie wondertjes meiden!!

9. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    tnx meiden!!

haha nou ik heb niks geshopt dus :p maar lekker feestje gevierd, het was een gezellige dag en danique heeft leuke cadeautjes gehad, zal straks even wat foto's uploaden...

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

je taartjes zagen er lekker uit! (beter dan mijn cake van vandaag :-s)
    Ben benieuwd naar je verjaardagsfoto!

wonderteam> zo dan! Zo zie je maar kinderen krijgen is niet niets. Mannen doen ons het verder niet na!

11. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lynn, gefeliciteerd met je kleine meid (aan je banner te zien is ze morgen jarig ? Je cupcakes zagen er goed uit mmmmm hopelijk hebben ze ook goed gesmaakt! Zo te lezen hebben jullie een leuke dag gehad! Heeft Danique er ook van genoten?

@futuremama, ook een heftig verhaal zeg..
    @ andere mama's heb alle stukjes gelezen... pff wat hebben de meeste van jullie al veel mee gemaakt.. dikke knuf voor iedereen die er wel een kan gebruiken! *knuf knuf*

"gelukkig" hebben wij nog niet veel meegemaakt op het gebied van zwanger worden en bevallingen.. Helaas heeft onze relatie al wel heel wat zware jaren moeten doorstaan :(. Zo zie je maar weer.. ieder huisje heeft zijn kruisje.
    Als ik al deze verhalen zo lees... hoop ik des te meer dat we deze 2 meisjes gezond en wel in onze armen mogen houden en straks heel gelukkig en gezond mogen blijven met zn 6en.

12. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    @OTM: dat hoop ik ook voor jullie!!
    Ja Danique heeft het erg naar haar zin gehad, ze vond het heel leuk en het was inderdaad een hele gezellige dag!
    cakejes waren heerlijk!

13. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wat een heftige verhalen zeg.. Zo zie je maar, een kindje krijgen is echt een wonder.. Ik heb gelukkig zelf een probleemloze bevalling gehad. Bevalling was pittig, duurde 23 uur, en m'n dochter had wat zuurstof nodig, maar herstelde heel snel gelukkig! Na 5 minuten lag ze al op m'n borst. Ik zou nog wel twee kindjes willen. Heb geen haast, ben nu 23...

Shoppen, heb lekker veel geshopt! Een lilapaars jurkje met legging van imps en elfs, zilveren aapies( minnetonka- achtig, via de link van red) een blauw jurkje en een blauw met witte stippen maillotje van de Hema, slaapzak met hartjes, en sokjes met een kantje en rompers met een kantje van de hennes. Oh ja, en een vestje van Bengh(?), heel mooi blauw met strikjes als sluiting. Wel voor op de groei, maar vond het zo gaaf! Voorlopig heb ik dus weer even genoeg!

14. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Lynn, krijg honger van je cakejes!

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Haha ik heb er nog genoeg over hoor! Jullie zijn welkom!

Oh enne ik ben 34 trouwens

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zo wat hebben jullie veel meegemaakt zeg rond het zwanger worden/zijn/bevallen.
    Dan mag ik hier niet klagen!

@Lynn, wat zag ze er mooi uit!! Lekker die cakejes! Had ik gisteren ook gebakken maar ze waren niet zo mooi versierd!

@OTM, hier gaat ook niet altijd alles van een leien dakje maar de perfecte relatie zal wel niet bestaan.
    Hopelijk staan jullie samen sterk straks met jullie 4 meiden!

Las nog iets over m'n leeftijd, ja ben echt piep!

17. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    tulip ik hoop dat het voor jullie ook gauw lukt.

Wat een heftige verhalen allemaal.
    Hier ook al het een en ander meegemaakt, over romy 2en half jaar gedaan, en zware bevalling van 30 uur en over deze een klein jaartje gedaan, maar kwam wel uit de onderzoeken van het zh dat ik heel weinig kans had op een zwangerschap zit in vervroegde overgang, dus dit meisje is echt een wondertje, ik had graag nog wel een derde gehad maar dat zit er dus echt niet in. Ik ben gelukkig met mijn 2 meiden straks..

Leuk geshopt ook weer, die lila paarse set is echt mooi, maar moet je dochter wel staan idd..

18. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Jeetje ik heb even de verhalen gelezen.. Zo zie je ook maar dat je ook heel veel geluk mag hebben als je een voorspoedige bevalling hebt gehad.. Daar wordt ook zeker niet altijd bij stilgestaan..

Isabeau is nu bijna 9 maanden en ik heb ook nog geen kriebels voor een tweede.. Vind het overigens wel heel leuk, de zwangerschap en de babyperiode.. Misschien ook omdat het bij mij zo voorspoedig is verlopen allemaal, wat zeker niet vanzelfsprekend is! Maar wil voorlopig eerst nog AL mijn aandacht op Isabeau richten. Zij verdient het nu!!
    En natuurlijk wilt dat ook niet zeggen dat een eventuele volgende zwangerschap weer zo voorspoedig gaat verlopen..

Ik ben 26

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

heb alle sint en verjaardagskadoos al in huis
    hahahha
    was gisteren bij woods maar viel me beetje tegen
    maar wel een paar verschillende maillots gekocht
    als ze ze draagt naar kdv zijn ze na 1 dag echt helemaal lelijk
    ze doen ook soms zo achterlijk kruipen over de vloer onder stoelen en tafels door!
    als ze maar lol hebben!!!
    doe nu dus maillots aan die ze al 2 keer heeft aangehad voor netjes:)

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    @red van harte fijne zwangerschap toegewenst vanaf hier

Deel Deze Pagina