Show de inhoud van het kledingkastje van je baby :)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vlinder24, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Echt veel hebben we nog niet, maar sinds vandaag wel planken in de (inbouw) hangkast! En ik moet zeggen, ik vind het zo leuk dat wat we hebben er nu in ligt, dat ik steeds even ga kijken :):):)

2. Storm

Storm Niet meer actief

Hier net zo hoor. Moet zeggen dat ik soms wel ineens besef dat ik broeken moet gaan wassen, maar toch red ik het altijd nog.
    Als ik sommige foto's hier zo zie... zo zou de kast van mijn zoontje er volgens mij nog niet uit zien als alles erin lag wat hij tot nog toe gedragen heeft... Zit inmiddels in broeken maat 80 en shirts maat 86/92...

3. Chantallie24

Chantallie24 Actief lid

20 okt 2008
    380
    0
    16
    Kapster
    Ergens in Noord-Holland
  4. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Ja, ik kan ook een foto plaatsen! Woooehooeoeo. Zo leuk al die kleertjes gewassen in je kast. Dit is een lade in de commode met broekjes, rompertjes, mutsjes, slabbers.

5. smartie1980

Dan nog de hangende kleertjes maat 50

6. smartie1980

En maat 56. Ik heb natuurlijk ook nog een la vol hydrofiel luiers en lakentjes ed. Wat denken jullie? Niet overdreven veel, maar ook niet te weinig toch??:(

7. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Smartie: Om eerlijk te zijn vind ik het wel weinig... Zeker als je kleine een keer melk terug geeft of door de luier lekt, kleed je toch al snel om.

8. smartie1980

Ja, dat klopt. Misschien krijg ik nog het een en ander. En anders heb ik het zo bijgehaald toch? Hoeveel moet je aan basis hebben?

Ik heb even geteld:
    - 11 rompers lange mouw 50/56
    - 3 rompers korte mouw 50/56
    - 6 broekjes maat 50
    - 2 broekjes 50/56
    - 5 broekjes 56
    - 14 paar sokjes (0-6 maanden) en 2 maillots
    - een jurkje en een rokje maat 56
    - 6 shirtjes 50
    - 5 shirtjes 56
    - 3 mutsjes
    - 1 kruippakje 50/56
    - 1 jasje.

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    #49 Champy, 24 nov 2010
    Laatst bewerkt: 24 nov 2010
    Hier werd F. geboren en heeft welgeteld 2 weken mt 56 aangekund... Dus ik heb zelf geen 50 mt gehaald dit keer.

Ik denk dat ik bij elkaar zeker 15 pakjes in mt 56 heb en verder dan toch al veelal 62.. (dit zijn shirt+ broek of boxpakjes)

Dan nog broekjes los en overslag hempjes bij elkaar stuk of 10 pakjes in mt 56 en ook weer in 62/68..

Rompers 15 x 56, en nog meer in 62/68...
    Sokjes 10 paar
    slofjes 5 paar
    mutsjes 12 stuks ( hou van variatie haha)
    etc etc...

10. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Bijhalen kan wel, maar de een loopt de volgende dag al na de bevalling en de ander kan zich de eerste weken net van bed naar bad bewegen zeg ik altijd maar..... je weet het nooit!

Ik heb liever het zekere voor het onzekere.

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Blij te lezen dat ik niet de enige ben die nog niet eens een kast heeft staan ;)
    Wat betreft kleding probeer ik wel echt een beetje rustig aan te doen, wel heel leuk hoor al dat spul, maar je koopt zo snel heel veel.

12. smartie1980

Nee, klopt, maar met mijn kleertjes hoef ik niet dezelfde dag nog te gaan winkelen. En ik kan ook altijd mijn man of moeder sturen. ;)

13. lievebeeb

lievebeeb Actief lid

17 mrt 2010
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even totaal off- topic..
    ik ben nog meer kort zwanger,maar moet me nu al behoorlijk inhouden niet te gaan shoppen.. Maar hoe hebben jullie dat gedaan qua maat?

Ik heb nu natuurlijk nog geen idee of ik een "groot" of een "klein" kindje krijg. Zelf was ik namelijk nog geen 5 pond maar vriendlief was ruim 8 pond.. (maar dit zegt eigenlijk helemaal niks ;))

Past een 8 ponder dus wel kleertjes maat 50/56 of...?

Liefs, LB alias newbie :D

14. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb een aantal pakjes 56 gehaald en vooral 62. Mij valt op dat veel 62 net iets groter is dan 56 dus dat hang ik meteen in de kast. Zoals Hema is soms groter in 56 dan andere merken in 62. Dus niet alleen letten op de maten.
    Verder past een grote baby ook in 56 alleen niet zo lang. WIj zijn beide vrij lang maar ik vind het wel leuk als pakjes een beetje passen. Haal wel alles uit de aanbieding zodat het me niet teveel kost want voor die korte tijd vind ik dat zonde.

Zie mijn uitzet-album om de truitjes te zien hangen (okay dat zijn niet de hema truitjes die liggen nog in de lade en de broekjes hangen ook niet 'schaam')

15. smartie1980

Nou vandaag toch nog wat kleertjes bijgehaald. Was toch bang dat ik niet genoeg had. Alles zit nu in de wasmachine, zal binnenkort nog eens een nieuwe foto maken.

16. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    smartie, als ik je lijstje lees, leek het mij wel genoeg hoor. al is shoppen natuurlijk altijd leuk :)

17. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Mij dochter was bijna 9 pond en doe heeft mt 56 gewoon aan gehad zekker een maand denk wel 2

Ik koop haast niks mt 62. Want dat is voor ons geen doen omdat dat zomer moet wezen
    Maar ook o dat om het leuk vindt om dan weer te kijken

18. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook niet zoveel, rompertjes in verschillende soorten, paar kruippakjes en een paar setjes... ik weet niet wat ik nog kadoo ga krijgen en t is niet zo dat we op een onbewoond eiland gaan zitten.....
    T is ook leuk om strax met de kleine mee te gaan winkelen ;)

Trouwens alleen 50/56 gehaald.....als t kindje ineens zo groot blijkt dat ie meteen 62 nodig heeft, dan wordt het een tussenstop prenatal....

19. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik vind dat je juist veel in voorraad hebt hoor! ruim voldoende, je wilt niet weten hoeveel je nog krijgt en als je gewoon iedere dag wast, red je het hier makkelijk mee! Je kindje is zo uit 50/56 hoor.

20. smartie1980

Misschien heb ik dan nu wel te veel....
    - 11 rompers l.m
    - 4 rompers k.m
    - 3 rompers z.m
    - 6 broekjes 50
    - 4 broekjes 50/56
    - 4 broekjes 56
    - 4 mutsjes
    - 4 boxpakjes maat 50
    - 10 truitjes / vestjes maat 50
    - 2 spijkerbroekjes 56
    - 2 jurk/ rok 56
    - 9 x shirtjes vestjes 56

Dat was het, meer ga ik niet bijkopen!
    Ik vraag anders aan mensen maar om maat 62 kado te doen. Daar heb ik nog niks van.

Deel Deze Pagina