Mn zoontje is nu bijna 14 maanden en grotendeels van zijn leventje ziek geweest. 4x luchtweginfecties, oorontsteking enz. Hij heeft astma en is altijd verkouden. Nu vond ik een bobbel in zijn lies, ha gebeld. Gaf aan dat het zijn testikel wel zou zijn omdat de bobbel ook steeds weer weg gaat, 2 weken later weer gebeld, het was namelijk opeens veel groter geworden. Omdat hij die week ervoor ziek was geweest, zeiden ze dat het een opgezette klier was, ik kon het namelijk nog bewegen. Nu dus weer de bobbel en weer groter en ik kan het niet meer bewegen. Wel verdwijnt het steeds weer maar het zit me gewoon niet lekker! Dus maar weer gebeld. Weer het verhaal dat ze niks kunnen doen als op het moment dat er gekeken wordt door de arts er niks te zien is. Na veel zeuren mag ik toch langs komen... Maar overdrijf ik nu of niet? Mijn gevoel zegt me dat er iets niet klopt en tot nu toe is dit gevoel altijd juist geweest...
Knappe huisarts die door de telefoon kan zien wat je zoontje heeft . Dus ik zou zeggen: bellen voor het maken van een afspraak en dan niet telefonisch. En ook al is het dan een opgezette klier, dan is er tenminste wel naar gekeken. Dat vind ik toch wel het minste wat ze kunnen doen met dingen die spontaan opkomen en ineens weer verdwijnen.
Nee je overdrijft zeker niet!! Het is je kindje en als jij denkt dat er iets niet goed is.. Gewoon langsgaan! Al is het 10x voor hetzelfde. Zou er ook duidelijk bij zeggen dat je je zorgen maakt! ik vind het niet meer dan normaal dat je blijft bellen! Zou ik ook doen
Nee hoor ik snap je reactie! In het vervolg zou ik bellen en zeggen: ik wil graag een afspraak bij de huisarts! Je bent nl niet verplicht om te zeggen waarvoor je komt! Dat is prive.
belachelijk dat je niet kan komen .... ik zou bellen op t moement dat de bult er zit en zeggen dat je gelijk wilt komen omdat ie af en toe weg trekt
Je overdrijft zeker niet. Wil je even goed kijken wanneer die bult verschijnt bij je zoontje? Is het als hij veel huilt, of poept, of ligt te persen? Heeft ie veel pijn aan die bult? Want dan zou het een liesbreuk kunnen zijn. Laat je niet afschepen door de ha!
De ha heeft vanochtend gekeken en zij gaf aan dat het zoizo niet zijn testikel is, want die zaten netjes op zijn plek en een klier geloofde ze ook niet omdat die niet opeens verdwijnt en weer terug komt. Ze denkt een liesbreuk en vond het goed dat ik langs was gekomen... Hij krijgt woensdag een echo om er zeker van te zijn en dan wordt er verder gekeken. Maar dit bevestigd toch wel weer dat mijn gevoel altijd goed zit hoe vervelend het ook is!
Hopelijk is het niets ernstigs, en vind je niet dat je overdrijft goed gedaan hoor! En die huisarts vond het wel goed dat je toch was langs gekomen alsof je voor je lol belt
Goed dat je bent gegaan! Mijn dochter had ook steeds een bult, bleek een liesbreuk te zijn. Met bijna 4 maanden is ze hieraan geopereerd.
ik ben zelf da en vind het stom dat je de eerste keer bellen niet langs mocht komen! ook al was het 'niets' geweest, geruststelling is ook heel fijn! toen ik je verhaal las dacht ik ook direct aan een liesbreuk, dit kun je ook heel makkelijk testen door op je handrug te blazen en als je dan een bult in de lies ziet dan is het sowieso een liesbreuk. een tip: als hij ineens heel erg gaat huilen en je kunt hem niet troosten of hij geeft veel pijn aan, direct weer bellen met de ha want dan kan het een ingeklemde liesbreuk zijn geworden (komt gelukkig niet vaak voor hoor, dus niet direct zorgen maken maar ik denk dat het wel fijn is om te weten).
Gelukkig dat je nu meer weet en wat goed dat je bij de HA langs bent gegaan. Pfff wat een belachelijke assistent zeg. Kan zij door de telefoon heen de diagnose stellen? Is zij de arts? Wie denkt ze wel dat ze is joh?!
Heel goed dat je ben blijven bellen en dat je jouw gevoel hebt gevolgd! Ik dacht ook direct aan een liesbreuk toen ik het las...ik denk namelijk dat mijn zoontje er ook een heeft. Gisteren moest hij tijdens het verschonen heel erg huilen en zag ik ineens een bult boven zijn piemeltje. Een beetje tussen zijn lies en zijn piemeltje in. Toevallig is mijn man vorig jaar aan een dubbele liesbreuk geopereerd en daarom herkende ik het (tenminste dat denk ik). Het werd heel dik en het was echt een flinke bobbel. Maar....sindsdien heb ik die bult niet meer gezien. Nou heeft Lucas ook niet meer gehuild bij het verschonen/badderen sinds die ene keer. Wat denken jullie? Toch bellen naar de HA of niet? Lucas heeft nl vorige week al in het ziekenhuis gelegen en ik wil ook niet als zwaar overbezorgde ouder overkomen of zo....
@ heppiedepeppie: Ik zou naar de huisarts gaan hoor. Ik kreeg van hem een verwijzing voor een echo bij mijn dochter (had van haar bult wel een foto op mijn mobiel gemaakt). Dan weet je wel of het een liesbreuk is of niet.
Ik zou ook bellen hoor, daarmee mag je niet zomaar blijven rondlopen! Ts, heb je besproken met de ha wat je moet doen als ie weer een bult krijgt in tussentijd? De chirurg heeft ons toen laten zien hoe we zijn darmen weer terug moesten duwen in zijn buik (want die zitten dan in die bult). Want je mag ze niet laten zitten, dan kunnen ze beknellen.
Je reageerd idd niet panisch. Ik hoor het vaker dat HA je afschepen en je een overbezorgde moeder vinden, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik vind het taak van de HA om je serieus te nemen zeker als het om je kind gaat. En als jij lang wil komen moeten ze dat gewoon doen! Al is het idd maar voor de geruststelling. Ik snap dat veel mensen vaak bellen voor niets, maar als het om een kind gaat moeten ze je toch echt serieus nemen. Hier een HA die dat gelukkig wel doet, ben nu vaker geweest met de kleine als al die jaren ervoor voor mezelf! Goed dat je uiteindelijk toch mocht komen, en dat je nu weet wat er waarschijnlijk aan de hand is! Hoop dat het snel verholpen wordt!
@heppiedepeppie; Ik zou gewoon bellen. Mijn zoontje heeft ook niet elke keer die bult, bij bepaalde bewegingen zit hij er op eens en dan heeft hij er echt last van. Maar als de bult er niet zit, dan is er ook niks aan de hand. @Tuttie; dat op de hand blazen zei de ha ook al, maar een kind van 13 maanden is dat niet uit te leggen... Tenminste bij die van mij niet. En we zijn nu steeds aan het kijken als hij opeens zoveel huilt of de bobbel er weer zit. @Adi; Heb geen tips gekregen wat terugduwen betreft... Maar woensdag al de echo en als dit ook aangeeft dat het een liesbreuk is, dan ga ik hier wel naar vragen.