Hoi, we willen s vader benoemen. Maar als tweede naam. We hadden Jinse Jakob of Gabriel Jakob. Maar het is het net niet. Kunnen jullie helpen? Het moet dus als roepnaam ... Jakob worden. Hoop op reacties. Groetjes Wilma
Willem Jakob? Jan Jakob? Of gewoon Jakob? Ik vind Jakob op zich al een mooie naam, die je niet zo vaak hoort.
Ik heb wel eens Jakob-Jan gehoord. Ik moet zeggen dat ik een combinatie met Jakob niet geweldig vind. Ik zou eerder een andere roepnaam kiezen, en Jakob als tweede naam.
Ja dat willen wij ook precies Jakob als tweede naam. Eingelijk v inden wij die naam helemasal niet zo mooi. Vandaar ook niet als roepnaam Jakob maar s vader is er enorm op gesteld, en als we hem niet vernoemen ben ik bang voor een crisis haha. Ik vond bvb Gabriel-Jakob prima. Maar mijn man vind Gabriel weer niks. Alle tips en namen zijn welkom (we krijgen een jongen) maar dat wisten jullie al gezien de naam Jakob haha
Dan zou ik er geen streepje tussen zetten, maar het gewoon als tweede naam gebruiken. Met een streepje er tussen lijkt het alsof het 1 naam is, met een andere roepnaam dan. Bijvoorbeeld Marie-Louise, en we noemen haar Marie. Ik zou dan Marie Louise schrijven.
Als je de 2e naam toch niet uitspreekt maakt het toch niet zoveel uit? Alleen 1x op het geboortekaartje. En als initiaal. Onze zoon van 5 weet nu pas dat hij een of andere ijslandse band die papa mooi vindt als tweede naam heeft Ik was dolblij dat we een gave roepnaam hadden. Of heb ik het nu verkeerd gelezen, moeten het toch allebei de namen 1 roepnaam worden?
wij hebben hem als 2de naam...soort verbastering van jacobus (opa) die vonden wij niet passen bij onze roepnaam zie nu wel dat je jakob moet hebben...maar maakt weinig verschil oh en wij vonden de innitialen wel leuk...aj voor dochter en rj voor zoon....mochten ze naam niet leuk vinden kunnen ze altijd nog die ook gebruiken als naam
William Jakob Lukas Jakob Leon Jakob Diede Jakob Hessel Jakob Jurian Jakob Kyrian Jakob Waldemar Jakob Olivier Jakob Florian Jakob Timothy Jakob Anthonie Jakob Harm Jakob Renze Jakob Simon Jakob Ate Jakob Erik Jakob Mark Jakob Melle Jakob Lars Jakob Thomas Jakob
Ik zou dan juist weer geen bekende bijbelse naam kiezen als eerste naam (tenzij dat voor jullie juist weer wel een grote wens is), anders wordt het weer zo erg zwaar...
Maar misschien Jacob schrijven ipv met een k. Vind ik net wat minder oudbollig en is toch dezeldse naam? En misschien op z'n Engels uitspreken. Ik weet niet of dit bij jullie past.... Sebastian Jacob Daniel Jacob Miles Jacob Hugo Jacob Tja, ik zou gewoon een naam kiezen die jullie mooi vinden als naam. En dan Jacob als tweede naam.