Show de inhoud van het kledingkastje van je baby :)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vlinder24, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Wat leuk om al die kleine kleertjes te zien :)
    Hoe doen jullie het met de grotere maten?
    Want ik heb ook al maat 68 en 74 enzo kado gekregen maar omdat nu al in de kast te hangen/leggen..;)

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Nee dat is niet handig inderdaad om in de kast te hangen. De grotere maten bewaar ik apart in dozen en zet ik de maat op de doos en gewoon onderin de kast zetten.. Dan heb je het wel bij de hand, maar hangt het er niet tussen in. Anders grijp je straks steeds mis..

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    En ga je het al wassen? Of doe je dat pas tegen de tijd dat je denkt het nodig te hebben, 2 maanden in een doos gaat wel muffen lijkt me..;)

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja klopt inderdaad.. maar zo lang nog in de kast te hangen vind ik ook niet heel fris. er komt natuurlijk ook altijd overal stof. Ik ben pas 16 weken zwanger.
    Ik heb nu wel alles uitgewassen, omdat het van mijn zus kwam en daar ook al een tijdje in dozen zat. Tegen het einde van de zwangerschap kan ik het altijd nog een keer uit wassen.

5. Troetelbeer90

Troetelbeer90 Fanatiek lid

11 okt 2010
    2.756
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb t/m maatje 68 gewassen. Als de baby vrij groot uitvalt heb je soms kans (komt niet vaak voor maar toch wel eens) dat hij/zij bijna direct in 62 rolt. Dus dan is 68 je eerste opvolgmaat!

Vanaf 74 gaat hier in curverboxen en wordt ook pas gewassen op het moment dat het bijna benut gaat worden.

Wij hebben een grote hemnes commode (8 laden) zie foto
    En twee inbouwkasten (ter grootte van een deur ong.)

Ik heb dan in de commode alle luiers, speentjes, rommeltjes, dekens, boxkleden gelegd. + Beddengoed voor de wieg en de kleine maatjes (50, 50-56 en 56) + sokjes, mutsjes en verzorgingsproducten. Paar hydrofielen+washandjes+spuugdoekjes.

In de inbouwkast die achter de slaapkamerdeur zit heb ik alle grote maatjes nu onderin in een box gelegd. Daarnaast 1 plank met beddengoed voor ledikant en dekens etc. De rest is nog vrij leeg.

Andere (beter bereikbare) inbouwkast; alle hangende kleertjes+schoentjes, alle knuffeltjes (voor nu dan), en onder het hanggedeelte de maten 62 en 68 en extra spuugdoekjes, hydrofielen en slabbetjes.

Hoop dat je hier wat aan hebt:)

Voor de frisheid; ben 2 a 3 weken geleden begonnen met wassen en er liggen zwitsal zeepjes tussen of geurbuiltjes, werkt prima en ruikt heerlijk!

6. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Troetelbeer, je hebt lekker veel ruimte in die commode!
    Ik heb een normale commode en een inbouwkast.

Ik wilde in de commode het beddengoed/spuugdoekjes/hydrofieldoeken etc neerleggen. In de kledingkast alle kleding, ook de rompertjes. Voor de luiers en billenzalf heb ik mandjes bij de commode dus dan moet ik voordat ik ga verschonen eventueel een andere romper pakken mocht ie doorgelekt zijn ;)

Badderen doen wij beneden, de badkamer is beneden. Dus dan moet ik sowieso kleding van boven naar beneden meenemen.

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Leuk weer! Ik zal ook een foto maken. Ik heb tot 62 in de kast hangen, groter nog niet. Heb net het laatste beetje gewassen in de kast gehangen. Hier hangen en liggen er overal van die geurbuiltjes tussen van Zwitsal. In de commode heb ik de rompers maar 50-56, sokjes, hydrofiel luiers en washandjes, badcapes, slabben, pyjamatjes en beddengoed.

8. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hier een foto van onze kast voor de kleine meid:

9. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Vanaf maatje 68 leg ik, gewassen, in plastic box (ikea) met goed sluitende deksel. Ik doe er ook een Zwitsal geurbuiltje bij, zodat het niet muf gaat ruiken. Tegen de tijd dat ze het gaat dragen, was ik het wellicht nog een keertje.

10. chantal1985

Leuk leuk! Goed gevuld, maar ik vind sowieso dat het wel vrij snel veel lijkt als je het meeste ophangt, dat hebben wij ook.

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    :):):)

12. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Commode laatje

13. Jee ik mag ook eindelijk een foto plaatsen! De meubeltjes zijn er nog niet dus voorlopig ligt het even ergens anders gestald, maar alles is gewassen en gestreken :D

14. chantal1985

@luca2504 Wow, dat ziet eruit als een kinderwinkeltje! Leuk! :D

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Wat leuk om te zien allemaal.
    Wij hebben helaas geen eigen kamertje voor de kleine en daarom ook maar een simpele kast.

Bovenste plank: beddenspul-wikkeldeken en slofjes/schoentjes

Daaronder: l.voor rompers, l.achter vestjes, m.voor leggings en broekjes. m.achter shirts lange en korte mouw. rechts bakje sokken en mutjes. Alles maat 50/56.

Daaronder: links 2 rijen rompers, lang en korte mouw, middenvoor leggings en broekjes zomer, middenachter shirts en tuniekjes/jurkjes zomer, rechtsachter broekjes herfst/winter, rechtsvoor shirts lange mouw. Alles maat 62/68 en herfst winter sommige dingen 74.

Daar weer onder: verzameling nog grotere kleertjes moet nog gesorteerd.

16. canisi27

canisi27 Lid

21 feb 2011
    88
    0
    0
    Dames hoe komen jullie godsnaam bij zulke overvolle kasten?
    Ik tijfel zo met kleren! Maar ik moet eerlijk zeggen het ziet er wel heel leuk en schattig uit allemaal

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Ohja, 't is m'n tweede he, er zit veel van mijn dochter bij en heb toevallig nog veel doorgeefspul gekregen.

18. canisi27

canisi27 Lid

21 feb 2011
    88
    0
    0
    Ik dacht al! Ik verwacht de 1e en is best lastig!

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier hetzelfde. Plus ik ben ook zo'n twijfelaar. Ik durf amper iets te kopen omdat ik geen idee heb hoe groot de baby zal zijn en ik het zonde zou vinden om dan een hele lading te hebben dat amper gedragen gaat worden :) Gelukkig is er moeders die dan maar het heft in eigen handen neemt en zo nu en dan wat opstuurt anders had ik dus nog helemaal niks gehad.

En ik heb er ook geen voeling mee, kleertjes ja leuk maar ik vind een ledikantje en een kinderwagen en verschoningsunit uitzoeken veel leuker dan kleertjes uitzoeken :)
    Dus eigenlijk alles wat niet echt een miskoop kan worden vind ik leuk, de rest daar sta ik dan weer eeuwig over in twijfel.

Misschien moet ik toch maar mijn hoofd laten nakijken.

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    #140 lieselot84, 6 mei 2011
    Laatst bewerkt: 6 mei 2011
    Ik denk dat dat niet hoeft ;)

Ik had het er zelf ook moeilijk mee om voor de geboorte van Tim kleertjes te kiezen. Omdat: 1. het is een jongen en ik ben een 'meisje', 2. hoe gaat hij eruit zien? niet iedereen past met dezelfde kleur.

Ik heb daarom op voorhand niet veel kleertjes gekocht, en meestal neutraal. Na de geboorte van Tim kon ik kleertjes kiezen die echt bij hem passen.

Een tip: ik heb op het laatste van mijn zwangerschap gevraagd aan de vk. of ze een schatting van het gewicht/lengte kon maken. Ze zat er 300 gr. naast ;)

Deel Deze Pagina