Ik ben begonnen met langzaam aan de babyspullen te wassen. De hydrofieldoeken heb ik inmiddels gewassen, maar op de doeken van de Hema (gekleurde van 4 voor 5 euro) zitten nu allemaal pluisjes Ik heb de doeken 24 uur in koud water gezet, daarna met wasmiddel gewassen op 50 graden en aan de lucht laten drogen. Herkent iemand dit pluizen? En gaat dat misschien over na nog een keer wassen? Lijkt me toch niet zo fijn als die pluisjes op mijn meisje komen te zitten straks met afdrogen... dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik heb ook een paar van Bambino (witten) en die zijn wel goed uit het wassen gekomen. Kwaliteit van de doeken van de Hema leken me beter dan die van Bambino voordat ik ging wassen, maar die pluisjes snap ik niets van... Heb overigens ook net spuugdoekjes gewassen op dezelfde manier als de hydrofieldoeken. Daarvan vallen de spuugdoekjes van Bambino me tegen want daar hangen nu al losse draadjes aan! Die van de Hema zien er prima uit daarentegen. Raar hoor. Of ben ik nu zo'n mieperd dat ik val over pluisjes en losse draadjes? Had ze zo zorgvuldig gewassen...
Die van mij zijn idd ook gewoon wit. Misschien dat het aan de kleur ligt maar normaal verwacht je van de Hema toch wel goed spul.
Ik heb mijn Hema-hydrofielen (en alle anderen, ik heb meerdere soorten om te kijken welke het best bevallen) op 60 graden gewassen en daarna in de droger gedaan, maar geen enkel pluisje ontdekt. Heb je misschien wasverzachter gebruikt? Misschien nog een keer wassen? Anders heb je misschien gewoon een paar "slechte" getroffen. Wel heel vervelend, lijkt me idd niet de bedoeling dat ze gaan pluizen.
Heb geen wasverzachter gebruikt. Zal er even 1tje op de hand nog een keer wassen om te kijken of het daarna beter is.
he wat gek.. ik heb ook die hydrofielen, alweer bijna 2 jaar en nog nooit gepluist.. ik was ze met zowel wasmiddel en wasverzachter. maar dat zou allemaal niet uit moeten maken neem ik aan.
Wij hebben ook die van de Hema, 4 voor 5 euro maar helemaal geen problemen mee. Inderdaad misschien een slechte lading?!
Het valt met name op op die doeken die donker roze zijn met witte rondjes erop. Heb net 1 doek met de hand nog een keer gewassen, maar nog steeds pluisjes Misschien ligt het wel aan mij en valt een ander die pluisjes niet op? Mijn vriend vindt het wel meevallen en denkt dat het normaal is, maar ja dat is een man haha.
Ik heb ook de hydrofielen van de hema. Maar ook geen last van pluizen. Ik heb ze wel altijd in de droger gehad en in het filter van de droger zaten na de eerste keer wassen/drogen wel veel pluisjes. Nu nergens meer last van en ben echt super tevreden over de hydrofielen van de hema. Wil alleen maar die!
Ik heb die roze hier nog in de verpakking zitten, die had ik voor mijn dochter eigenlijk gekocht. Ik ga ze ook eens wassen en kijken of ze pluizen. Voor mijn zoon heb ik alleen die blauwe in gebruik, en die zien er ook anders uit (2 jaar geleden hadden ze andere dessins)
@Angel229: Misschien dat het toch verschil maakt dat ik ze niet in de droger heb gehad... @Desiree1986: Ik ben benieuwd hoe ze er bij jou uitkomen. Doe jij ze ook in de droger?
Ik heb geen droger... dus dat lukt helaas niet. Heb de witte doeken met bloemetjes erop apart gewassen van de roze en die zijn wel pluisvrij. Ik laat het eerst maar zo.
Ik heb die doeken ook al een jaar en hier geen pluizen. En ik droog ze zowel in de droger als aan de lijn.
Ik ben ook al jaren zeer tevreden met die van de Hema, witte en gekleurde. Was ze op 60 graden en dan in de droger, maar hoeveel wasrondes ze ook hebben meegemaakt, ze blijven mooi. Waarom heb je ze eerst 24 uur in koud water gezet? Zou dat ermee te maken hebben? Anders zou ik toch even naar de winkel gaan, pluizen is niet de bedoeling.
Dat zou ervoor zorgen dat ze beter vocht opnemen en krimpen tegengaan. Heb de witte doeken ook in koud water gehad en die zijn wel goed.