Hallo allemaal, Ik ben opzoek naar een boek(en) / encyclopedie met tekst & plaatjes voor (net) 5-jarigen met antwoorden op vragen zoals; waar word bloed van gemaakt?, waar zijn wolken van gemaakt? Hoe ontstaat onweer?, waar worden kleren van gemaakt? Tevens krijgen ze interesse in geschiedenis en de wereld. Heeft iemand leuke tips? Tevens tips voor tv programma’s, You tube filmpjes?
Ik zoek voor filmpjes vaak op schooltv. Huisje boompje beestje of koekeloere. En die vraag en antwoord boeken van de Kruidvat zijn erg leuk en betaalbaar. Momenteel liggen ze weer in de winkel. Heb er 6 verschillende van in de kast staan.
Bekijk Lannoo's grote encyclopedie - De belangrijke encyclopedie van alle dieren op: https://www.bol.com/nl/p/lannoo-s-grote-encyclopedie-belangrijke-encyclopedie-van-alle-dieren/9200000085144870?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp Deze hebben we ook. Ook een erg mooi boek. En van deze hebben ze een hele serie over andere onderwerpen. Ook gericht op jonge kinderen, en simpel geschreven, waardoor ze het gauw zelf ook kunnen lezen.
Fristi bedankt voor de tips! De boeken bij Kruidvat zag ik van de week liggen. Ik vond ze wat chaotisch overkomen, maar misschien vinden kinderen dat juist leuk. De Lannoo boeken lijken mij wel wat. Huisje boompje beestje was ik inderdaad vergeten. Koekeloere kende ik niet, maar zo te zien erg geschikt. Op school kijken ze ook weleens schooltv, dus ze kennen het misschien al wel.
Hier keken ze in groep 1 vaak koekeloere, in groep 2 kijken ze nu vaker naar huisje boompje beestje. Heb tijdens de lockdown veel filmpjes met ze gekeken. Ze zaten vol energie. En de oudste wil ook alles weten. Die boeken van de Kruidvat vinden ze hier vooral leuk door de flapjes. ‘Mama, nu dit flapjes’ En omdat ze niet zo duur zijn neem ik er regelmatig eentje mee.
Junior menselijk lichaam en dieren atlas heb ik toevallig op zolder liggen. Ik zal die eens tevoorschijn halen, die zijn ondertussen wel geschikt voor ze.
In de bieb is er een hele sectie informatieve boeken voor kleuters op onderwerp bv het weer, gorilla's, de timmerman, vulkanen. Denk dat je daar je hart op kunt halen
Wij hebben hoe wordt dat gemaakt. Boeiende antwoorden op veelgestelde kindervragen. Inmiddels al 2 versies. Vragen als hoe maak je papier, hoe ontstaan wolken, hoe maak je glazen flessen, hoe maak je snoepjes.
Bedankt voor de tips! De bibliotheek...daar ben ik sinds corona niet meer geweest. Maar weer eens een bezoekje brengen. De Wille weten serie ziet er leuk uit! En Hoe wordt dat gemaakt is ook een goede tip.
We hebben een serie van ‘er was eens’ en dan volgens mij het lichaam. Dat is met van die mannetjes die door je lichaam reizen en van alles uitleggen. Dat is vast ook op YouTube te vinden.
De magische schoolbus; ken ik niet, maar ik zal eens kijken. ‘Er was eens…’ op Youtube; dat is een goede! Vroeger keek ik daar zelf ook naar haha.