Oh en Debby, dat lijtk me trouwens ook heel moeilijk als jij nog graag een 3e zou willen maar manlief niet. Poeh...
diddl sja is niet makkelijk. Moet eerlijk zeggen dat ik graag een derde wil omdat de gyn mij belooft heeft dat het de volgende keer weer natuurlijk mag proberen. En hoewel nog een baby erbij me geweldig lijkt vind ik het echt moeilijk om die motivatie te scheiden in mijn hoofd. Op zich valt het redelijk mee maar door de miskraam zijn dingen wel weer vers gekomen en wil mijn man echt een sterilisatie. Wij vertrouwen niet meer op anticonceptie zeg maar...
Hij is geweldig!! Maar of te groot of te klein @ Debby, ja je moet het natuurlijk niet willen om de bevalling, dan zit dat ook echt wel diep bij jou. Maar goed als manlief er niet achter staat hoef je er sowieso niet over na te denken wat nou je echte rede is maar kan me idd voorstellen dat dat moeilijk is. Bij mij was de wens voor een 3e zo heftig, altijd al gezegd dat ik er graag 3 zou willen. Pas dan voelt het af (hoop ik)
diddl ik heb altijd gezegd dat ik 1 of 3 kinderen wilde hebben. Na de geboorte van sam vond ik het wel even zwaar omdat hij veel huilde, maar nu denk ik, 2 of 3 kan toch best? De wens is wel heel groot hoor. Ik denk er dagelijks aan. En vooral nu sam al weer zo groot wordt... zo een lief babytje zou ik wel weer willen hebben. Ik zou er denk ik ongeveer nu weer voor willen gaan. Alleen het is gewoon lastig om motivatie in je hoofd te scheiden. Maar ook als dit zeker weer een keizersnee zou worden denk ik dat toch nog een derde zou willen. (denk ik) Maar ja, ik kan mijn man nou eenmaal niet dwingen. Hij wilt echt niet. En omdat ik zo graag wil heeft hij juist die sterrilisatie nu gepland. Omdat hij bang is dat hij toch toegeeft. Hij vindt het zwaar nu al met 2 kids en hij denkt aan allerlei financiele dingen waar ik amper over nadenk. (komt ook wel weer goed denk ik dan). Dus morgen wordt wel een heavy dag maar hopelijk kan ik het daarna afsluiten. Ik heb natuurlijk een jongen en een meisje dus ik zou me compleet moeten voelen (maar voel dat toch niet).
o dit is trouwens de jurk die morgen ga ophalen: Marktplaats.nl > Zomer jurk Cakewalk - Kinderen en Baby's - Kinderkleding | Maat 98 ik vind hem erg schattig. En voor die 15 euro kan hij ook voor de psz toch? Ik merk dat ik op kobalt blauw val dit seizoen... ik wil nog iets roods (misschien dat s&d nog met iets roods komt)
En ik ook niet haha ! Gelukkig 2 super bevallingen gehad, de 1e in 7 uurtjes thuis geboren, de 2e in 3,5 uur thuis geboren. Geen complicaties dus al met al denk ik ... ik hoef niet bang te zijn... Maar nu: tweeling, in het ziekenhuis, liggen op het moment allebei in stuit (ik gruwel al bij de gedachte aan een eventuele KZ) brrrrr. Dan heb je er eindelijk 1 op de wereld gezet, moet je nog een keer... of het risico dat je er 1 gewoon op de wereld kan zetten, nr 2 in een stuit draait... en alsnog een keizersnede brrr. Morgen weer naar de gyn, toch maar even wat vragen stellen denk ik . @debby, sterkte morgen. Lijkt me ook wel moeilijk dat eigenlijk de beslissing voor je genomen wordt. Jou wens voor een derde staat wat mij betreft gelijk aan je man zn wens voor niet een derde.. Ik zou zelf geen beslissing durven nemen als we daar niet allebei achter zouden staan. Hier vinden we 4 wel genoeg (en wij hoeven elkaar maar aan te kijken en ik ben zwanger.. dus voor ons het risico op nog een kindje (of 2) vinden we te groot. Ik ben immers pas 26 en dus nog heel wat jaartjes te gaan. Dus hier gaat ook de knup erin (ws bij mij). @shoppen, ik wil zooooo graag, maar kan het niet meer volhouden.. Waarom hebben ze geen rolstoelen staan in het winkelcentrum , dan zou ik nog wel kunnen .
Wij twijfelen ook over 2 of 3. Altijd hebben we gezegd 3, maar nu twijfelen we regelmatig! Los van elkaar. Ik heb nu een spiraal en nemen volgend jaar ergens definitief een beslissing. Ik vind sterilisatie altijd iets heel definitiefs. Daar wachten we nog 5 jaar mee! Dan is manlief aan de beurt. Dan vind ik mezelf te oud om nog kinderen te krijgen.
@debby, gave jurk! En 15 euro is niet veel, heb je tegenwoordig ook geen hemaatje meer voor . @diddl, mmm dat gevoel van niet compleet heb ik vanaf de dag dat mn oudste dochter geboren werd gehad.. Binnen 6 maanden was ik zwanger van de 2e. De 2e was een huilbaby en heeft ons een maand of 11 beziggehouden, waardoor ik zoiets had ik vind 2 wel genoeg. Tot de maand aanbrak dat ze 1 werd.. en ik me niet meer goed voelde bij de pil. Wij besloten een maandje te stoppen om te kijken hoe ik me daarbij voelde. En je raad het al... ondanks dat we elkaar een maandje met rust lieten , 1 keer bezweken... en ik zei nog zo : schat, kan niet, voor je het weet ben ik weer zwanger. Gaat best zei hij haha. En zie hier het resultaat haha. Ik hoop maar dat als de tweeling er eenmaal is dat gevoel van "niet compleet" compleet verdwenen is .
otm je kan een rolstoel lenen bij de thuiszorg hoor. De stap om dat te doen is wel erg groot (vond ik) maar ik vond alleen maar thuis zitten nog even wat erger. Wij gingen toen af en toe wat doen met de rolstoel. Otm er bestaan ook stuitbevallingen he... (of doen ze dat niet met tweelingen). Ik heb gehoord dat het 2e kindje vrij makkelijk komt meestal. Dus niet veel persen ofzo. Hoop dat het bij jou ook zo is. Ks valt wel mee hoor. Afgezien van het emotionele wat ik dan had. Maar alleen in het begin is douchen enzo een beetje eng maar na 4 dagen liep al weer een heel stuk. Bij de 2e ging het nog sneller maar dat is denk ik omdat ik de pijn herkende en wist hoe ver ik kon gaan. De 2e dag na de ks was ik opgestaan om naar de wc te gaan (ik ging echt echt niet op die po!) en daarna ging ik douchen. De verpleegster keek dr ogen uit haha... maar zooooo heerlijk om weer te kunnen douchen!
Brr wat een heftige dingen lees ik zeg!! Nou geloof dat het bij Madeliefke en Ontzettendtrotse mama helemaal goed ga komen. Nou twijfel over die collectie van C&A en bij twijfel niet doen he is ons motto. Tesske: super leuk jurkje zeg, maar die prijs is jammer. Debby: Echt een leuke jurk zeg en voor dat geld een koopje!!
@debby, voor beide partijen is ook wel wat te zeggen. Wat joh man zegt, zegt die van mij ook wel. Hij vind het zo al druk genoeg met 2 kids haha. Toch herken ik jou gevoel ook. Sterkte morgen! @otm, hopelijk voel jij je hierna heel compleet @3e, op zich voel ik mij compleet nu. Hetgeen waar ik heel erg moeite mee heb ,is dat ik nooit meer een kindje inmijn buik zal dragen, het getrappel, maar ook alles eromheen. Toch denk ik dat je dat gevoel ook na een 3e nog zult hebben. Mijn zus heeft 3 dochters en ook zij heeft het gevoel nog. Hier wordt het overigens ook waarschijnlijk een sterilisatie bij mij.
En wat mij ook tegenhoud is dat ik bij een evt 3e niet meer thuis mag bevallen, ingeleid wordt en 4 dg voor de inleiding al preventief aan een antibiotica infuus moet.
meiden mag ik wat persoonlijks vragen? (wonderteam en otm in ieder geval) waarom kiezen jullie voor een sterrilisatie bij jullie zelf? Ik zou dat echt nooit doen. Ik vind dat er wel genoeg in mijn lijf is geprikt en gedaan en gesneden nu met 2 keizersnedes en een miskraam en curretage. Als mijn man het niet zou willen zou ik flink pissed zijn denk ik... of willen jullie het zelf?
http://catalog.static.kixx.nl/l/40953a_feetje-strokenrokje-va-74.jpg Wie had dit rokje van feetje ook gekocht? Ik heb het roze shirtje erbij. Voor de zomer dacht ik aan een witte legging. Maar vind het zo leuk om het nu al aan te doen.. Maar een witte legging vind ik niet mooi voor deze tijd van het jaar, maar die kleur blauw is heel erg donker! En zoiets heb ik niet in de kast (blauw genoeg in de kast, maar de verkeerde kleur blauw..) Iemand een tip?
@debby, tuurlijk mag je dat vragen . Ik wil het graag zelf omdat IK het niet meer aan zou kunnen om nog een zwangerschap te volbrengen. Stel dat ik kom te overlijden, mijn man zou hertrouwen zou hij nog wel kinderen kunnen krijgen in de toekomst. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nog niet zo in verdiept heb (ook wat de gevolgen voor mij zouden zijn..) Ik slik al vanaf mijn 15e de pil, en ben gewoon klaar met al die hormonen in mn lijf. Ik voel me er niet prettig meer bij. Dus ik heb zoiets van: doe mij maar, ik (lichamelijk maar ook geestelijk!) ben er klaar mee. Mmmm nu ik het zo opschrijf klinkt het wat vreemd, maar wil me er ook eerst verder in verdiepen. Maar dat er wat gaat gebeuren is een feit .
Debby ik zou mezelf ook laten steriliseren. Het niet mogen krijgen van een tweede ligt aan mijn lichaam. Wij zijn beide nog heel jong en manlief had heel graag twee of meer kinderen gewild. Mocht het onverhoopt ooit mis gaan tussen ons wil ik dat hij met een ander zijn kinderwens nog zou kunnen vervullen. Mijn kinderwens zal nooit meer vervuld mogen worden dus kan ik net zo goed gesteriliseerd worden. Ik wil echter nog een paar jaar wachten omdat ik niet het risico wil lopen op vervroegde overgang.