Nieuwe woning, zeikende buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    #1 lillyenco, 29 okt 2013
    Laatst bewerkt: 29 okt 2013
    Hey dames,

Ik heb sinds kort een nieuwe woning, alleen een zeikende onderbuurman.
    Die zeurt over elk geluidje wat hij hoort van mij.

Volgens hem ligt alles aan mijn laminaatvloer. ( met goede ondervloer)
    Ik begrijp heel goed als iemand de godsganzedag op hakken door het huis banjert je daar gek van wordt. Nu heb ik thuis altijd mijn sokken aan en geen schoenen. Daarbij werk ik gewoon 40 uur..

De buurman zeurt over keukenlades die dichtgaan.( uhh.. ik heb pas 2 keer echt gekookt aangezien ik er nog niet volledig inwoon..), de wasmachine die aanstaat ( op vinyl... heeft ook pas 2 keer aangestaan op zaterdag rond 3 uur..) en hij zou wateroverlast hebben in zijn schuur omdat ik teveel water door mijn douche heen mik..( uhh oke..:$.)

Hij zeurt als ik over de trap loop in het trappenhuis.. want ja ik loop alsof er een kudde paarden voorbij komt... nu weet ik dat ik niet slank ben maar een kudde paarden vond ik toch niet echt vriendelijk;). En nu liep ik niet met hakken of te stampen. Ik liep gewoon rustig over de trap... En ik weet d

Hij heeft mn vader uitgescholden ( niet voor herhaling vatbaar)..

Als klap op de vuurpijl is van het weekend mijn broer door hem bedreigt aangezien mn broer hem aangaf dat hij een hutje op de hei moest huren als hij in alle rust zou willen wonen, ipv in een flat waarvan je weet dat je bovenburen hebt. Mijn broer kreeg doodleuk naar zijn hoofd : 'je moet niet zo grote mond opzetten want anders krijg je zo wat klappen'. Ik ben er uiteraard tussen gesprongen..

Je leest dus, een gezellige boel bij mij beneden haha:D.
    Na een flinke vechtscheiding hoopte in eindelijk rust te krijgen in mijn eigen domeintje. Het gekke is, ik woon er nog nieteens volledig, en meneer zeikwijf staat zodra ik er ben op mijn stoep..

Heb dit zelf al aangegeven bij de woningbouw, heb ook al een persoonlijk gesprek gehad met hem, en toch staat hij elke keer weer voor mij deur.

Overigens heeft de vorige bewoonster ook last van hem gehad..die is door hem bedreigt terwijl ze 8 maanden zwanger was..

Het is net GTST bij mij af en toe haha..

Wat zouden jullie doen?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nogmaals de woningbouw inschakelen en anders naar de wijkagent ik zou knettergek worden.

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    De woningbouw inschakelen en de wijkagent dat je door hem bedreigd wordt. En laat de woningbouw hem een brief schrijven dat het laminaat op de juiste manier is aangelegd. Verder proberen zoveel mogelijk proberen te negeren. Maar bedreigingen moet je niet pikken, want dat kan alleen maar erger worden.

4. Valora

Valora Niet meer actief

Ik zou hem negeren en als hij nog lang lastig doet, écht luidruchtig gaan doen. Dan beseft hij hoe goed hij het voordien wel had. :)

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ohhh wauwww! Haha ik had gelijk mijn nagels in zijn hals gezet als hij m'n vader had uitgescholden of m'n broer had bedreigd.
    Wat een aso zeg. Als ik jou was zou ik me niets van hem aantrekken en hem met zijn klachten doorverwijzen naar de woningbouw. Elke manier van contact vermijden dus.
    Hoe meer voeding/aandacht je geeft, hoe meer hij er om zal vragen. Dus neem hem niet serieus.
    Je broer heeft gelijk, hij gaat maar in een hutje op de hei wonen met zijn gezeik.

Als hij je lastig blijft vallen, zou ik de politie bellen en zeggen dat ie te pas en onpas aan je deur staat met zijn dreigementen.

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ja kijk als het nou terecht was... swa... maar ik doe echt zachtjes. En ik ben er alleen nog maar in de weekenden... dat wordt wat als ik er vrijdag volledig inga.

Ik vier over 2 weken mijn verjaardag.. had al als dresscode voor mijn vriendinnen: stilleto's haha

7. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Yep... dat heb ik ook bij de woningbouw even duidelijk gemaakt

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou hem negeren en hopen dat 'ie snel een andere hobby vindt.

9. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    zorgen dat je de opnamenknop van je telefoon onder sneltoets hebt. Die heb je meestal wel bij je. Zodra hij dan weer moeilijk doet hem opnemen. Misschien zelfs bij vermelden dat je het doet. Kijken hij dan bezig blijft.
    En inderdaad woningbouw en politie inschakelen. Niet zomaar over je heen laten lopen.

10. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Jammer, zo'n buurman.

Heb je al met de buren naast je gesproken? Als zij geen last van je hebben, zegt dat genoeg.

Voor de rest ieder incident met datum en tijd noteren en contact houden met de woningbouw en de politie.

Sterkte.

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    De buurman tegenover me ( ik zit op een hoek) gesproken.
    Die heb ik pas 1 keer gezien en hoor hem nergens over.
    In een flat weet je nou eenmaal dat je last van elkaar kunt hebben toch?

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

ik neem 3 kinderen mee goed? dan doe ik ze klompen aan. laat maar komen die gek 1 ding is zeker hij moet hard kunnen lopen.

13. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Sommige mensen moeten ook altijd iets te zeuren hebben,
    En als ie nu al overlast heeft, kan hij zeker beter hutje op de hei nemen ja...
    Ik zou, als je afgelopen weekenden op je tenen hebt gelopen, daar gewoon lekker mee ophouden, en die stiletto's zijn ook geen gek idee :)

14. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    whahaha ja en jij en hubbie op hakken :D

15. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ja echt he... ik hang denk ik een bordje op mijn deur: stilleto's verplicht

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfoe wat een ouwe brompot zeg.. Ik word er ook wel eens gek van dat ik elke stap die gezet wordt, elke spijker die in de muur geslagen wordt, elke ruzie enz. enz. boven ons hoor, maar het zou nooit in me opkomen om over zulke geluiden te klagen (ja, als die spijkers om drie uur 's nachts in de muur geslagen zouden worden wellicht ;)), zijn nou eenmaal leefgeluiden die je in een flat goed hoort..

17. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ohww heerlijk zo'n zeikvent :( van de bedreigingen zou ik wel elke x melding maken..en idd stiletto's aan op je feestje haha

hier ook zo'n zeikonderbuurvrouw. Die kwam de 2e avond dat we de sleutel hadden en aan t klussen waren al drammen.. (hadden ons de 1e dag al netjes voorgesteld en vermeld dat we gingen klussen..) mochten van haar geen laminaat of houten vloer.. ja zout op dat bepalen wij zelf... En ze had al last gehad van iemand op hakken (tja als er overal glas-,hout en steensplinters liggen ga je neit iemand vragen op zn sokken te lopen toch ;) ) zo nog veeeeeeeeel meer dingen. Maar zelf rekening houden met ons met haar smerige gerook en rooklucht doet ze niet. (trekt door onze badkamer en wc heen)

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.165
    3.045
    113
    Nederland
    Wij wonen ook in een flat, zo'n krakminnig ding die binnen 2 jaar gesloopt wordt. Ik doe savonds en soms zelfs snachts de wasmachine en droger aan, heb de tv de hele dag aan, maak kabaal met mijn dochter, mijn dochter heeft wel eens van die schreeuw en huilbuien maar ik heb nog nooit een klacht gehad. Als ik ze tegenkom vraag ik wel eens of ze last van me hebben, maar ze zeggen van niet. Dusss ik vind je buurman n zeikerd.

Nodig iemand uit die in jouw huis zijn irritaties even uitvergroot en luister jij dan in zijn woning met hem erbij of het ook echt zo is. Verder idd woningbouw bellen en evt. Wijkagent

19. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Noteer ieder incident, hoe klein ook. Verzoek hem jou niet meer lastig te vallen, en als hij je wil benaderen mag dat schriftelijk. Belt hij dan aan, dan heb jij al aangegeven dat je dit niet prettig vindt.

Brief ieder incident door aan de woningbouwvereniging, liefst per e-mail (met verzoek tot ontvangstbevestiging). Een incident is dus ook langskomen terwijl jij hebt aangegeven dit niet op prijs te stellen. Bij bedreigingen en andere overtredingen meld je dit ook bij de politie. Binnen een zekere tijd ligt er dus bij de juiste instanties een stapel klachten van jouw kant die gebruikt kan worden ter ondersteuning van eventuele actie.

Zorg dat jou nooit iets te verwijten valt - geluid is moeilijk te bewijzen, maar zorg dat je hem niet met opzet in de weg zit. Dus geen stilettofeestjes, geen verzoek of de buren hem eens wat aan de tand willen voelen, geen verwijten, en zeker niet met gelijke munt terugbetalen. Zorg dat jouw lei lekker schoon blijft. Wordt er uiteindelijk werk van gemaakt, dan zal hij vast wat in je schoenen willen schuiven. Zorg dat jij alles glashard kunt ontkennen, dus er is echt niets verwijtbaars. Denk eraan dat hij ook opnames kan maken, dus zorg dat je er echt boven staat.

Ik hoop voor je dat hij snel ophoudt, of een ander plekje mag zoeken.

20. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh wat ontzettend vervelend voor je. Ik zou nogmaals de woningbouw inschakelen want dit gaat uit de hand lopen als je er eenmaal woont.
    Wat betreft laminaat.. in veel flatwoningen mag dat niet dus kijk hier wel mee uit. Als je buurman te veel daarover zeikt dan laat de woonstichting je het er uit halen. Het maakt niet uit wat voor ondervloer je hebt, je krijgt toch meer contactgeluid dan met vloerbedekking of zeil. Ik had in mijn flatwoning ook laminaat en toen de woningbouw iets af kwam maken tijdens onze verhuizing werd ik daar meteen op gewezen ondanks dat ik 2 soorten ondervloeren er onder had en het laminaat nergens de muren raakte.

Veel sterkte.. ik zou echter niet mezelf verlagen door expres hakken ed te gaan dragen maar de eer aan mezelf houden en me gewoon normaal gedragen.

Deel Deze Pagina