Normaal waren we al getrouw op 10 juni dit jaar, maar door omstandigheden is het huwelijk afgeblazen, we hadden relationele problemen tussen ons. Die zijn nu opgelost en we hebben weer voor elkaar gekozen, we hebben al een relatie van 5 jaar trouwens. Nu wil ik echt wel trouwen met mijn vriend omdat ik hem niet kan missen en hem echt nog doodgraag zie en hij mij ook. Maar ik durf het niet goed zeggen tegen mijn omgeving, ik ben bang voor de commentaren en de reactie's. En zeker langs mijn kant van de familie, hoe moet ik het aanbrengen? Ik wil graag mijn peter als getuige, die heb ik 3 maand geleden ook gevraagd en hij wil het doen, maar ik ben bang dat hij nu niet meer wil, snappen jullie? Sorry voor het vage verhaal, het komt erop neer dat ik gewoon bang ben voor de reacties van mijn omgeving, zouden jullie je dat aantrekken?
nee ik zou gewoon doen wat je zelf wilt. tuurijk kan het dat ze raar opkijken maar ja ze zullen vanzelf zien dat jullie gewoon bij elkaar horen (dit moet je natuurlijk wel 100% zeker weten )
Om heel eerlijk te zijn meid, ik zou het even op de lange baan schuiven. Even kijken hoe het gaat tussen jullie komend half jaar en dan verder kijken. Je hebt hier regelmatig aangegeven dat je je niet goed in je vel voelde zitten, dat je niet echt gelukkig was met je vriend etc. Het afgeblazen huwelijk is net 2 maanden terug, geef het even de tijd.
Lastige situatie en eigenlijk ook weer niet, jullie willen gaan trouwen dus wat andere daar van vinden maakt toch niet uit? Voor sommige zal het misschien raar overkomen maar het gaat om jullie toch? Voor de mensen die je kent kun je het toch uitleggen waarom jullie de bruiloft destijds afgeblazen hebben en waarom jullie nu toch willen trouwen. Al vind ik dat je niemand verantwoording schuldig bent want dit is iets van jullie 2en! Maar ik snap je gevoel wel. Veel succes en geluk!
Aan de ene kant, als familie zijnde die waarschijnlijk jou ellendig hebben gezien, zeg ik ook, wacht maar eventjes. Hoeveel voegt dat trouwen nou toe, zo leef je ook gezellig samen.. Maar als jij weet, dat dit jou vent is. En dat je je met hem officieel wil verbinden. Dan moet je het gewoon doen. Het is jouw hart, jullie leven. Als die peter zoveel voor je betekend, dan heb je waarschijnlijk wel een goede band ermee. Dan zou ik het gewoon eens rustig bespreken. Misschien moeilijk om zoiets te openen, maar waarschijnlijk ook fijn om het met iemand van de familie te bespreken?
Daar ben ik het helemaal mee eens! Inderdaad omdat je al langer met die problemen zat, en er zelfs je bruiloft voor hebt afgeblazen.. Nu gaat het weer 2 maanden goed maar wie zegt dat dat zo blijft (ik zeg ook niet dat het NIET zo blijft hoor!).. Ik zou het inderdaad eventjes afwachten. Trouwen kan toch altijd nog?
Ik zou persoonlijk ook nog even wachten..Het is allemaal nog zo vers meid. Laat je je niet een beetje meeslepen? Ik zou zelf heeeel erg bang zijn dat ik weer gekwetst zou worden.
ik zou als ik jou was even wachten, misschien is het te snel allemaal nog, het is nog te vers ( zou ik dan denken ) kijk het bv even een jaartje aan hoe het dan tussen jullie gaat .. Wat je niet moet doen is je druk maken om je omgeving als jullie besluiten om weer te trouwen dan is dat jou keus en daar hebben hun mee te leren leven
Lekkere boeie wat je omgeving denkt, het is jouw leven meid! MAAR ik ben het met de anderen eens ( ja ja!!) dat het misschien beter is om een jaartje te wachten.
tja, ik voel natuurlijk niet wat jij voelt, dus ik kan er moeilijk over oordelen. Maar ik denk dat een hoop dames hierboven wel gelijk hebben. Als je familie hier misschien wat vervelend op reageert, dan is dat denk ik omdat ze van jou houden en zich zorgen om je maken. Als jullie echt zeker weten dat je dit wilt, dan moet je het doen. Maar denk er nog eens goed over na! Waarom wil je perse nu trouwen? Wat maakt het uit om nog een paar maanden te wachten?
Ik zou doen waar jij je goed bij voelt.. Als ik naar de mensen in mijn omgeving hadf moeten luisteren had ik nu vrijgezel geweest en ook niet gaan trouwen
Ik zou ook nog even wachten meid.. anderhalve maand geleden wilde je nog echt van je vriend af. Het is allemaal nog zo kort geleden dat je hem niet meer wilde, en het is super dat jullie toch voor elkaar kiezen. Maar dan kan trouwen altijd nog en dan kan jouw omgeving er ook aan wennen dat jullie echt voor elkaar gekozen hebben en ze kunnen dan oprecht genieten van jullie bruiloft.
Het is jouw leven, en als jij van hem houdt en met hem wil trouwen dan is dat jouw recht. Hoe moeilijk het ook is, eigenlijk moet jij je weinig aantrekken van wat anderen denken, het gaat om JOUW geluk. Verder ben ik het eens met de anderen om er in elk geval wel even mee te wachten.