Boventallig werken ivm reïntegratie

Discussie in 'De lounge' gestart door Vaasje, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Wie kan mij helpen?

Misschien zie ik het verkeerd, dan hoor ik het graag haha.

Ik ga boventallig 2 uurtjes per week werken, in mijn optiek is boventallig werken dat je eigenlijk extra bent voor die twee uurtjes boven op het standaard personeel.

Nu is het zo dat ik twee dagen die twee uurtjes kom maar ipv 3 + mij ( dus 4) sta ik met 2 collega's en ikzelf, dus drie omdat er twee keer een avond dienst niet opgelost kan worden.

Maar in het laatste geval sta ik toch niet boventallig? Of zie ik dat verkeerd?

2. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    894
    1.757
    93
    Wij hebben ook de reïntegrerende collega. Zij werkt boventallig. Normaal werken we met 4 mensen op een dag: 2 dag en 2 avonddiensten en daarnaast zij die boventallig is overdag, maar het komt ook voor dat we met 3 man zijn: 1 dag en 2 avonddiensten. Aan de boventalligheid van de reïntegrerende collega veranderd niks. De werkdruk wordt opgevangen door de 3 collega’s. De collega die reïntegreert heeft een vast taken pakketje gekregen en die veranderd niet als er verder minder personeel is

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ja dat heb ik dus niet.

Als mijn collega's van de woning af zijn ben ik alleen. Als er dus wat gebeurt kan ik op zo'n moment op niemand terug vallen.

Ik moet op de gang gaan eten met bewoners (alleen) waar mensen met epilepsie en agressie bij zitten. Ook daar heb ik niemand om op terug te vallen want mijn collega's eten op de woning met andere bewoners.

4. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    894
    1.757
    93
    Stel dat jij die dag ziek zou zijn, wat gebeurd er dan? Kunnen de collega’s dan nog dezelfde dingen doen als wat ze kunnen als jij er wel bent? oftewel: Mogen de cliënten Alleen gelaten worden? Eten de bewoners waarmee jij op de gang eet normaalgesproken zonder begeleiding?

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Nee die eten dan dus ook gewoon in de woonkamer, bij de andere groepen.

En als ze met z'n tweeën staan gaan ze om en om de woning af ipv tegelijk.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Als dit zo is moeten ze nu dus ook om en om de woning af ipv tegelijk. Vervelend, maar jij bent nu
    eenmaal boventallig.

Al moet ik zeggen dat bij ons op de afdeling ook vaak gebeurd dat een boventallige vaste collega meer word gevraagd dan mag, deels uit gewenning deels uit soort gemakzucht (je bent er toch). Het is dan aan die collega om grenzen aan te geven. En dat zou ik jou ook adviseren.

Niet helemaal zoals het zou moeten, maar wel belangrijk

Athina en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat is niet de bedoeling van boventallig / op arbeidstherapeutische basis werken. Dit moet je even met je bedrijfsarts bespreken.

Deel Deze Pagina