Wanneer belde bij jullie de peuterspeelzaal dat er plek was voor je kleine? Ik zal vast wel te ongeduldig zijn, want zoon is nog maar net een weekje 2. Maar ben nieuwsgierig bij jullie hahaha.
Hier was geen wachtlijst, dus kon ze meteen na haar tweede verjaardag beginnen. Ik kreeg pas kort van te voren bericht, maximaal twee weken ervoor.
Ik had mijn zoontje al in december 2012 ingeschreven maar hoorde niks, dus ik mailde af en toe van is er geen plek etc. oh trouwens mijn eerste keus was de peuterspeelzaal hier om de hoek maar die was vol, toen heb ik gebeld en gezegd dat 1tje verderop ook geen probleem is, toen hadden ze opeens binnen no time plek in november belde ze dat er plek is bij de 1 die wat verderop ligt , in januari, ikmwas zoo blij
Ik moest 'm een jaar van tevoren opgegeven en als ik twee maanden voordat ie twee werd nog niks gehoord had betekende dat dat er op de gevraagde ochtenden nog geen plek was. Hij is 8 december twee geworden en gaat 5 februari voor het eerst naar de peuterspeelzaal...
Oudste kon gelijk blijven toen ik hem kwam inschrijven, haha. Tweede heeft wel een tijdje op de wachtlijst gestaan, maar die heb ik ook pas te laat ingeschreven eigenlijk. Hij was al drie toen hij kon beginnen, maar vond het toch wel leuk voor dat ene jaartje.
Onze zoon staat sinds juli ingeschreven. Voor die tijd vond ik het niet nodig voor hem, maar de omstandigheden zijn wat gewijzigd. Vandaar dat we hem pas zo laat ingeschreven hebben. Deze week kreeg ik een brief dat ik een automatische incasso moet instellen, maar over een eventuele plaats heb ik nog steeds niks gehoord.
Mijn oudste heb ik eind november 2012 ingeschreven en die kon toen in februari 2013 beginnen. De jongste ga ik straks inschrijven zodra het mag (vanaf 2 jaar). Volgens mij is er nu geen wachtlijst maar dat verschilt per periode, nu gaan er bijvoorbeeld in de komende maanden heel erg veel kindjes weg en dan is er straks weer een periode dat er niemand weggaat.
hij zat eerst op een kinderdagverblijf, maar door m'n baanverlies heb ik hem meteen ingeschreven op een peuterspeelzaal. ze hadden tegen mij gezegd januari 2014. en ik heb hem in juni 2013 ingeschreven. In september ben ik m'n baan kwijt geraakt en 2 weken later in september kreeg ik een brief dat hij kon komen. dus vrij snel. maar ik hoorde van andere ouders, dat er wel een wachtlijst is.
Inschrijven is hier met 2 jaar. Plaatsing vanaf 2,5 dus je staat in ieder geval wel een halfjaar op de lijst. Als je geluk hebt kan je dan beginnen en anders is het wachten tot een plekje. Kreeg hier 2 weken voor de begindata een belletje over een vrijgekomen plek.
Ik heb mijn jongste ingeschreven vlak na zijn 1e verjaardag ivm wachtlijst van 9 maand bij deze peuterspeelzaal. Rond de 21 maand heb ik even gebeld of alles nog op de rit was en hoe de wachtlijsten waren. Ze hadden een organisatie wissel gehad (gemeente->kinderopvang), dus ze waren blij dat ik belde. Van de gemeente hadden ze alleen kindnaam, geboortedatum en telefoonnummer gehad. Ze hadden me tzt wel gevonden, maar zo was het makkelijker. Met 23,5 maand belden ze dat er plek was direct nadat hij 2 werd. Je zou dus eens kunnen bellen?
Haha ik dacht ik ben te enthousist als ik dat doe, maar toch even gebeld nu. Aanstaande dinsdag mag hij de eerste keer komen! Op de andere dag dat ik dacht dat handig zou zijn was er nog geen plek, maar dat komt later dan nog wel. Ben toch benieuwd hoe het zal gaan. Vast goed, want hij vind het leuk om met andere kindjes te spelen.
Ik heb haar ingeschreven toen ze anderhalf was. Ze zou eerst naar een andere peuterspeelzaal gaan, maar daar was een ellenlange wachtlijst. Daarnaast waren we verhuisd en was een peuterspeelzaal iets dichter bij huis toch makkelijker. Dus geswitcht naar die andere (vallen onder dezelfde onderwijsgroep). Toen ze 2 jaar en 2,5 maand was mocht ze beginnen. Ze gaat 2 dagdelen en met heel veel plezier. Liefst zou ze dagelijks gaan.
peuterspeelzaal is hier vanaf 2,5 jaar, maar omdat dat precies samenvalt met de geboorte van ons 2e kindje en ik dat wel heel veel nieuws tegelijk vind laat ik mijn zoontje een paar maanden later beginnen. Ergens in november heb ik hem ingeschreven, en we kregen eigenlijk de week daarop al bericht dat hij vanaf januari geplaatst kon worden. Dit heb ik zelf dus even verzet, we krijgen nu opnieuw een oproep ergens in april/mei ongeveer. Maar geen noemenswaardige wachtlijsten dus.
Een week voor ze terecht kon. Maar al met al hebben we 9 maanden op de lijst gestaan voor de speelzaal in ons kleine dorpje...
Ik heb dl heel vroeg opgegeven zodat er zeker plaats was als ze 2 werd. In haar geval een van de beste beslissingen die ik ooit genomen heb, want ze was er zooooo aan toe! Laatste maanden had ze extreme driftbuien, zelfs consultatiebureau had geen tips meer behalve hopen dat t beter zou gaan als ze naar de peuterspeelzaal ging. En zo geschiedde!