Galbulten

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Jillzz, 28 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    8 weken geleden ben ik bevallen. Nu kreeg ik gisteravond opeens enorme jeuk en galbulten over mijn hele lijf. Ik ben niet bekend met allergieën, heb niks nieuws gegeten, niks nieuws opgesmeerd of wat dan ook. Vanmorgen bij de huisarts was de conclusie dat het dan van het ontzwangeren zou zijn. (Zijn eerste vraag was of ik niet zwanger was;))
    Nu mag ik geen medicatie omdat dit niet samen kan met de borstvoeding dus ik heb alleen mentholgel gekregen om op de galbulten te smeren. Maar op sommige momenten word ik gek van de jeuk en het helpt niet erg goed.
    Klinkt dit bekend voor iemand of zijn er nog tips?

2. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    #2 Aegyo, 28 sep 2016
    Laatst bewerkt: 28 sep 2016
    Ik heb chronische urticaria (galbulten dus) en die sloegen de eerste 12 weken van de zwangerschap volledig op hol. Na de bevalling had ik het ook even, maar die trokken gelukkig snel weg :)

Prednison 5mg mag overigens wel met borstvoeding, evenals hydrocortison zalf. Cetirizine mag zelfs, maar dan wel als bewuste keuze, aangezien een baby er wat duf van kan worden. Ik ben daar destijds slecht over geadviseerd en koos daarom voor flesvoeding. Kwam er pasgeleden pas achter dat borstvoeding dus WEL mag met die medicatie... Maar artsen zijn hier vaak niet goed van op de hoogte.

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Bedankt voor je reactie, dat klinkt al wat hoopvoller. De huisarts had nog gebeld met een gynaecoloog en met een lactatiekundige maar het enige wat ze konden verzinnen was de borstvoeding onderbreken;)
    Even kijken hoe ik hem dan zover ga krijgen dat dit dus blijkbaar wel mag. Weet jij waar ik daar informatie over kan vinden?
    Wat vervelend dat jij dat chronisch hebt zeg, ik heb het nu 1 dag en ik word al gek..

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Je kan het hier opzoeken: https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2015NL.html#more :)

Mijn huisarts en gynaecoloog en zelfs de dermatoloog in het ziekenhuis waren er niet van op de hoogte. Ik kwam er pas via de allergoloog in een academisch ziekenhuis achter dat het dus wel mocht. Wat de kinderarts (waar we bij kwamen voor de reflux van mijn zoontje) later bevestigde. Maar ja, toen was m'n melk al opgedroogd :p

Hoe gaat het nu met je? :)

5. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ah super! Die link ga ik even goed bewaren. Al hoop ik hem niet meer nodig te hebben;)
    Het was twee dagen vrij heftig, maar nu is het gelukkig weer over. ik ben weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen:)

Deel Deze Pagina