Hoi Wie gaat er de komende tijd ook voor om een (heel) aantal kilo's kwijt te raken? Er zijn al verschillende clubjes, maar die zijn al vrij vol of ze kennen elkaar al een hele tijd. Vandaar dat ik bij deze een nieuw clubje open. Ik moet nog heel wat kilo's kwijt. Ik was al te zwaar voordat ik zwanger raakte. Na de bevalling (4 mnd geleden) bleven er nog zeven kilo hangen. Nu wil ik echt flink wat kilo's kwijt voordat we aan een tweede beginnen. Dus wie doet er nog met me mee??
Hoi Ik wil ook wel mee kletsen, misschien dat het met dan wel lukt om nog een paar kilo´s kwijt te raken. Ik ben al een paar weken elke maandag aan het beginnen maar in de loop van de week raak ik het spoor kwijt . Nu hoeft er niet heel veel van af dus erg gemotiveerd ben ik niet. Maar over 6 weken gaan we op vakantie en dan zouden die kilo´s minder toch wel fijn zijn. Hoeveel wil je er af en hoe ga je dat dan doen
hoi Sunshine Leuk dat je mee wilt kletsen. Zou wel fijn zijn als je inderdaad voor de vakantie de kilotjes er nog af kunt krijgen. Ik wil nu ongeveer een 15 kg eraf, dus daar is wat langere tijd voor nodig ben ik bang. Ik ben ook niet iemand die echt streng kan dieten, dat houd ik niet vol. Ik wil proberen met af en toe een dan met eiwitshakes te gaan doen. Dit heb ik voor mijn zwangerschap al eens gedaan en dat beviel toen goed. Waar ga je op vakantie?
Hoi Kv78 We gaan de eerste week van juni naar Zuid-Frankrijk voor drie weken. Heerlijk, ik heb er zo'n zin in. Maar eerst dus die kilo's. Vandaag moest ik werken en ben goed begonnen maar eindigde met een pizza voor avondeten. Tja, ik was op de vrijmarkt en kon zo snel niet iets gezonds vinden. Ben bang dat het morgen met Koninginnedag ook niet zo gezond gaat worden. Ik lees dat je kindje net 4 maanden is. Geef je borstvoeding? Het lijkt me ook wel verstandig om niet meteen te snel te willen afvallen. Rustig aan maar doen. Is dat echt een dieet, die eiwitshakes en sport je er ook bij? Ik probeer het afvallen door echt heel gezond te eten. Eigenlijk moet ik ook sporten maar daar heb ik echt geen zin in. Ik heb nog steeds geen sport gevonden wat ik echt leuk vind.... aan de andere kant, mijn twee kleine kindjes laten me genoeg bewegen Fijne Koninginnedag!
Ik gebruik de proteine shakes van modifast. alleen dan niet de hele dag alleen maar shakes. alleen ontbijt en sommige dagen ontbijt en lunch. Borstvoeding heb ik gegeven maar sinds 3 weken niet meer, vandaar dat ik nu aan mijn gewicht kan gaan werken. gisteren met koninginnedag bij schoonouders op bezoek geweest. en die hadden taart klaarstaan. en dan kan ik gewoon geen nee zeggen. erg he. hoeveel kinderen heb jij en hoe oud? leuke dag gehad gisteren?
Ik heb heerlijke dagen gehad, daarna weer hard aan het werk. Gisteren lag upc er de hele dag uit en met mn telefoon kan ik niet goed typen dus vandaar een beetje late reactie, sorry! Ik ben nu lekker vrij t/m maandag. Het lijnen wil nog steeds niet echt lukken. Het komt omdat ik niet goed voorbereid ben. Morgen ga ik echt boodschappen doen voor de hele week zodat ik niet mis kan grijpen. Als ik nu trek heb en er ligt niks gezond te eten dan grijp ik toch weer naar de lekkere dingen van de kids . Tja die taart ... misschien wat lekkers maar gezond meenemen de volgende keer? Gaat het verder wel goed? En een leuke koninginnedag gehad? Heb je trouwens een weegdag? Ik wil maandag als weegdag gaan nemen. Tot en met zondag vul ik de menu's zelf een beetje in en van maandag ga ik weer streng zijn en dit keer met dagmenu's. Ik heb een dochtertje die in juni 3 jaar wordt en een zoontje van 4,5 jaar. Ze houden me lekker in beweging. Verder erg rustig hier, hoeft niemand meer af te vallen?
Lijkt me leuk om met jullie mee te doen Ik ben tig kilo's te zwaar en ben nog steeds in strijd om af te vallen. De weegschaal werkt trouwens niet erg mee maar in de spiegel en aan mijn kleding merk ik wel verschil! Heb 3 kids van 9, 14 en 16 jaar. Ben 39 jaar.
Welkom Dolores! Toch nog iemand die met ons mee doet. Ben je al veel afgevallen? @sunshine, lekker zo lang vrij. Het lukt me nog steeds niet om het lang vol te houden. Het gaat een dag of een halve dag goed en dan ga ik weer de mist in. Ik heb geen vaste weegdag. Ik weeg me eiegenlijk wanneer het uitkomt. Moet ook maar eens een vaste dag hiervoor gaan nemen. Ik ben blij dat het weer langzaam beter wordt want dan kan ik het wandelen weer op gaan pakken. Ik wil dan minimaal om de dag een flink stuk gaan wandelen, dit is te doen omdat de kleine dan fijn mee kan. Moet het wel niet regenen natuurlijk. Afgelopen dagen al een aantal km's 'ingelopen' Ik heb nog een abonnement bij de fitnessclub, maar het lukt niet om te gaan omdat ik geen oppas heb voor de kleine. Dus dat abonnement moet ik stop zetten, kost me al maanden geld en ik gebruik het niet.
Hoi Dolores, Leuk dat je ook mee doet. Hoe ga jij het afvallen aanpakken? Nou, als je het aan je kleding voelt ben je op de goede weg hoor! @kv Hier is het de afgelopen wel lekker weer geweest, niet heel erg warm maar wel droog. Pff die sportschool ... die is ook slapend rijk van mij geworden. Ik doe het niet meer, ik hou het gewoon niet vol. Je schreef dat je ook moeite hebt met volhouden, moeilijk he, misschien een idee om van te voren al te kijken wat je die dag gaat eten en dat apart leggen? Gisteren zijn we naar de dierentuin geweest en vandaag ook op pad dus van het hele gezonde eten kwam niet erg veel. Nou ja, morgen ga ik echt voor het echie hoor. Vanavond ga ik alvast alles klaar zetten en morgen ochtend na het douchen op de weegschaal. Mijn doel is voor mijn vakantie 5 kg eraf te hebben. Volgens mij moet dat wel haalbaar zijn. Verder hopen op mooi weer zodat we lekker buiten in de weer kunnen. Succes!
@sunshine, lukt het een beetje voor het echie ? lekker een dagje dierentuin. wij gaan ook binnenkort naar artis. we moeten nog even een datum doorkrijgen. hier gaat het redelijk goed. gisteren netjes opgelet wat ik at. smorgens 1/2 stokbroodje kaas, tussendoor snack van protifast. middags banaan en 3 koppen koffie (had bezoek), savonds gebakken aardappeltjes met vis en koolrabi. en als avondsnack pistachnootjes (ipv chips wat ik normaal eet op maandagavond) ik moet uitkijken dat ik niet te weinig eet want dat werkt tegen, want dan gaat mijn lichaam alles gelijk opslaan als reserve. hier ziet het weer er lekker uit dus met een beetje geluk vanmiddag een flink stuk wandelen.
Dag Dames, Hier nog eentje die wil gaan afvallen. Ik heb twee dochters en ben bij beide heel wat aangekomen en er is nu van beide zwangerschappen ongeveer 15 kilo blijven hangen. Die kilo's moeten er nu ook weer af! Dus hierbij voeg ik mij ook bij de club, tenminste als er nog plaats is .
Ik wil me ook graag aanmelden.. Heb het al vaak geprobeerd en elke keer mislukt. Ik ben sinds een maand begonnen met racefietsen en dat gaat hartstikke goed. Daarbij doe ik oa zumba in de sportschool en let ik meer op mijn eten... Ik ben een enorme emotie eter. Momenteel zit ik niet 100% goed in mijn vel en komen die "vreetbuien" vaker voor. Ik hoop dat ik dit meer onder controle krijg en afval. Ik lees graag jullie ervaringen en plan van aanpak. Groetjes, Doula
Gelukkig, er komen meer dames meekletsen! @ koekoet , welkom, en er is zeker nog plaats voor je. @doula, welkom. ik herken het emotie-eten. ik ben er ook zo ene die meteen naar eten graait als ik niet lekker in mijn vel zit. en de kilo's die er daardoor bijkomen zorgen ervoor dat ik me nog slechter voel. hopelijk dat we dat eens kunnen doorbreken. @ daphneenestelle, ook welkom. jammer dat het fijn is op de sportschool. ben wel benieuwd naar je ervaringen bij de dietist. heb ook wel vaker eraan gedacht om er naartoe te gaan. hier nog alles hetzelfde. ik begin me wel steeds meer op mijn buik te ergeren. af en toe zie ik eruit of ik alweer een aantal maanden zwanger ben.
Gezellig dat er wat meer meiden zijn. Ik klets ook mee in een andere topic omdat het hier zo stil was en ik echt gemotiveerd moet blijven. Maar ik blijf hier ook gezellig bij hoor. @kv: We zijn zaterdag naar Artis geweest. Het was heerlijk, af en toe een beetje koud maar met het zonnetje was het heerlijk! De afgelopen twee dagen zijn erg goed gegaan. Ik zet alles van te voren klaar, ik merk gewoon dat voorbereiding bij mij heel belangrijk is en dat ik anders de koekjes van de kids ga opeten als er niks anders is. Ik denk dat je inderdaad moet uitkijken dat het niet te weinig is wat je binnen krijgt. Hoe maak je trouwens die koolrabi klaar? Ik heb dat nog nooit gegeten. Nog lekker kunnen wandelen? @nieuwe dames: welkom! @Daphneenestelle: ik ben ook wel benieuwd naar wat de diëtiste. Balen van de sportschool, dat is ook niet leuk sporten... hou vol! Ik ben nu weer een weekje vrij. Hoop dat ik me aan de menu's kan houden. Succes allemaal!
Ik merk dat ik naar de zwangerschap van mijn tweede vanalles eet op een dag, terwijl ik soms niet eens trrek heb. Zoals al eerder is geschreven eet ik vaak genoeg de ligakoekjes van mijn dochter, terwijl ik ze niet eens zóó lekker vind. Ik heb mezelf afgelopen zondag weer voorgenomen om te starten met afvallen. Ik hoop dat ik het dit keer wel vol ga houden,omdat ik het dit keer anders ga aanpakken. Ik ben vaak geneigd om extreme dieten te gaan volgen bijv. modifast intensive, maar dat houd ik niet vol. Waardoor ik weer gaan eten en weer even ga dieten enz. Ik heb nu besloten om gezonder te eten. Verder wil ik ook weer gaan sporten, maar ik moet even uitzoeken wat ik ga doen. @DaphneenEstellen; heeft de dietiste ook aangegeven hoeveel je ongeveer kunt afvallen met dit dieet. Of ga je jezelf nu eerst een eetpatroon aanleren en later bezig met afslanken? @KV; ik herken het gevoel! Ik begin mij steeds meer te ergeren aan mijn "overgewicht". @ de rest; hoe gaat het met afvallen?
@sunshine, vandaag ga ik boodschappen doen en dan begin ik morgen ook met het klaarzetten. Lijkt me inderdaad wel een goed plan. Koolrabi is heel makkelijk, schillen, in blokjes snijden, koken in water met een bouillonblokje tot ze beetgaar zijn. Afgieten, peper, zout en nootmuskaat enbij en klaar, heerlijk! Is ook lekker met een melksausje, maar ja is niet echt goed voor de lijn natuurlijk!! @Dapneenestelle, fijn dat je richtlijnen krijgt van de dietiste. Het klopt ook wat ze zegt dat je beter om de paar uur iets kan eten. Ik merk dat ik me vaak niet de tijd neem om iets te eten. En dan grijp ik sneller tussendoor naar slechte dingen. En het huis opruimen is toch ook sporten @hier, ik ga de crosstrainer die we hebben staan maar eens afstoffen. Dan kan ik met slecht weer hier op sporten. Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen.
@Daphne: duidelijk verhaal van de dietiste, hoop dat je je draai een beetje in kan vinden. Het is toch uitproberen hoe het in jouw dagschema valt, je valkuilen zien op te lossen en of het je bevalt. Ben je nog wezen sporten? Goed hoor! En inderdaad, opruimen is ook sporten. Ik las ergens dat er een nieuw boek is met oefeningen die je kunt doen tijdens het huishouden. Dan doen je 2 in 1 eigenlijk en hou je weer tijd over @kv: is het gelukt met klaarzetten? Als mijn drie weken voorbij zijn ga ik de koolrabi eens proberen. Ik vindt het wel leuk om nieuwe dingen uit te proberen. En de crosstrainer afgestoft en uitgeprobeerd? Ik ben niet zo'n sporter, ik heb gister voor het eerst weer eens yoga gedaan. Nou, dat viel ook niet mee. Ik voel mn buikspieren nu echt ... dus ik heb ze nog wel Hier gaat het goed. Heb heel gezond gegeten en niet gezondigd. Al drink ik wel te weinig, ik ga nu een kan water op tafel zetten en als ik weg ga een flesje water mee. Hoe zit dat met het mooie weer.... Komt de zon nog een keertje. Dit depressieve weer stimuleert ook niet echt. Fijne dag allemaal en succes!
@Koekoet, weet je al welke sport je wil gaan doen? @sunshine07, crosstrainer nog niet tevoorschijn gehaald . Maar morgen ga ik het kantoor anders indelen zodat ik er meer plaats voor heb en dan ga ik er toch echt gebruik van maken. Ik heb nu steeds een bak schoongemaakte groente en een bak fruit in de koelkast staan. Als ik dan weer eens trek hem en me de moeite niet wil doen dan hoef ik maar iets uit de bakjes te pakken. Beter dan in de snoepjeskast te graaien. Drinken moet ik me ook steeds dwingen. @Daphneenestelle, lukt het een beetje met het schema? Bedankt voor de link, dat maakt het schoonmaken toch weer iets leuker. @Doula, hoe gaat het bij jou? @Doloresdegraaff, doe je ook nog mee? Hier een druk weekend gehad maar ik heb me gelukkig goed ingehouden met snoepen e.d. Alleen 2 dagen friet gehad, dat is natuurlijk niet best. De weegschaal is ook niet echt vriendelijk voor me. Gaf zelfs een halve kg meer aan (weegschaal geeft alleen hele en halve kgs aan)
Wat een lekker stel zijn we zeg... foei! Nou ja, nieuwe week, nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Hier ook een drama. We zijn gisteren een dagje naar Texel geweest. Heel erg leuk en heel mooi weer gehad maarrrre .... s morgens thuis ontbeten en voor de lunch broodjes mee, niet heel ongezond maar niet de bedoeling. Ik had echt geen zin om een salade mee te nemen. De chipjes in de tas vond ik toch lekkerder dan de nootjes en s middags toch een patatje met mayo gegeten. De weegschaal was vanmorgen ook niet aardig. Niks eraf niks erbij... Al heb ik wel het gevoel dat mijn buik platter is geworden. KV: succes met het indelen en helemaal toppie die bakjes gezond in de koelkast. Daphne: Zamarra inclusief filmpjes We gaan er weer voor hé meiden!!