het zuur, het zuur, het brandt aiaiai

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door heleentje80, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hoi,

Iemand de oplossing voor brandend maagzuur.
    Ik heb al de huis-tuin en keukendingetjes gebruikt: dus veel pudding en melk ed, geen limonade, regelmatig iets eten, rechtop zitten na t eten, water zuipen met liters:D
    Nu zit ik aan de rennies, maar het helpt zolang ik die rennie aan t opzuigen ben, kwartier later heb ik het weer.
    Iemand de gouden tip, of iets dat je bij de apotheek kan kopen en dat straffer is dan die rennies??

2. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Buscozol® remt de overmatige productie van maagzuur bij de bron

Ik ben zelf maag patiënt en gebruik ook in de zwangerschap Omeprazol op dokters recept. Dat bestanddeel zit ook in Buscozol wat gewoon bij de drogist is te krijgen.

In de bijsluiter staat dat er niet bekend is dat het nadelige gevolgen heeft in een zwangerschap. Ik gebruik het zelf elke dag, kon volgens de VK geen kwaad. Sterkte!

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.523
    14.029
    113
    Vrouw
    Heb hier een paar keer Maalox met citroensmaak genomen, werkte redelijk snel. Liet wel eerst een paar keiharde boeren, dus zorg dat je niet tussen de mensen bent ;), maar erna was ik van de klachten af.

4. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Ik gebruik antagel van de apotheek, werkt wel goed, alleen kan als het heel erg is ook eerder uitgewerkt zijn, maar volgens mij mag je dat om de 2uur nemen, maar dat weet ik niet zeker ik neem het na elke maaltijd!

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier ook Antagel! Smaakt verschrikkelijk, maar werkt heel goed!
    Ik had ook al rennies, gaviscon, melk, etc geprobeerd.

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    thx,

goeie tips.
    Zouden ze die medicijnen ook in belgie hebben?
    Maalox wel daar ben ik zeker van, maar de andere 2

7. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maalox en antagel is precies het zelfde. Het wordt onder verschillende namen verkocht.
    Ik heb zelf ook omerprazol via de huisarts. Antagel heeft in het begin goed gewerkt bij mij. Na een tijdje deed het niks meer. Toen maar eens naar de huisarts gegaan en nu al weken helemaal klacht vrij.

8. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik buscozol gebruik, nergens geen last meer van!!
    En ik had ook behoorlijk was last! Bij elke drogist verkrijgbaar...

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Inderdaad antagel / maalox. Kreeg ik ook in het zh en hielp supergoed. Toen ik de antagel kocht bij de apotheek, heb ik me door de apotheker voor laten lichten over verschillende middelen. Ik heb toen alleen die antagel genomen. Dat was een drankje, dus dat kon je niet makkelijk meenemen. Nou moest ik toch heel veel rust houden en mocht ik niet meer werken, dus in mijn geval was dat voldoende, maar als je nog veel van huis bent, hebben ze ook wel tabletten. (Die apotheker was niet heel enthousiast over Rennies.)

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    thx,

ga straks eens maalox kopen, die rennies helpen in ieder geval geen fluit.
    En ik vind het maar een vies gedacht dat ik hier een beetje schoolkrijt zit te eten (rennies zijn toch krijt hé)

11. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    o,

thx voor die andere medicijnen. zal ze onthouden, maar ik weet zeker dat ze maalox hier verkopen, van de andere heb ik nog niet gehoord

12. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hier hetzelfde!

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Veel pudding en melk of liters water zuipen, gaat regelrecht in tegen regel nummer 1 bij maagzuur: kleine hoeveelheden nuttigen!!!!! Niet doen dus, ik merk hier dat als ik 's avonds meer dan 2 glazen drinken heb gehad, ik in bed ook lig te creperen van de maagzuur :(

Er zijn wel middeltjes die je kunt gebruiken tijdens de zwangerschap, anders dan rennie, maar dat kun je gewoon bij de apotheek even vragen: daar weten ze precies wat wel en niet mag tijdens zwangerschap.

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Coca Cola ook al geprobeerd? Dat werkte hier als een tierelier, terwijl melk en vla enzo niks deden..

15. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Gaviscon drankje werkte hier prima.
    Hoop dat je iets vind wat helpt, is erg vervelend.

16. Liana1982

Liana1982 Actief lid

10 apr 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Ik hoorde vanille vla...

17. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    ohh wat vervelend he!

begin er nu ook alweer last van te krijgen maar red het nog met rennies nu.

Bij zoonlief ook te erg lag te creperen van de pijn en ben toen overgegaan op regla ph, is een drankje en werkte hier super! gewoon te verkrijgen bij de drogist

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    antagel

mag 4x daags ik gebruik het nu iets vaker ivm te gemakkelijk overgeven door maagzuur val nu steeds af dus neem het iets vaker

19. beertje28

beertje28 Actief lid

30 jan 2012
    107
    0
    16
    Antagel !! Werkt super. had buscozol maar werkte mij niet. Succes.

20. pricil

pricil Actief lid

30 dec 2011
    191
    0
    0
    OOk ik kon me helemaal raar eten in rennies, hielp helemaal niks.
    OOk de vla/melk enzv alles geprobeerd en werk ook nog in de zorg, ik merk wel dat heel veel dingen het verergeren.

Nu Antagel bijna 7 euro geloof ik van apotheek wat een wonder spul zeg... hopen dat het zo blijft ook...

Maar volgens mij helpt bij eidereen wat anders, ik heb overlegd met de vk zei eerst dit en anders ff na de huisarts gaan... voor idd receptje.

Deel Deze Pagina