Eh, dan gooi/geef je wat weg? Volgens mij heeft dit weinig met "jaloers" zijn te maken.. Ik vind het eerder wat denigrerend maar goed, dat valt me vaker op in dit soort topics.
Weggooien?? kk speelt dus echt met alles en als ik eens iets stiekem wegneem wordt er juist geheid naar gevraagd. Ja wel jaloers, want ik zou best iets handiger een sporttas uit de kast willen halen en die ligt nu achterin en niet mijn rug breken. Maar dat speelgoed heb ik dus echt elke dag ndig ( nou ja niet ik). Hier wordt er dus met feestdagen ook echt geen speelgoed gevraagd. Juist niet, want er gaat toch niets weg, dus komt er ook geen nieuw in. Dit is allemaal wat er met verjaardagen/ feestdagen ooit gegeven is. Heb 2 doosjes achter het schot met bayspul en juist vandaag werd er gevraagd of de xylofoon weer naar beneden mocht, want die werd gemist. Dus kan gewoon niets verkopen.
Maar je hoeft toch niet op iemand te reageren, zo vol ongeloof hoe weinig speelgoed diegene heeft en dan op gaan sommen wat je zelf allemaal voor speelgoed hebt. Ik vind dat altijd een beetje opschepperig. Kan best zijn dat jij het niet zo bedoelt hoor! Maar wie weet is het net iemand die het financieel gewoon niet zo breed heeft en dan zijn dat soort reacties gewoon niet leuk. Zegt niet dat dat in dit geval zo is hoor. Ik zou overigens (als ik echt vind dat het teveel is) gewoon wat weggooien. Dan wordt er misschien naar gevraagd maar dan zou ik uitleggen dat ik het teveel speelgoed vindt en dat we een gedeelte op hebben geruimd. Eventueel kun je dan af en toe wisselen met wat je opbergt en wat je in de kamer hebt liggen. Of samen met je kindje uitzoeken wat hij/zij het leukste vindt en het andere speelgoed weggeven?
Ik zei het meer vol ongeloof van waar laat je het dan? en heb er niet bij nagedacht. En ook niet bedoelt om op te scheppen, dacht er niet eens over na om er over op te scheppen. Zat meer te denken wat ik heb en waar anderen dat dan laten. Want ik dacht dat anderen dat ook hebben, maar waar laten ze dat dan? Nee ik heb geen zin in drama's als speelgoed weg is waar kk wel mee speelt. Het is speelgoed van kk. Kk mag ook mijn spullen niet zomaar weg doen. Pas wel schepjes ed uitgezocht ( 5 schepjes vond ik wat veel, zeg ik niet om op te scheppen ) en er gaan er dus 4 naar Polen. Dus er wordt wel uitgezocht, maar veel mag er niet weg. Maar kk speelt dus ook echt met alles. Het is niet zo dat kk speelgoed maanden niet aan raakt. Dan is het makkelijk dan kan het weg. Maar wij hebben nu als regel: bij feestdagen wordt er uitgezocht, dan kan bijv Sinterklaas nieuw speelgoed kopen. En ja dan ben ik erg, er komt geen speelgoed van onze kant ( schoonouders geven wel wat helaas wat kastvulling is). Dan geef ik liever iets wat op kan ( zoals knutselspullen/ zwemstrippenkaart oid)
Mijn zoontje mag mijn spullen ook niet zomaar weg doen, maar ik ben zijn moeder en als ik vind dat hij teveel speelgoed heeft dan gaat er gewoon wat weg. Maar goed, mijn zoontje is sowieso niet van het speelgoed. Al gooi ik alles weg, zolang ik van zijn voetballen, handschoenen en tennisrackets afblijf vindt hij het prima haha. Maar toen hier 20 voetballen door de kamer rolden heeft hij er toch echt 10 moeten opruimen. En natuurlijk was hij het daar niet mee eens, maar met een goede en eerlijke uitleg was hij het een paar uur later weer vergeten.
Daar heb je gelijk in. Ik ben de moeder van kk. Maar zolang ik mijn huis nog niet uitgroei... Ik zal van het weekend eens gaan zitten en kijken wat er weg kan/mag. ..... Zit nu gelijk te denken, wat kan weg. Waar speelt kk niet meer mee. Nou eerlijk gezegd weet ik zelf dus ook niet wat weg kan. Ik ga van het weekend gewoon eens kijken. En het gekke is, ik ben zelf nogal opruimerig. Alles wat niet gebruikt wordt gaat weg. Er ligt dus ook niets in mijn kasten wat ik niet gebruik. Ik geef heel makkelijk dingen weg.
Wij hebben ook dat setje op de 1e pagina, met die groene schuifbak ..... van de ikea! Ideaal! Verder hebben we in onze grote kast de onderste 2 kastjes vol speelgoed en in de gangkast. Ik hou er niet van als alles in de kamer ligt. Maar met de grote dingen lukt dat niet altijd. Daarom heb ik de leuke grote dingen allemaal van hout gekocht, dat ziet tenminste nog leuk en mooi uit...vind ik dan
hier is het echt een peuterspeelzaal haha. zoveel speelgoed. maar ze krijgen van iedereen speelgoed. klein popje of autootje. rammelaartje enz. ikzelf heb alleen een dochter van 2,5 jr die er altijd is. en ons zoontje van 8 weken oud. maar om het weekend komen de 2 jongens van mn vriend er ook. die zijn 2,5 jr en bijna 4 jr. dus heeel veeeel speelgoed. ook van die kleine pruldingen. mn dochter speelt wel met al haar speelgoed. maar de jongens niet met al hun speelgoed dus daar gooi ik af en toe wat van weg. wij hebben ook zo'n trapkast van de ikea. en nog 2 curver bakken vol. en dan nog doos vol met knuffels maar die gaan zo naar boven. en dat spul van little people neemt zoveel ruimte in. en heeft mn dochter nog winkelwagentje en buggy binnen. buiten in de schuur ook nog buggy, wandelwagen, kruiwagen, moter, trekker, auto. maar dat mag niet binnen. binnenspeelgoed blijft binnen en buitenspeelgoed blijft buiten. op haar kamertje heeft ze ook nog lading speelgoed. 2 dozen vol kittyduplo tafeltje met 2 stoelen en haar "serviesje" en groente en fruit. haar speeltent heb ik maar opgeruimd, omdat de jongens die sloopten.
Mijn kleine meid heeft een speelkamer waar al het grote speelgoed staat (tafeltje met stoelen, krijtbord, poppenbed, poppen mc, poppen wippertje, poppenstoel, duplo, stokpaard, 1 zapp poppenbuggy zonder reiswieg en 1 met reiswieg etc.) In de kast in de woonkamer liggen de puzzels, spellen en knutselspullen. Op het plankje van onze sidetable staan twee bij het interieur passende rotan manden met los speelgoed waar ze veel mee speelt ( breyer paarden, dora laptop, houten thee servies etc). Naast de sidetable staat zo n zelfde mand maar dan met deksel en daarin zit wat duplo en geliefde boekjes om zelf te lezen. ( de voorlees boeken staan in de boekenkast op de speelkamer) .
de kids hebben erg veel op hun kamer maar beneden ook erg veel. ik ben nog iets aan het verzinnen om er een gezellig hpoekje van te maken. nu hebben we aan de eettafel een kast zitten met 4 bakken vol speelgoed (vooral laptopjes, foontjes etc) 2 bakken lego, en leesboekjes. ziet er opgeruimt en netjes uit. dan daarnaast een bak met allerlei zooi waar ze eigenlijk niks mee doen en 2 loopwagentjes/fiets. hier wil ik een keukentje hebben voor ze en een tafeltje met 2 stoeltjes. inbouwkast dan nog daar liggen voora gezelschapspellen in en knutselspullen. op het oog erg opgeruimt en da vind ik ok wel nodig ook voor de kids. ze weten hier al niet van gekkigheid waar ze mee moeten spelen en blijf maar bij kopen/krijgen. mensen vragen wel is of er in huis nog iets van mezelf is haha. alle is in beslag genomen door de kids. heb het nu zo geprobeerd te doen dat de voorkamer speelgoedvrij is en achter is voor hun. ff een fototje gemaakt. iemand iedeeen. de tafel kan nog verschoven worden en de hoek dus wat groter. speelgoed ligt gesorteerd in de bakken. zo heb ik een bak met autotjes, een bak met allerlei, en 2 bakken met electronisch speelgoed. wat niet past dus in de inbouwkast bj de gzelschapspellen en de knutselspullen. o en 2 grote prinsessenbakken vol little people . wissel vaak speelgoed af van boben met dat van beneden. zo staat er bijv volgende week misschien wel weer een garage en de week erop dan weer gereedschapding of poppenspullen
Je weet dat de ikea bakken heeft die speciaal voor deze kast zijn gemaakt??? Die zijn bovendien niet doorzichtig maar een leuk kleurtje. Ze zijn er met deksel (10e ps) en zonder (4e ps) dat maakt al een groot verschil voor hoe het eruit ziet lijkt me. Wij hebben die kast gewoon in de kamer staan, met zwarte en rode bakken. En nog wat in de vaste kast. Geen chaos...maar dat laat ik ook niet gebeuren, tis mn woonkamer geen creche!
heb die bakken dus ook, heb ze zonder deksel genomen en inderdaad zie foto terug, kast ligt vol speelgoed maar ziet er opgeruimt uit. ik heb volgensmijn de zelfdekast en heb er een tafel aan gezet (ook van ikea) zodat ze kids hier lekker op kunnen knutselen. het is hun tafel
Misschien een tip? Ik heb mijn zoontje (5 jr) betrokken bij het uitzoeken van speelgoed. Waar de kids niet mee spelen en welk speelgoed stuk was. Het speelgoed dat stuk was hebben we weg gedaan en het andere speelgoed heb ik samen met mijn zoontje verkocht op een rommelmarkt. We hadden een hele leuke ochtend en mijn zoontje heeft ongeveer 35 euro verdient aan de verkoop van zijn "oude" speelgoed. Hier mocht hij overigens wel nieuw speelgoed voor kopen, maar het ruimt wel lekker op.
zo laat me mijn dochter (zoontje is nog te klein) wel is speelgoed uitzoeken wat weg mag voor arme kindjes. zij heeft zo veel en sommige kleine kindjes hebben niks. zo heeft ze laatst 2 zakken knuffels weggegeven en een babyschommel (want ze was toch al zo groot) en der lievelings wipkip (hadden er ook 2). was super trots op haar. verder der oude driewieler waar ze niks mee deed en nog wat kleine dingen. nu wil ik binnenkort ook een keer op de rommelmarkt gaan staan met haar. ze vergaan hier in de speelgoed en op zolder heb ik nog zoveel babyspeelgoed in z'n goede conditie maar waar ik zelf geen afstand van kan doen haha. dit wil ze niet weggeven maar bewaren. misschien als ze er centjes voor krijgt dat het wel weg kan. (stiekem gefe ik zo nu en dan wel wat weg
Net boekenkast uit gezocht en er gaan 10 boeken weg. Als ik zeg voor MP wordt kk niet koud of warm van. Maar de helft goede boeken gaan op MP en de minder goede gaan voor de arme kindjes. Dat werkt overigens wel goed Net spelletjes 3 spelletjes mogen weg. het is niet veel, maar iig weer iets.
Hier de speelhoek van onze zoon. Naast het tafeltje (tegen de bank aan) staat nog een garage van Little People. Bekijk bijlage 178577 En om een indruk te krijgen van hoe dat eruit ziet in onze woonkamer: Bekijk bijlage 178578 Op zijn kamer ligt geen speelgoed, hij speelt nog niet boven. Over een paar maanden krijgt hij een nieuwe, grotere kamer, denk dat ik daar dan wel een vakkenkast of iets dergelijks neerzet, zodat hij ook op zijn kamer kan spelen als ie dat wil.
Verder hebben we één kant van het dressoir in gebruik voor het overige spul: knutselspullen, voorleesboeken, muziekinstrumenten, puzzels e.d: Bekijk bijlage 178579 Zoonlief heeft genoeg ruimte om te spelen, maar de rest van de woonkamer is speelgoedvrij, heerlijk!
wij hebben beneden naast de keuken nog een slaapkamer daar hebben we een speelkamer van gemaakt voor onze meiden! en boven op hun slaapkamers staat ook nog genoeg