@lynn: heel begrijpelijk. En als je gevoel goed is, dan daar vooral op af gaan! Ik heb 2 kinderen, maar de 2e is een een groot wonder. MIjn oudste is onverwacht met volledige narcose via KS geboren. Ik was onder zeil en heb hem nooit geboren zien worden, toen ik bij kwam had ik alleen maar pijn, en geen baby. Dat was echt afschuwelijk, dat wens ik niemand toe. Toen ik een uur na de uitslaapkamer terug kwam op de kamer, was hij er nog niet, lag alleen op een ander kamertje. Gewassen, KV gehad, niet op mijn borst gelegen, he-le-maal niets. Echt afschuwelijk. Ik word er nog verdrietig van als ik eraan terug denk. Daardoor is mijn hele kraamtijd een waas in mijn hersenpan, ik weet er weinig van. IK heb alleen dat moment van op die kamer komen zonder baby, nog helder op mijn netvlies. Het heeft mij maanden gekost om het een plek te geven want ja, iedereen zegt: je hebt toch een gezond kind? Die snappen er echt niets van... IK was eigenlijk nog niet toe aan een 2e kindje, ik had enorme twijfels, en was als de dood voor een eventuele 2e KS. We deden aan periodieke onthouding... en ergens heb ik een hele vroege eisprong of hele late eisprong gehad, vermoed ik. Want ik raakte zwanger.... Ik heb een prima zwangerschap gehad, net als bij de eerste. IK heb een week voorweeen met 3 cm ontsluiting, 72 uur *geen slaap, en uiteindelijk 22 uur gewone weeen waarvan 35 minuten persweeen gehad, en toen was ze er. Een geweldige ervaring, ik heb keihard voor haar gewerkt, ik weigerde uiteaard pijnstilling, en heb geleden, maar het was geweldig. Een klein meisje, bij mij op de borst. IK heb gejankt als een klein kind, dat begrijpen jullie, en nu weer ffies terwijl ik dit typ En als je haar nu ziet, af en toe is het een spook hoor, heerlijk. En mijn zoon... die wordt zo groot, gaat al naar de kleuterschool... Ergens zou ik nog wel een 3e willen, maar als het is zoals nu, is ook prima. Ben heel gelukkig met mijn 2 wondertjes.
Red, gefelciteerd!! Ik heb 2 helse bevallingen gehad, die allebei tot een spoedks leidden. Allebei foetale nood. Bij mn oudste zakte haar hartslag bij iedere wee enorm en had in vruchtwater gepoept. En omdat ik maar tot 4 cm kwam, kreeg ik een ks. Bij mn jongste verliep het soepel eigenlijk, kwam met 5 cm in het zkh en 2 uur later had ik volledige ontsluiting. Maar ze lag nog veel te hoog en mijn bekken waren te smal. Met volledige ontsluiting kreeg ik weeremmers en werd direct naar de OK gereden voor een ks want de kleine had het zwaar, ook haar hartslag begon te dippen. Achteraf bleek ze ook nog een sterrenkijkertje. Er werd mij na de tweede afgeraden om ooit nog zwanger te worden, sowieso word een derde of meer weer een ks.
@jingels: jee meid dat moet inderdaad vreselijk zijn geweest! Ik had ook een ks, maar een geplande, dus ik wist dat ze niet direct op mijn borst gelegd zou worden, ik vond dat ook heel naar, maar omdat ik erop voorbereid was, is het dan toch beter te verwerken. En Maurice mocht gelijk met haar mee, dus dat stelde me gerust, dat papa bij haar was. Mijn hartslag was veel te hoog in de verkoeverruimte, dus ik moest langer wachten tot ik naar Danique mocht, ohhh ik werd daar echt bijna agressief van, ik wilde naar mijn kind!! Haha maar toen ik naar mijn kamer mocht, lag ze daar in de couveuse heel lief en werd ze op mijn borst gelegd. Ik had ook een wikkeldoek meegegeven die ik de nachten ervoor een paar keer bij mij in bed had gehouden zodat het 'mijn' geur zou hebben, en daar hebben ze haar na de geboorte in gewikkeld, dat vond ik ook een fijn idee. @Loesjuh: jeetje wat een schrik, twee keer zelfs, lijkt me zooo eng om zoiets mee te maken dat je kindje zo in nood is!! heftig!
beetje vergelijkbaar geplande ks om 7 over half 3 is ze geboren met papa mee naar boven en ik ik had verkeerde waardes in bloed en bloeddruk was heel hoog kwart voor 6 was ik boven en andre was helemaal bezorgt niemand vertelde hem waar ik bleef! ben daarbij ook heel blij dat we niemand in ziekenhuis hadden gevraagt we hebben tot 7 uur met zijn drietjes doorgebracht daarna pas gaan bellen ik verbaas me trouwens echt hoeveel vrouwen er een ks hebben en waar er wel iets niet goed ging ipv gewoon alles goed zo bus halen werken
mirell> zat net hetzelfde te denken. Zou het aan het shoptopic zijn en we daarom met ze alle lekker shoppen (weet het antwoord al, heb deze vraag al vaker gesteld) Misschien voor de nieuwelingen. Ik heb ook die heerlijke depressie in de zwangerschap en daarna ondervonden. Kwam door hormonen en stress op werk en vriendschapgerelateerd. Ik ben in mijn maandelijkse periode ook niet makkelijk dus het is wel iets wat in mij heerst. Nee de bevalling was ook niet makkelijk en ben ook perfectionistisch. Daarom "koop" ik mijn gevoel af als het niet makkelijk gaat met mij. Al moet ik zeggen dat ik het momenteel goed in bedwang heb. *trots!*
@sweetlake: ja ik vind dat je het ook heel goed doet zeg, met het niet shoppen terwijl je in zo'n k*t periode zit!! Ik heb voor de cakejes inderdaad dr. Oetker gebruikt, super makkelijk om te doen hoor! Is echt piece of cake en thanks voor al je lieve berichtjes in mijn album!
Silvana, dat jurkje heb ik ook in mijn hand gehad.. vond het zo leuk! Maar uiteindelijk niet gekocht! Jeetje wat een heftige bevallingen.....
ja snap er niets van Maar misschien omdat ik weet dat er geld uitgegeven moet worden aan dingen in huis. Hihi...geeft me ook een kik dat het weer nieuw en mooi is. Die Dr oetkar...is toch wel handig ja. Ik had botercreme gekocht maar kreeg dat (*%*&%&* spul niet uit het zakje. lig trouwens nog in me bedje. Erg he. Kindlief tv kijken en ik lappen.
Nou dat dr.Oetker spul zit in een kant en klare verpakking en dan zitten er verschillende spuitmondjes bij die je erop kan draaien en spuiten maar, echt heel makkelijk! Ja je huis mooi maken is ook hartstikke leuk!
Sweetlakecity, heeeeeeeerlijk! Hier ben ik al aan het ruimen! Jeej het wordt steeds meer een zootje hier in huis met al dat speelgoed.. De bijkeuken staat al vol! Waar laten jullie al het speelgoed? Lynn, ik wil ook zo graag van dat soort dingen maken.. Maar dan ga ik ze zelf ook opeten en dat is nou ook weer niet de bedoeling! En om mijn vriend met 12 muffins op te zadelen, wordt hem ook niet denk ik! Laatst had ik heel enthausiast wafelmix gekocht, slagroom, vanille-ijs en kersen voor een lekker toetje.. Kwam ik er thuis achter dat ik helemaal geen wafelijzer heb...... Slim
in een ikea kast zo eentje: TROFAST Opbergcombinatie - IKEA maar dit blijkt ook handig te zijn. Kastjes dicht STUVA Opbergcombi met deuren/lades - IKEA
Sweetlakecity, ja dat is inderdaad heel handig, maar dan komt mijn huis nog voller te staan en dat kan bijna niet
@vlinder: ehm dat gebeurd hier ook hoor Ik ga na alle feestdagen wel weer aan de lijn Ik bak elke week wel iets samen met danique, die vind dat ook heel leuk om te doen! @shoppen: ik heb weer geshopt ladies!!:: de wekelijkse boodschappen
Wij gaan de gang opknappen en dan zetten we er 2 van die blokkastjes neer (ikea) waar manden in kunnen. Daar kan dan mooi het speelgoed in en als ze willen spelen kunnen ze zo een mandje pakken. Bevallingen. Bij Mr K ben ik met 42+3 begonnen met weeën/rommelen. Met 42 + 5 had ik eindelijk 4 cm ontsluitng en mocht ik in het ziekenhuis blijven. Met 42+ 6 had ik eindelijk 10 cm en mocht ik gaan persen en na 3 uur persen was meneertje nog geen mm opgeschoven en werd het een spoedkeizersnee. Doordat ik zo moe was heb ik er erg weinig van meegekregen en ben als een blok in slaap gevallen toen ze me hechten. Omdat het een zondag was mocht ik meteen weer naar de afdeling maar toen was Mr K al gewassen en aangekleed. Toen met 38+5 Ms K in stuit bleek te liggen en ze een keizersnee gingen plannen dacht ik meteen dit overkomt me niet nog een keer. Dus meteen aangegeven dat ik absoluut niet wilde dat ze gewassen werd als ik er nog niet was en dat als ik lang op de uitslaapkamer moest zijn ik eisde dat ze bij mij werd gebracht. Een paar dagen later is ze gehaald, ik heb denk ik 10 minuten op de uitslaapkamer doorgebracht omdat ik maar bleef zeuren dat ik naar mijn kind toe wilde . En ze was nog niet gewassen toen ik boven kwam en heb haar toen eerst lekker op mijn borst gehad. Goed net naar de stad geweest en voor mezelf 3 rokken gehaald bij de hema. (vond dat mama nu maar eens aan de beurt was.)
@Pluk: oh rot zeg, van de eerste bevalling! Hier wassen ze de kindjes zowieso helemaal niet meer de eerste dag, pas de tweede dag gaat kindje voor het eerst in bad...
Ik ga mijn mim-pi jurk terug sturen. 1x gewassen en allemaal ravels aan de roezels. Ze hadden de klacht nog niet gehoord. Maar ze sturen nogmaals die jurk naar me toe!! Ben benieuwd.
lynn ik heb ook een (zeer ernstige) prepartum depressie gehad bij emma. Heb echt op het punt gestaan voor een trein te springen (achteraf denk je, hoe kan je zo denken?). Maar eigelijk ben ik nooit bang geweest voor herhaling. En heb het bij sam eigelijk niet gehad (alleen in het begin een beetje neerslachtig maar dat was snel over). Ik snap je gevoel. Ik zou misschien nog wel een derde willen maar de laatste tijd wint mijn verstand het eigelijk dat ik het beter bij 2 kan houden. Plus dat ik niet weet of ik zin heb om weer clomid te gaan slikken, inwendige echos etc (ik heb pco, emma is wel spontaan gekomen maar sam niet en ik ben nog steeds niet ongesteld dus vrees dat het erger is geworden). En helemaal dat ziekenhuis gebeuren rondom de geboorte. 2 keer zwangerschapshypertensie gehad (zij het bij sam veel later dan bij emma). 2 keer uit voorzorg opgenomen in het ziekenhuis, 2 keer een keizersnee en 2 keer mijn kinderen direct bij me weggehaald en op neonatologie gelegd. Dat wil ik echt geen derde keer meemaken. Dus ik snap wel wat je voelt. En 1 kindje is toch ook goed? Je hoeft toch niet altijd met de massa mee te gaan?
Barbara Farber winter 2010-2011 | classicclothesforkids.nl iemand? Zijn wel grotere maatjes. Wel leuk he?! Ik bedwing me.... zie hier wel een kindje in lopen...debby??? Ballonjurk (Barbara Farber) | Barbara Farber winter 2010-2011 | classicclothesforkids.nl let op! Valt maatje kleiner.