Nou zeker respect voor degenen die zo lang hebben moeten wachten op een kindje! En ook voor degenen voor wie het (ongewild) definitief blijft bij 1 of 2 kindjes..
We hebben zelf niet 6 jaar zitten wachten hoor op R. wij hadden er al een jaar of 2 vrede mee om met ons 2en te blijven. We hadden ons leven dan ook al ingericht zonder kinderen, dat werd toen even omschakelen omdat het opeens toch met kinderen ging worden. Klopt dat ze met hormonen heel veel kunnen, maar als kind heb ik heel veel hormonen moeten gebruiken en reageer ik nu nogal heftig op kunstmatige hormonen dus die weg wou ik toen niet inslaan. Bij Y ben ik zwanger geworden met lage dosering diabetusmedicatie en zonder hormonen in mn rustmaand. Dat was na de IUI een hele rare cyclus , soort reset van mn lichaam en dat was Bingo. Een lichaam zit maar raar inelkaar, dat merk ik nu nog steeds met de schildklierhormonen die van slag zijn na de bevalling. Ik ga gewoon niet samen met hormonen
Embryoselectie heeft voor ons een ethische lading, en voelt alsof alleen een gezond kind het waard is om geboren te mogen worden. Tess had zwaar meervoudig gehandicapt kunnen zijn werd ons verteld maar daar was ze niet minder welkom om, wij waren er van overtuigd dat we dat aan zouden kunnen en het afbreken van de zwangerschap is , om die reden, nooit een optie geweest. We hebben wel eiceldonatie overwogen. Een goede vriendin van me boodt haar eitjes aan maar uiteindelijk voelde dat voor mijn man toch raar dus hebben we het niet doorgezet. Het is nu ook goed zo
Tesske, ik begrijp wat je zegt over ethiek. Wij hadden bij R de kans van 1:70 op Down, 3 dagen later was het 1:34 we kwamen toen in een stroomversnelling terecht waarbij we op aandringen van de artsen een vruchtwaterpunctie hebben gedaan. Vol angst heb ik het ondergaan en voor we de uitslag binnen hadden hadden we ook al besloten dat we hoe dan ook de zwangerschap niet zouden afbreken. Voor ons had een kindje met down ook geboren mogen worden, onszelf heel goed bewust van de risico's en de veranderingen in ons leven na de geboorte. Gelukkig voor ons was de uitslag van de punctie goed. Bij Y hebben we geen punctie laten doen, ook al had ik daar door mn leeftijd recht op. mag ik vragen hoe het met Tess is verlopen? Mag ook via pb hoor.
@ zwangerschap, je ziet dat het niet zomaar gaat. Mijn bezwaar voor een 3e is ook angst voor een hellp. Dat is onze bezwaarfactor. Financieel moet het lukken. Dus wij twijfelen sowieso door! Omdat we er dit keer zeker 2,5 jaar tussen willen hebben. Maar sterilisatie vind ik te definitief. Wie weet mocht je een kind verliezen? Dan wil ik de optie van een nieuw leven wel open houden. Ik zie dat absoluut niet als vervanging.. Maar wil geen defintieve beslissing daar in maken.
Leuk, die polo heb ik ook voor Luc, maar dan in het wit, wel met de zwart/witte ruitjesrandjes. Heb al een andere knalroze polo voor hem .
@ future, ik ga dat blauwe Mimpi jurk niet kopen, vond hem in het echt ook iets minder. Stond in etalage wel leuk met spijkerjack. Heb je de rokjes van muy Malo al gezien? Die zijn echt gaaf! 104 valt heel klein, dus past mila met gemak. Ik heb rokje in 104 gekocht.
en bij de schoentjes kreeg ik hele leuke slofjes (dus toch) Probleem is dat de schoentjes te groot zijn (denk ik) het zijn sandaaltjes en haar voetjes komen net (echt net) voor het voorste bandje uit zeg maar. Maar als ik haar zooltje van de schoenen die ze nu draagt (laarsjes) erin doe dan zijn ze precies even groot. En het is natuurlijk nog geen zomer... ik twijfel even of ik ze omruil voor andere...
Hier blijft het ook bij twee kindjes. Prktisch en financieel gezien het handigste, ik denk dat ik drie ook wel erg druk zou vinden, al lijkt het me soms wel leuk hoor. Maar mijn zus is pas bevallen, dus kan ik lekker met haar kleine baby knuffelen. Vond de bevallingen enerzijds verschrikkelijk, anderzijds was het ook wel het meest geweldige om zo'n lekkere warme, natte baby zo op je te krijgen, hier gelukkig geen toestanden toen ze er eenmaal uit waren. Op aanraden van de gyn heb ik niet te lang gewacht (medisch verleden) om zwanger te worden, want dat zouden mijn kansen nogal af kunnen nemen. Had me ingesteld op een lange weg, maar bij beide kinderen toch aardig snel zwanger geworden op een natuurlijke manier, wat een geluk.
Helaas, het 'goede' cq mooie kleur shirt is simpelweg niet leverbaar, en plaatje op site klopt niet. Heb een keurig antwoord gekregen, retourkosten worden vergoed en krijg ook nog een code voor 15% korting. Wel jammer. Zal later weer bijlezen, lig ziek op bed met enorme buikpijnen.
Beterschap DJ Momo! En debby, beterschap voor je man! Ik heb een vestje van taille 0 wat ik maar niet uit m'n hoofd krijg, maar vind het veel te duur voor die korte tijd dat ze het aan hebben en kan niets vergelijkbaars vinden. Taille 0 | Taille 0 Vest met ajour details - deBijenkorf.nl
lynn leuk ben benieuwd naar het blousje! tesske: volgens hem valt het wel mee alleen als hij zit heeft hij last.
balen dj momo... vraagje aan moeders met meerdere kinderen: als 1 van jullie kids jarig is, doen jullie de andere kids dan ook een mooie jurk/kleding aan? Ik wil emma volgende week wel een mooie jurk aan doen maar goed zij is natuurlijk niet jarig... twijfel twijfel...