Werkt er hier iemand als paraveterinair die ik wat vragen over de opleiding en het werk mag stellen? Ben benieuwd of het bevalt, is t echt heel ingewikkeld op aan werk te komen in de dierenwereld (ook buiten een dierenartsenpraktijk) en vragen over de opleiding. Danku!!
Mijn best vriendin heeft t gedaan, nu doet ze de opleiding verpleegkundige omdat ze gewoon nergens aan de bak kwam (heeft in een brede straal gezocht ).
Ik ben in 2001 afgestudeerd in barneveld.Ik doe nu helemaal niks meer in de dierenbranche,omdat er heel slecht aan werk te komen is. heb ruim 1 jaar bij een praktijk gewerkt,maar moest daar ineens 40 uur beschikbaar zijn.Mijn zoon was toen net 2 dus wilden ik dit niet. daarna nog lang gezocht maar niks kunnen vinden.Werk nu in de thuiszorg.
Ik heb de opleiding ook gedaan. Ik doe nu heel ander werk omdat er in de dierenbranche helaas amper werk is. Een vriendin van mij heeft wel een tijdje als paraveterinair gewerkt: minimumloon en nul uren contract.
Ik ben ook afgestudeerd als paraveterinair. Super leuke opleiding, maar helaas weinig werk en slecht betaald. Nu is het al een aantal jaren geleden dat ik ven afgestudeerd ( 2006), maar slechts 2 van mijn jaargenootjes werken nu nog als paraveterinair
Ik studeer over 4 weken af. En heb wel een baan voor na mn opleiding voor sowieso 7 weken en hopelijk daarna ook. De opleiding volg ik in Barneveld. En dat bevalt goed. Je leert wel heel veel dus je bent wel echt bezig.. Maar werk is lastig, er is weinig werk en het wordt vaak slecht betaald. Ik solliciteer nu ook voor na die periode. En het liefst natuurlijk in een praktijk. Maar niet kostte wat het kost. Eerlijk advies? Ga iets anders doen waar meer werk in is. En wat je ook leuk vind. Wat trekt je aan dit vak?
Ik werk ook als paraveterinair. Ben in 2007 afgestudeerd in Barneveld.. Ik heb gelukkig wel een baan, sinds 2008, voor de uren die ik wil en ik de stad waar ik woon, en inmiddels een vast contract. Maar ik had mazzel dat er net iemand wegging bij de praktijk en er dus een plekje was. Voor de rest eens met de rest, er zijn echt bijna geen banen, en heeeel veel paraveterinairen die op een baan zitten te wachten. Van mijn studiegenootjes ook inderdaad erg weinig die wel aan het werk zijn in de branche.. Verder moet je echt wel houden van het werk. Het is gewoon slecht betaald En er zijn eigenlijk geen doorgroeimogelijkheden. Salaris is redelijk gelijk overal dus je moet het puur hebben van je jaarlijkse vooruitgang en de inflatie en that's it.. Dus als je nu voor de keus staat of je die studie wil gaan volgen zou ik er wel heel goed over na denken..
Voor het diploma honden en kattenbesluit heb ik eens 5 dagen meegelopen. Toen was ik vooral verrast hoeveel schoonmaakwerk een paraveterinair moet doen. Ik denk dat dat overal zo is. E
Klopt hoor, het is voornamelijk schoonmaken en baliewerk wat je moet doen. Af en toe een ochtendje assisteren bij de operaties, of rontgenfoto's, bloedonderzoek, urineonderzoek etc. Maar dat is echt af en toe en niet de hele dag door..
Hier ook afgestudeerd als paraveterinair. Daarna een halfjaar bij 2 praktijken gewerkt. Toen kon ik helaas alleen maar een 0 uren contract krijgen en daar hield het dus op. Wat de andere zeggen er is weinig werk en het word slecht betaald. Soms ben je echt de voetenveeg van de dierenarts en je hebt geen CAO. Dus persoonlijk zou ik je aanraden om iets anders te gaan doen.
Mmm.. Ik was al 'bang' voor deze reacties.. 😉 Toch eens na gaan denken wat ik dan zou willen! Ben bijna afgestudeerd als HBO-verpleegkundige maar word hier niet gelukkig van dus wil zo graag iets anders.
Ik werk alweer 8 jaar als assistente. Met een mazzeltje in het vak gerold. Na mijn opleiding hier in de regio een hoop sollicitatiebrieven gestuurd, maar geen reactie. Na een jaar werd ik opgebeld of ik nog interesse had. Toen gelijk mijn andere baan opgezegd. We zijn nu 8 jaar verder en zou echt niks anders meer willen. Ik hou van mijn werk. Is zeer afwisselend. Voordeel is dat ik in een kleine praktijk werk, dus dat ik de enige assistente ben op de dagen dat ik werk en dus alles doe. Van operaties assisteren, bloed- en urine onderzoeken tot balie werk en assisteren tijdens spreekuren. Ook het schoonmaken hoort er uiteraard bij. Ik zou echt niet anders willen. Ik ga met super veel plezier naar mijn werk. Het salaris is inderdaad niet heel hoog, (ook niet absurd laag) maar door de diensten die ik werk en dus vaak uren 150 of 200℅ uitbetaald krijg, is dit zeker prima te doen.
Wat trekt je aan het werk dan? Je kan namelijk ook naar het van hall om hbo iets te doen met dieren. Want het doen omdat werken met dieren je leuk lijkt is niet de juiste instelling. Daarmee redt je het niet...