Voorkeurshouding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marl0es, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Mijn zoontje van 6 weken heeft een voorkeurshouding fysio is al geweest tips gead maar word er niet beter op... Nu zag ik bij de baby dump delta baby sleep well... Heeft iemand hier ervaring mee?? Moet ik dit weer eerst overleggen met het cb???

Groetjes marloes

2. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen ervaring mee, sorry...

Maar hoe komt het dat je het idee hebt dat het niet werkt?!

En je MOET niks he.. qua overleggen met het cb. Ze zijn voor advies maar uiteindelijk bepaal je zelf hoe en wat!

3. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft hier ook last van er gebruik af en toe de delta hij bevalt op zich wel maar af en toe draait Vinz toch op zijn rug erin :)

4. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ehm de fysio is er juist toch om tips te geven die werken, dus als de tips die je nu niet hebt gehad niet werken; zeg dat dan en vraag om nieuwe tips!

Geen ervaring met zo'n zijslaapkussen, sorry.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb de zijslaper gebruikt overdag in de box, s nachts nooit (word ook. Afgeraden)... De voorkeurshouding ging pas weg na aantal behandelingen osteopaat..

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn ervaring met een voorkeurshouding is dat je juist probeert dat er geen voorkeurshouding meer is.
    Een zijligkussen zorgt ervoor dat je kindje gedwongen wordt op de andere kant te liggen waardoor er aan die zijde meer druk komt en de andere zijde wordt ontlast. Echter hiermee los je het oorspronkelijke probleem (de voorkeurshouding) niet op.

Als de tips van de fysio niet helpen vraag nogmaals tips. Geef aan dat ze niet werken, dan kan de fysio je juist gericht helpen!

Daarnaast kan je zoontje zijn hoofdje goed en vrij bewegen of weigert hij echt 1 kant op te kijken? Bij het laatste kan er iets vast zitten en kun je misschien ook even langs een osteopaat gaan. Dan is het nl ook moeilijker voor hem te bewegen en is het lastiger op te lossen met alleen fysio.

7. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zeg osteopaat :)

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier een zijligkussen, werkt goed maar s'nachts durfde ik het niet te gebruiken maar sinds 4 nachten doe ik het ook s'nachts want heel zijn hoofde werd plat
    als hij op zijn rechterzij ligt krijgt hij het wel nog vaak voor mekaar om zijn hoofdje helemaal te draaien op één of andere manier

heeft de fysio de tip gegeven van het handdoekje onder de schouder?
    deze tip kreeg ik ook, werkte maar na 3 maanden werd hij te sterk en vond ik hem naast het handdoekje

wel de kanten blijven afwisselen want ik deed het zo goed dat zijn voorkeurshouding elke week veranderde haha

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben ook een hele tijd een zijliggingskussen gebruikt zoveel mogelijk (dus ook snachts).. Erg goeie ervaringen mee! hij heeft er tot zeker 6 maanden in gelegen.. daarna ging hij teveel bewegen :)

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ook hier een zijslaap kussen gebruikt!
    Ideaal ding! Ook in de nachten gebruikt op een bepaald moment.

OOk bij de manueel therapeut geweest.. Dat is hier echt de grote omslag geweest.

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Let er ook op hoe het bedje staat, de box etc.. Zorg er dus voor dat speeltjes altijd aan de 'goede' kant liggen en draai bijv het bedje van het raam af,of draai baby om.. Osteopaat is ook een goede tip! Vaak is het een soort dwang stand vanuit de baarmoeder..

12. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hier ook een zijligkussen gebruikt, zowel 's nachts als overdag met slaapjes.... Ik heb wel ook een Nannycare, Aerosleep én een babyfoon met scherm waardoor ik het wel aandurfde hoor... Volgens de fysio heeft het kussen goed geholpen. Het werd mij overigens aangeraden door het ziekenhuis, fysio kwam vorige week voor het eerst langs ivm voorkeurshouding en gaf wel aan dat door gebruik van het zijligkussen er maar een hele kleine, bijna nihil te noemen, afvlakking was. Als we die niet hadden gebruikt hadden we waarschijnlijk wel een grote afvlakking gehad bij mannetje...

13. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Ik heb hèm ondertussen aangeschaft en af en toe wilt hij er wel ff op maar veen uren....

Di komt de fysiotherapeut weer

Dank voor alle reactes

Deel Deze Pagina