Shoppen in Duitsland

Discussie in 'De lounge' gestart door Salsera, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Weet iemand waar je leuk kan winkelen in Duitsland? Ik zat zelf te denken aan Düsseldorf of Keulen, maar andere opties zijn natuurlijk zeer welkom. Qua afstand ongeveer 2 à 2,5 uur rijden vanaf regio Rotterdam.

Dus, waar kan je leuk winkelen en waarom? :D

(Ik hou trouwens ook van retro/vintage kleding maar weet niet of er bepaalde plaatsen in Duitsland zijn waar dat makkelijker te vinden is?)

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Bocholt is erg leuk! Arkade heet dat.
    Een overdekt winkelcentrum en als je daar uit loopt, kun je nog het stadje/dorpje in.
    Of anders Oberhausen? Center O.
    Ook overdekt maar dan vele malen groter als Bocholt.
    Is wel wat verder rijden..

Verder weet ik het niet zo goed :p

3. Zonnestraal89

Zonnestraal89 Actief lid

25 mei 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind keulen erg leuk. Ben niet in dusseldorf geweest maar dat ter zijde.

Keulen heeft een mooi groot centrum, en niet geheel onbelangrijk.
    Keulen heeft ook een enorm gezellig centrum.
    Toen wij daar aankwamen hebben we genoten van de stad, de winkels en de tarrasjes.

4. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ervaring is dat Dusseldorf echt helemaal NIET leuk is en met mij veel meer mensen. Het is vooral designerwinkels. (dus als je daar van houdt dan is het leuk en vooral dan een dikke portemonnee mee ;)) En verder heel van hetzelfde. Afgeladen toeristenwinkeltjes die allemaal dezelfde meuk verkopen.

Oberhausen schijnt wel geweldig leuk te zijn, ik ga er binnenkort naartoe met mijn mams.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad in Dusseldorf zijn veel designerswinkels.
    Wij gaan regelmatig naar Bremen maar denk dat dat te ver voor je is.

6. limo

limo Actief lid

17 mei 2013
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    centro in oberhausen!

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Designerwinkels is absoluut niks voor mij haha, dus wel handig dat ik het hier even heb gevraagd. Dat Keulen gezellig wordt genoemd klinkt een stuk veelbelovender dan :)

Oberhausen/Essen ben ik 2 maanden geleden nog geweest, dus dat heb ik wel weer even gezien. Maar toch bedankt voor het meedenken.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Daar heb je toch ook buiten die kerstmarkt? Of haal ik weer eens iets door elkaar? Als het daar is is het in elk geval erg leuk :D

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Bij Centro heb je idd de kerstmarkt.
    Ik vind düsseldorf wel leuk, de Konigsallee met de designerwinkels sla ik over. Er is in düsseldorf ook een leuk aanbod van gewone winkels en ketens en overdekte kaufhausen. De kerstmarkt in düsseldorf is ook gezellig.
    Keulen vind ik alleen in de zomer leuk, als de terrasjes vol zijn.

Verder is aachen ook een aanrader.

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Ik vind dusseldorf wel leuk in kerstmarkt tijd. Erg gezellig en veel verschillende dingen. Je hebt er idd veel pchoofd winkels maar vind dat altij wel leuk om langs te lopen.veel vintage hebben ze er volgens mij niet.
    Oberhausen is idd ook wel leuk maar ook hier veel hetzelfde en kerstmarkt acher centro is niet speciaal. En klein. Keulen geen idee waren we nog niet :)

11. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Oberhausen centro, en in Essen kan je ook leuk winkelen, daar zit sinds kort ook een nieuw overdekt winkelcentrum

12. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Klopt! Dat begint half november weer, dan heb je buiten de kerstkramen en binnen de leuke winkels en alles is versierd in kerstsfeer, wij gaan eind november heen :D

13. WLE

WLE Niet meer actief

Essen is erg leuk groot binnen winkel centrum, eind november kerst markt en een grote primark!

14. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen al, dus dan is er nog nergens een kerstmarkt ;) Misschien dat ik daar in december nog een keer voor terug naar Duitsland ga. Maar nu doet de kerstmarkt er dus nog even niet toe :)

Oberhausen/Essen wordt het sowieso niet omdat ik daar al 2x ben geweest dit jaar (laatste keer 2 maanden geleden) dus daar hoef ik nu nog even niet naar toe.

Deel Deze Pagina