shop jij liever online of ga lekker de stad in?

Discussie in 'De lounge' gestart door lellebel2, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik bestel alleen online, als ik toevallig in de stad ben loop ik wel eens een winkel binnen maar liever niet.

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik vind het heerlijk om te shoppen en dan vooral alleen.
    Helaas koop ik niet zo snel voor mezelf. Online vooral games en andere elektronica en witgoed. Met sinterklaas ook veel online speelgoed besteld. Ik wil met kleding zien wat ik koop.

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Ik ga het liefst winkelen maar met 2 kinderen onder de 5 is dat echt geen pretje. Tenminste, niet met die van mij :D
    Dus hier komt het meestal op online shoppen neer, tenzij ik voor mezelf schoenen of nette kleding nodig heb, dat lukt me echt niet online. Maar dan zorg ik wel voor oppas ;)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.170
    35.831
    113
    En je vergeet arrogant winkelpersoneel of misschien ligt dat aan de stad hier.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Online.

Heb altijd al een hekel gehad aan winkelen. Wil kopen wat ik nodig heb en dan snel weer weg. Maar in de stad/winkels kom je vaak van dat sjokvolk tegen wat niet doorloopt of midden in het pad vrolijk gaan staan beppen met elkaar. Om van die straatverkopers die je lastig vallen, nog maar te zwijgen.
    Verder is het parkeren vrij duur hier in het centrum. Dus als ik het goedkoper online kan krijgen, ben ik een dief van mijn eigen portemonnee als ik het in het stadscentrum ga kopen.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat ligt echt niet aan online winkelen alleen hoor. Er zijn meer factoren die meespelen. Vaak zijn er grote Amerikaanse organisaties die Nederlandse bedrijven hebben opgekocht. Als die organisaties dan failliet gaan, zeg maar dag met je handje tegen het Nederlandse bedrijf. Noem als voorbeeld Macintosh, het moederbedrijf van Scapino.
    Verder had V en D zelf ook een webshop.
    Parkeren is in de meeste steden tegenwoordig ook vrij duur. Dus dan wordt je wel naar je computer gestuurd om het online goedkoper in huis te krijgen. In Steenwijk volgens mij is het parkeren nu gratis en guess what? Het stadscentrum loopt weer vol.

Dus schuif niet de schuld af op het online shoppen alleen. Dat is slechts 1 factor die meespeelt in het geheel. Die onzinnige berichten zie ik ook steeds weer voorbij komen op Facebook.

7. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat betreft de parkeerkosten..kan ik begrijpen en daarom ga ik altijd met het ov richting de stad. Metro in metro uit en ik ben er met 15 minuutjes. Daarbij is het altijd zo druk dat het veels te lang duurt eer je in de stad bent met de auto. (Rotterdam)

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Voor de kinderen koop ik veel online, meestal de goede kortingsacties. Gisteren bijvoorbeeld weer een hoop shirts met lange mouwen gekocht, veelal met 70% korting, allemaal merkkleding. Dus dan vertrouw ik er wel op dat het goed is.
    Voor mezelf ga ik liever de stad in.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Dit eigenlijk.

Vooral voor dochter eigenlijk altijd online. Ik hou (voor haar) van merken als mim pi, bomba, kidzart, wild, molo, someone, ... en dat verkopen ze hier in de buurt nergens.

10. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Meestal in de winkel, maar als ik elektronica nodig heb dan vergelijk ik het online, en bestel op internet want meestal heb je dan internet only deal.
    Ow en laatst was ik bij de ici paris, ik wou een testertje mee, ik kreeg als smoes dat de parfum dispenser defect was. Dusging ik daar weg en vond ook nog eens een kortigscode , dus heb het mooi van internet besteld, kreeg het ook nog gratis thuisbezrgd, dus ze moeten ook vriendelijker zijn in dewinkel.
    ow het ging trouwens om ladymillion parfum van 50 euro, die heb ik dus op internet voor 45 euro beteld

11. Islah

Islah Niet meer actief

Vind het allebei lastig. Winkelen houd ik niet van maar online bestellen, dan zit je weer met dat je de hele dag op de postbode moet wachten of wéken moet wachten tot het uiteindelijk komt, zoals bij H&M.

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Voor mezelf ga ik liever naar wat grotere winkelcentrums die niet in het centrum zitten. Met passen valt toch een hoop kleding af.

Zaken waar ik shop voor mn zoon ken ik het assortiment al een beetje en kan ik zo online bestellen. Alleen staat de uitverkoop vaak niet goed op internet, dus die shop ik wel in de winkel.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Beide. Vaak in de sale bestel ik online omdat ik dat teveel chaos vind in de winkel. Maar vind winkelen in de stad ook heerlijk.

14. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Vaker online.. gewoon omdat het makkelijker is. Maar dan wel het liefst bij Wehkamp.. Als ik iets van H&M wil hebben kan ik er beter even langsrijden, dan duurt het geen 2 weken voor je het in huis hebt.. Dan mogen ze wel eens verbeteren :)

15. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb vaak gehad op sites dat ik allemaal artikelen in de uitverkoop in het mandje deed, zodra ik wilde afrekenen waren de producten al uitverkocht :D was ik dus een uur aan kwijt...

16. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    In principe liever in de winkel, maar daar heb ik te weinig tijd voor en de kinderen weinig zin in. Dus uiteindelijk bestel ik het meeste online.

Hoewel ik stenen winkels echt wel een paar euro extra gun, zijn de prijsverschillen soms dusdanig groot dat ik het soms alsnog online bestel.
    De laatste keer was dat voor een puzzel die in de winkel 50 euro kostte en online 30. Ik heb nog geïnformeerd in de winkel maar ze konden/ wilden er niks aan doen.

17. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Beide wel, maar het liefst ga ik de stad in.. Gezellig met een vriendin, even ergens lunchen! Soms geen tijd en dan online, is toch ook wel heel makkelijk!

18. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik doe beiden, maar ik houd heel erg van shoppen. Maar ik vind het op internet vooral leuk om er een soort sport van te maken waar ik het goedkoopste iets kan krijgen (en het liefst ook nog met gratis verzendkosten). Kan soms tientjes schelen...

Ligt er een beetje aan wat ik moet hebben ook denk ik...

19. susy26

susy26 Niet meer actief

Naar de stad gaan als ik bh's moet hebben. Kleding dan ook gelijk. Maar ook via Internet bestel ik kleding, ook voor de kids. Heb altijd als ik naar de stad ga meer en teveel geld uitgeef als wanneer ik online ga😑

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik ben meer online gaan shoppen toen ik moeilijk kon lopen door een blessure aan de voeten. En dan ging ik eens een keer de Douglas in, wist precies wat ik nodig had en waar het stond... kwam er een verkoopster naar mij toe om meer producten te verkopen.. grr! Wat heb ik mij toen staan ergeren haha :D
    Schoenen shop ik voor mijzelf online. Ik heb maat 36 en ik zou dan aan het begin van het seizoen schoenen moeten kopen om keuze te hebben in mijn maat. En dan ook nog eens steunzolen waardoor de keuze zeer beperkt is in de fysieke winkel. Online vind ik vaak genoeg nog ruime keuze aan schoenen.
    Kleding is soms online, vooral positie mode online gekocht want dan vroeg je er in de winkel naar.. dan verwezen ze je naar de online shop. Maar ik shop kleding vaak genoeg gewoon in de winkel. Ik kijk wel online al de mode na.
    Drogisterij artikelen koop ik in Duitsland. Ik woon aan de grens en binnen 2 minuten sta ik in Duitsland ;) Daar tanken we ook de auto vol ;)
    Wekelijkse boodschappen koop ik gewoon in de supermarkt. Is een uitstapje voor zl ;) Als ze de mogelijkheid hebben om zelf te scannen, dan gebruik ik die optie. We hebben een ah XL in de buurt en daar staan geregeld mensen 5 minuten te wachten eer ze de boodschappen op de band kunnen leggen, want ja we doen maar 2 hooguit 3 kassa's open. En daarbij, zo'n scanner is leuk speelgoed volgens mijn zoon :p laatst had hij op een knopje zitten duwen... had hij een product nog een keer erin gezet terwijl ik dat niet in de wagen had liggen :D

Deel Deze Pagina