zal me vast onnodig druk maken.... maar...als je kindje van 22 mnd al 3 dagen niet gepoept heeft is dat erg? Ze zegt dat ze pijn heeft. Maar als ze naar haar mondje wijst zegt ze het ook. We komen wel sinds woensdag terug van vakantie waar ze bijna op brood leefde met beleg. Vanavond weer een normale hollandse maaltijd op. Ze doet het soms om de dag maar niet zo lang terug. Ben ik me nou ongerust aan t maken om niets?
Het is 'normaal' als je kindje na elke maaltijd moet poepen maar dat is natuurlijk bij ieder kind anders. Ik denk dat je nog niet ontzettende zorgen hoeft te maken maar je kunt misschien de echte buikkrampen wel voor zijn door haar natuurlijke 'laxerende' producten te laten eten zoals; rabarber, geweekte gedroogde pruimen (abrikozen) karnemelk, mineraalwater en (gemalen)lijnzaad. Het laatste is een laxeermiddel dat bij kinderen te gebruiken is. 2x dgs een eetlepel gemengd met 3 dr. citroen of met karnemelk of soep, voor de maaltijd gebruiken. Je kunt het maar beter voor zijn toch? Succes!
zou roosvice lacxo werken? al die andere dingen lust ze niet. mineraalwater?? dat wist ik niet. Maar t bevat toch prik?
gemalen lijnzaad heeft praktisch geen smaak dus als je dat door d'r pap of avondeten gooit merkt ze er volgens mij weinig van.
Mineraalwater heeft geen prik, alleen als het bruisend mineraalwater is. Wist trouwens ook niet dat dat laxeert? Ik denk, als ik naar mn eigen ervaring kijk, dat haar 1e keer dat ze nu weer gaat poepen best pijn doet door het brood eten op vakantie, weinig vezels en vocht binnen gehad? Eventueel activia werkt ook goed, dat mag een kindje van bijna 2 toch hebben?
Onze dochter (18 mnd) poept soms ook een paar dagen niet, daar lijkt ze dan wel last van te hebben. Wat hier erg goed werkt is versgeperst sinaasappel/ mandarijnensap. En wat ik ook eens heb gedaan, toen ze 4-5 dagen niet gepoept had, was 3 lepeltjes olijfolie gegeven (schaam- ik dacht wellicht...). Meestal poept ze dan na een kwartiertje al. Roosvice laxo wil ze niet drinken, 'k heb het wel in huis, maar kan niet zeggen hoe het werkt. Succes!
Klinkt vies, maar ik zou in ieder geval even een fikse dot vaseline of uiterzalf in/op dr poepertje doen. Dit werkt dan als het ware al "verwekend" op het eerste harde stukje van de drol (werkt bij mij zelf in ieder geval goed... ) Bij onze dochter helpt het om haar venkelthee te geven.