Wat als er wat gebeurd, kinderen alleen? hoe en wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe pak ik het aan..

1. Mobiel nummer leren bellen met sneltoets

2. Naar de buren gaan (met gevaar niet meer naar binnen kunnen)

3. Overig graag toelichten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Sorry voor de warrige titel haha maar wist niet goed hoe ik het moest omschrijven..

Mijn man heeft een andere baan. Eerder werkte hij van 8-17uur en nu onregelmatig.

Stel dat mij wat gebeurd.. overdag zit ik met oppas kids dus dan komt er wel een ouder maar stel savonds net voor de kids naar bed moeten oid?
    Zitten ze alleen met een moeder die ... nou ja vul maar in bewusteloos oid.. van de trap nouja er zijn allerlei scenario s te bedenken ;)

Ik heb 2 zoons bijna 3 en bijna 5
    Zou ik de oudste aan kunnen leren om een nummer bijv mob van mn man te laten bellen?
    Wie heeft hier ervaring mee? Hoe pak ik zoeits aan?

Denken jullie hier wel eens over na en hoe doen jullie dit? ;)
    Graag reacties.
    ps t is niet zo dat ik hier de hele dag mee bezig ben hoor alleen als ik me niet zo lekker voel (zoals nu en mn man heeft nachtdienst) was ff benieuwd hoe jullie dit doen.

2. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Ik heb zelf nog geen kinderen dus weet niet precies hoe je dit zou kunnen aanpakken.

Misschien inderdaad een briefje hangen met je man zn nummer en 112 is ook makkelijk?

Ik lees dit topic lekker mee.

Kan me wel voorstellen dat je je hier zorgen over maakt.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik denk hier wel eens over na omdat ik alleenstaand ben maar mijn zoontje is momenteel echt nog te jong ook maar iets te kunnen ondernemen dan. Ik denk dat je jouw zoon van 5 wel kunt leren hoe hij opa of oma belt ofzo..

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Onze oudste weet hoe ze 112 moet bellen. We hebben het al een paar keer geoefend (zonder echt 112 te bellen hoor:D). Doet ze goed volgens mij. Zeg ook tegen ze dat als er iets os en mama kan niks doen dat ze de buren moet halen. En dan maar hopen dat mocht er iets gebeuren dat ze ook handelen.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn dochter is nog erg jong. Maar met een jaar of 5 heeft mijn moeder me geleerd om in een noodsituatie toen nog 06-11 te bellen. Dus ik leer haar op een gegeven moment ook dat ze 112 moet bellen bij nood. Gelukkig toen nooit nodig gehad!

6. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Ow daar ben ik ook wel eens bang voor, mijn 2 zoontjes kunnen echt nog geen actie ondernemen op zo'n moment. Ik heb geen oplossing, maar hoop gewoon dat het nooit gebeurt. Langer als 14 uur zullen ze nooit alleen zijn. (maar dat is wel heel erg lang, brr moet er niet aan denken!)

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben ook alleenstaand. Mijn oudste weet ook hoe ze 112 moet bellen.

8. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Mijn man reist erg veel voor zijn werk en eerlijk gezegd heb ik hier nooit over nagedacht. Nu is ons zoontje ook nog veel te klein, maar best een beetje eng idee eigenlijk

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Nog nooit bij stil gestaan.......dus heb ook geen idee! Ga er eens over nadenken!

10. Metire

Metire Niet meer actief

ik denk er ook wel eens over na, maar heb nog geen goede oplossing gevonden. zoontjelief is nog te klein om te bellen (of naja te klein om aan iemand te vertellen dat er iets is gebeurd) dus ik hoop maar dat mocht er iets gebeuren ik nog in staat ben om te bellen..

11. knap

knap Niet meer actief

Ik heb het geluk dat ik al een ouder kind heb.

Hij heeft de opdracht om 112 te bellen en in grote nood met zijn zusje naar mijn ( zusje te lopen ze woont vlak bij) maar ik heb dus die luxe. Dat mijn oudste de jongste kan op vangen.En hij kan bellen. Heeft ook zelf mobiel en mijn mobiel weet hij ook te bedienen.

Toen hij jonger was voor dat zijn zusje geboren was moest hij van mij naar mijn moeder lopen als er echt iets was of naar een bevriend buurvrouw.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier is colin me een keer "kwijt" geweest. Ik zag op de wc en reageerde dus niet in eerste instantie en later hoorde ik hem niet meer.

Dan ik de gang in kwam had hij zijn crocs aan en zou net naar buiten lopen. Ik zeg wat ga je doen man.. Hij mama.. je bent er wel. Ik ja was toch op de wc 9had ik ook gezegd) . Dus ik waar ging je heen dan. Ik ging buiten kijken en aan buurvrouw sabrina vragen waar je was.

Prima schat! als ik echt weg ben of niet reageer dan ga jij naar buurvrouw sabrina en als die er niets is naar een andere buurvrouw of oma. (einde van de straat) oke. Ja mama.

Half uur later, ik had wel tegen shannon gezegd dat ze op mij moest wachten , maar als ik naar oma ga, neem ik haar wel mee.

op zich wel een goed gevoel dat hij zo ver nadenkt. alleen zit hij dus op school overdag. Maar hier ben k er wel redelijk gerust op dat ze dan op een gegeven moment echt wel naar een bekende lopen.

O en deur is hier altijd "open". dus die valt niet dicht en anders hebben de buren en oma en zusje (ook zelfde dorp) een sleutel.

13. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oh gelukkig ben ik niet de enige die hier over na denkt ;)
    hoe leren jullie ze 112te bellen?
    en hoe leren ze jullie iemand anders te bellen??

14. knap

knap Niet meer actief

Met de smartfoons kun je favo personen ook met een foto aan duiden.

Foto oma foto politie foto tante foto buurvrouw foto papa foto mama.

Zo iets dus ook met je mobiel laten spelen.

Wel buitenland uit zetten. Zo belde mijn dochter een paar maanden geleden met Suriname ( via facebook) ja kan ook al haha.
    ;)

15. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Mijn zoontje was ongeveer 1.5 toen mijn vader hem met oppassen op de bank had gezet en dr een hernia in zijn rug schoot. Hij klapte meteen op de grond van de pijn. Wij deden al vaak het bel spel met zoonlief (nep bellen ) en opa heeft aan zoonlief gevraagd de telefoon te pakken en daarna geef maar aan opa. meerdere nummers staan in geprogrammeerd dus hoefde hij maar 1 knop in te drukken. maar hoe je zoiets moet oplossen als iemand bewusteloos is geen idee.

16. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Oke dan moet ik dit eens uitvogelen. heb een samsung galaxy young
    probeer met de huistelefoon ook als je bijv de 1 lang vasthoud of 1 bellen maar weet niet of dit kan met onze huis tel.. bem ik ook aan t uitzoeken

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik leer hem zodra hij het kan om oma te bellen en later 112 ook.

Dat hij oma een keertje per ongeluk belt is niet zo erg, maar 112 wel ;).

Maar dit schiet ook wel eens door mijn hoofd hoor.

Nog zoiets;

Ik loop nu wel eens een blokje om met zoon aan het handje en de hond, stel dat ik flauwval oid en mijn zoontje niet bij me kan houden.. Brr moet er niet aan denken dat hij weg loopt / onder een auto komt oid.

Deel Deze Pagina