Shop-a-holic topic deel 7

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lynn77, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debby, kwam een leuk jurkje voor je tegen op MP van Kate Mack.

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mijn man is in eerste instantie bij mij gebleven omdat ik (ook) heel kritiek lag en ze niet wisten of ik het wel zou overleven.
    Toen ik stabiel was is hij naar haar toe gegaan en kwam hij later terug om te vertellen dat het naar omstandigheden goed ging en dat het een meisje was :D

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Debby, ik werd ontzettend duizelig en zweterig en zei dit tegen de anesthesist die bij me stond. Ja zegt hij, ik zie het. Hij heeft me toen spul in mn infuus gespoten en toen was ik dr ook vrij snel weer bij.
    Ik heb achteraf een gesprek met hem gehad want dit had ik wel redelijk traumatisch ervaren. Hij vertelde dat ze normaal 1x spuiten en dat het dan klaar is, bij mij heeft hij 5x de dosis moeten doen....maar het was niet levensbedreigend geweest volgens hem. Ook al was mn bloeddruk en pols in een paar seconden opeens enorm verlaagd.
    Bij R heb ik dit niet gehad, daar had ik een epiduraal en bij Y een spinaal , volgens hem zat daar het grote verschil in + het feit dat dat me niet hebben laten drinken tot 6 uur sochtends. Hun ervaring is dat vrouwen die een operatie aan de baarmoeder hebben hun vocht moeten hebben want anders krijgen ze de bloeddruk daling.

4. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik vindt het ook erg dat ik geen natuurlijke geboorte heb meegemaakt of nog kan meemaken maarja het ging gewoon niet anders en ik was helemaal op.
    bij mij waren s´nachts om 4 uur de vliezen gebroken maar het was donker vruchtwater dus gelijk naar het ziekenhuis en daar zijn de weeen opgewekt ieder half uur werden ze sterker gemaakt, ontsluiting ging binnen een uur van 4 naar 9 en vreselijke rugpijn, dus kreeg nog een echo waarop ze zagen dat Lara als sterrekijker lag en op mijn rugzenuw drukte met haar hoofd, vacuumpomp erbij lukte ook niet, enige mogelijkheid nog was een keizersnede. Ze is om 15.42 uur geboren. Na de keiszersnee hebben ze mijn baarmoeder nog goed moet leggen want die was gekanteld dus toen kwamen ze boven het gedeelte wat niet verdoofd was en dat deed PIJN!!! gelijk meer verdoving gekregen.

Maarja we zijn blij dat ze er is na die jaren van bloed zweet en tranen.

5. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wat is zwanger zijn/bevallen toch eigenlijk een gigantische opgave he...

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Nu durft Madeliefke helemaal niet meer te bevallen ;)

7. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    @ tesske, even luchtig! Leuk jurkje van ikks..

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Haha, ik zou het zo weer doen. Vond het een heerlijke tijd met alle fratsen die erbij hoorden

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    silvana au dat klinkt pijnlijk!

madeliefke niet bang zijn hoor... ik hoor genoeg verhalen van meiden om me heen bij wie het juist relatief makkelijk ging.
    Het komt vast allemaal goed met je!

tesske: sorry niet zo mijn smaak... maar dat had je wel verwacht denk ik ;)

Ik heb net op marktplaats dat kobalt blauwe cakewalk jurkje gekocht dat slc ook aanbood. Voor 15 euro Nieuw met kaartje.
    Ik kan hem ophalen hier in de buurt, vlakbij de peuterspeelzaal van emma. Leuk jurkje voor erbij voor die 15 euro! Het is een 98 maar slc zei dat ik klein viel dus zal wel goed zijn!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Haha, daar dacht ik ook aan, dus ik houd wijs mijn mond :D.
    Heb me overigens niet druk gemaakt over de bevallingen, de mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest ;).

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    deze week bij mauseland (www.boutiqueforkids.eu) geen verzendkosten met code actiejan.
    Ik heb hele goede ervaringen met deze webshop (gratis iets geruild en zelfs al groter exemplaar verzonden voor ik mijn exemplaar teruggestuurd had)

12. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Mij niet gezien (word ook heel sterk afgeraden door meneer dokter)!
    Zit een 3e nog in de planning dan?

Debby had ik idd wel verwacht haha ;)
    Bij jullie ook geen 3e? las iets over sterilisatie morgen??

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@kindje bij je na de bevalling. MAson heeft 1minuut bij mij gelegen en werd vervolgens gelijk door de kinderarts meegenomen.(hij had foetale nood na 2 uur en 10 min persen) na een half uur was hij er gelukkig weer :D
    Fay heb ik 5 uurtjes bij mij gehad. Vervolgens werd ze met spoed naar de 1e hulp afgevoerd. Wij mochten haar daarna niet meer zien. 9 uur later mocht ik haar pas weer zien.......

@madeliefke, och wat rot:( heb je ook een bevallingsplan? Dit moest bij onze vk verplicht bij de 2e. Ik zag er ook mega tegenop en dit heeft mij erg geholpen.
    @tesske, wat heftig allemaal. Mag ik vragen wat je precies had?
    @silvana, hier was MAson ook een sterrekijker
    @pcootje, jemig dat is ook heftig dan.

@kleertjes klaarleggen. Mijn man redt zich wel met MAson, maar met Fay???
    Nou ik had eind augustus een acute blinde darm ontsteking ik ben geopereerd en kreeg een longontsteking als complicatie. Vervolgens lag ik ipv 24 uur 6 dgn in het ziekenhuis. Nou toen mijn man wel met de kids op bezoek kwam ,schrok ik mij een ongeluk van wat hij fay had aangedaan haha. Sindsdien leg ik het altijd klaar.

14. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Nee helaas niet, we hebben de mmm nu lang genoeg gezien, daarbij komt onze leeftijd. We zijn blij dat we 2 keer de jackpot hebben mogen winnen en daar laten we dan graag bij.

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wonderteam, haha dat klinkt bekend. Zo kwam R ook in rare combi's bij mij in het ziekenhuis toen Y was geboren. Ja zegt mn man; volgens R deed jij dat ook zo ;)

16. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wonderteam wat had Fay waardoor ze daar de SEH moest?
    Mijn zwangerschap is een heel lang verhaal, combinatie van factoren en eigenlijk alles wat tegen kon zitten zat tegen. ;)

Pcootje jammer dat een 3e kindje geen mogelijkheid meer is.

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pcootje ja volgens mij was dat hetzelfde spul als bij mij...

een epidurale bij een keizersnee? Ik dacht ze altijd een spinale deden? Met en epidurale voel je toch nog gewoon (ik althans wel alleen minder).
    Bij mij hadden ze hem iets te hoog gezet volgens mij omdat ik ook geen lucht kreeg.
    Ik vond het toen wel heel eng maar ik was zo met alles bezig dat ik er eigelijk niet meer aan gedacht heb daarna.

Tesske wow dat klinkt wel heel vreselijk. Denk ook niet dat ik voor een 2e zou gaan dan...
    Nee mijn man wil geen derde. Ik wel hoor... maar ja je maakt een kind nou eenmaal niet in je eentje. Dus morgen sterrilisatie idd.

wonderteam: ja reno red zich ook prima met kleding voor sam hoor. Is gewoon standaard wat hij hem aantrekt een vingino broekje met 1 van de shirtjes van de stapel. Zit ie altijd goed ;)
    Maar bij emma pakt hij altijd de dingen die ik "niet zo" vindt bij dr... vandaag weer een spijkerbroek. Kan wel... maar ik doe dr eigelijk nooit broeken aan.

18. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Het was in 2 verschillende ziekenhuizen en blijkbaar ook verschillende werkwijzes....vond de 1ste toch prettiger;)

Broeken; R heeft nu een aantal spijkerbroeken want juf speelt nog buiten in de pauzes, ik kan alleen geen broek vinden waarbij ze niet de billen half bloot heeft als ze op dr knieeen zit. Erger me dr bont en blauw aan...iemand tips????

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@pcootje, whaha ja die mannen kunnen er wat van.
    @tesske, oeh het klinkt allemaal heel heftig zeg! FAy bleek besmet met de GBS-bacterie. Ze is hier bijna aan overleden. Ze had een sepsis en longontsteking. Ze heeft 2 wkn op de NICU gelegen en toen 2 wkn op de mediumcare. Gelukkig heeft ze er geen blijvende schade aan overgehouden hier.
    @debby, hier zou ik op zich ook wel een 3e willen ,maar mij ma ook niet. Ja hier is mijn man idd ook wel van de broekjes.

20. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Madeliefke, hele hele dikke knuf voor jou!!
    Hoop echt dat het nu makkelijker gaat en je met een goed gevoel op deze bevalling terug kunt kijken.

Wat een heftige verhalen allemaal weer.
    Helemaal bij jou tesske, pfff jullie hebben wel wat voor jullie kiezen gehad he.

Hier het tegenover gestelde eigenlijk. Heb Lot ruim een uur bij me moeten houden, en ik had het zoooo koud. Toen pas kwam de kraamhulp en konden ze het afronden.

Deel Deze Pagina