onze dochter van 4 gaat aanstaande donderdag voor het eerst op schoolreisje. nu gaan ze met de hele school naar de efteling en we kregen vandaag een brief mee waarin staat dat ze genoeg eten en drinken moet meenemen maar dat de tas niet te zwaar mag zijn omdat de kinderen deze zelf moeten dragen. nu vroeg ik me af hoeveel ik mee zou moeten geven. het is wel een lange dag. de bus vertrekt om 9 uur in de ochtend en om 6 uur in de avond zijn ze pas terug bij school.
Hebben ze lunch van school of niet? Zonder lunch zou ik 2 tussendoortjes, wat snoepjes en een flesje drinken meegeven (of 2 pakjes).
ze krijgen geen lunch van school dus moeten alles zelf meenemen. is 2 pakjes niet erg weinig voor 9 uur weg van huis?
Als ze geen lunch mee krijgen: 2 tussendoortjes met 2 pakjes drinken brood voor lunch met beker drinken (yogho/melk/etc) Mocht ze 's middags nog erg dorst krijgen kan ze altijd haar beker nog vullen met water (Of een flesje ipv beker) Vind het dan trouwens wel veel om mee te slepen zeg! Dat ze niets voor tussen de middag hebben geregeld? En bij twijfel ... Morgen gewoon even de juf vragen!
Wat een enorm lang schoolreisje... Ik zou een lunch meegeven (ietsje meer dan dat ze normaal eet), twee tussendoortjes (fruit en een koekiets ofzo) en iets lekkers als wat snoepjes (ook om uit te delen, doe ik altijd). En dan twee pakjes drinken en een flesje water (leeg weegt die niets en ze kan hem vullen als ze dorst heeft).
ik ga het morgen nog wel even precies navragen bij de juffrouw. ik vind het ook wel raar als er niks is geregeld want het is een lange dag en een tas vol met eten en drinken word al snel te zwaar voor een kleuter. wij vinden het inderdaad ook een erg lang schoolreisje en ik vind het ook best eng omdat ze net 4 is. normaal gaan de groepen 1 t/m 4 ook naar een andere locatie maar omdat de school 40 jaar bestaat gaan ze nu met de hele school naar de efteling.
Hier hetzelfde, maar dan woensdag a.s. Ik geef mijn zoontje 2 pakjes drinken mee en een flesje water. Dat kan hij dan evt. bijvullen, omdat hij normaal ook erg veel drinkt. Verder een broodtrommel met 3 boterhammen en wat snoepjes, denk ik. Ook om uit te delen. Maar goed, mijn zoon is al 8, dus heel ander verhaal dan een vierjarige hummel.
Wat lang en wat onhandig dat ze de tassen zelf moeten dragen! Hier werden alle tassen op één verzamelpunt gelegd waar tussen de middag gezamenlijk gegeten werd. Maar goed, dat was ook niet de efteling, is daar natuurlijk te groot voor. Ik zou zeker even overleggen met de juf hoe ze dat voor zich ziet. Of ze van school niets te drinken krijgen etc. Mijn dochter zou het met drie pakjes drinken op een dag wel redden denk ik, zeker omdat het nu niet zo warm is. Twee boterhammen en een zakje chips en wat snoepjes, zoiets zou ik doen.
Overigens, als ze net 4 jaar is (en dus net pas op school begonnen is) en je gaat zelf niet mee, zou ik haar niet laten gaan, en al helemaal niet naar de Efteling. Maar dat is puur persoonlijk hoor. Voel je alleen niet verplicht haar te laten gaan omdat ze nu op school zit. Ik zou het veel te ver en veel te lang voor zo'n kleintje vinden.
Qua drinken zou ik haar een bidon gevuld met water meegeven. Naast 2 pakjes of zo. Die bidon kan ze laten bijvullen met water als ze meer wil drinken.
Ik had mee: 1 bakje met 2 pakjes drinken Zakje met koekje en snoepje voor heen Zakje met snoepje en koekje voor terug In dat bakje paste dus die twee pakjes en de zakjes met snoepje en koekje ( gekocht bij Zeeman...1 euro was het bakje...zat ook een vorkje bij) 1 flesje spa ( bidon die je kunt bijvullen...dan kunnen ze altijd water drinken...even vertellen aan de begeleiding) 1 banaan voor in de bus als fruit Dit was niet te zwaar. Onze zoon en dochter konden het beide makkelijk tillen. Ik zette op de zakjes dat het heen en terug was ( kun je voor een 4 jarige wel met plaatjes doen eventueel). Dan eten ze niet gelijk alles op op de heenweg.
uhm niks groep 1 en 2 mag niks meenemen alles wordt door school geregeld vertrekken om 9 uur met de bus, bij aankomst een beker drinken met koekje 1215/1230 middag eten is drinken met patatjes 14 uur weer wat drinken en 1445 ijsje en dan de bus in rond 16 uur weer terug bij school
Wij gingen vroeger ieder jaar naar de efteling met schoolreisje . En dan werden de spullen altijd op één punt in kluisjes gelegd. En de tijd vind ik ook wel logisch: Uurtje rijden en dan van 10 tot 16.30 in het park (verzamelen kost ook tijd) . Anders is het ook zonde. Meenemen: pakje melk, pakje fris en een leeg flesje (eventueel met een laagje limonade voor de eerste keer) wat ze kan vullen met water. Eten: 2 boterhammen + wat rijstewafels (lekker licht) + zakje druifjes en dan misschien nog iets te snoepen, zakje koekjes ofzo. Verder zou ik vragen of de moeder die het groepje begeleid, een rol simpele koekjes van mij wil nemen voor de hele groep.
Dochter gaat morgen ook op schoolreis. Van 9 tot 5. Ik geef mee 2 pakjes drinken en een leeg waterflesje die ze kan vullen. Voor de lunch 2 boterhammen Tussendoor een krentebol en een stuk fruit en nog iets van 2 snoepjes. Overigens gaan de tassen bij ons in een bolderkar die de begeleider van het groepje meeneemt
Wow een 4 jarige van 9-6 weg naar de efteling en moeten de eigen tassen dragen?? Ik vindt jou een stoere mama dat ze überhaupt mee mag Ik zou zeker 3 pakjes drinken doen. Het bijvullen van een beker vind ik een goed idee maar ik geloof niet dat veel 4 jarigen dat doen..of je moet het kunnen afspreken met de mama met wie ze in het groepje zit. Verder lunch zoals ze thuis eet met wat extra's. 2 tussendoortjes fruit en koekje/snoepje.
ik heb het net even nagevraagd en de school regelt zelf niks van eten of drinken. dus ik heb nu haar tas gevuld met: 2 pakjes roosvice, een flesje sisi no bubbels die ze daarna nog met water kan vullen. verder krijgt ze nog een banaan, 3 boterhammen, 2 pakjes met koekjes en een paar snoepjes mee. we hebben wel getwijfeld of we haar wel mee zouden laten gaan omdat we het best eng vinden om haar zo jong naar de efteling te laten gaan. maar ze zou dan de enige zijn van haar klas die niet mee gaat en ze verheugd zich er erg op. helaas mogen ouders niet mee. ze blijven met de groep bij elkaar (30 kleuters) en dan 7 leraren/stagiaires erbij.
Een flesje laten vullen met water klinkt als een goed idee, maar het lijkt mij in de praktijk niet werken. Een kindje vult hem zelf niet, dus dat moet de leiding doen. Niet overal zijn kranen, dus je moet er apart om denken en voor lopen. Daardoor wordt het snel vergeten. Maar ook uit hygiënisch oogpunt: Waar vul je zo'n flesje dan? Moet dat bij de wc? Bah! Of zijn er kranen in het park zelf? Maar dan nog... Iedereen zit er met de mond en vieze handen aan. Dan geef ik mijn kind liever een extra pakje drinken mee.
dl had mee. 2 broodjes flesje drinken kon ze daar bijvullen koekjes grote zak snoep. ze heeft lekker gesnoept en 1 broodje gegeten. waar ze met de school heen waren heeft ze nog een patatje met kroket gekocht. eenmaal thuis had ze niet heel veel honger dus daar is wel genoeg binnen gekomen