boekenkast en dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door belize, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoontje wil alles uit de boekenkasten halen en er mee gooien en kapot scheuren. we hebben best veel boeken en overal staan volle boekenkasten.hoe doen jullie dat? moet ik de onderste planken leeg maken of zo? is er een andere oplossing?boeken in de dozen bewaren lijkt me zo slecht.waarom heb ik nooit hieraan gedacht toen ik een kindje wilde hebben. ik kan mijn boeken toch niet weg doen...pfff.iemand een tip?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heel duidelijk zijn in dat ie daar niet mag komen en steeds weghalen. Hij moet het toch leren.

Ik herken het wel, maar mijn boekenkast staat boven dus da's wat makkelijker :)

Kun je er geen deuren voor monteren?

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik ben de hele dag bezig.het is merkwaardig alsof ze weten wat niet mag dus dat doen ze juist. ja hij moet zeker leren(hij weet het wel maar zelf beheersing heeft hij nog niet natuurlijk)niet te doen...want straks gaat hij ook op een stoeltje kunnen klimmen en stoeltje naast de kast brengen en zo bovenste planken ook bereiken.

4. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben gelukkig maar één boekenkast beneden staan (de tweede boven). Het heeft hier ook een hele tijd geduurd voordat ze het begrepen hebben, en het heeft me heel wat zenuwen uit mijn lijf gekost hahaha.

Ik heb de alleronderste plank leeggehaald en daar hun boekjes in gezet. Dat is hun 'boekenkast' en daar mogen ze natuurlijk aankomen. Op de plank daarboven heb ik de eerste periode boeken geplaatst waarvan ik het minder erg zou vinden als ze sneuvelen. Het kan natuurlijk niet meteen goed gaan.
    Die boeken hebben ze 1000x uitgeladen, 'gelezen', kapogescheurd enz. En maar weghalen, uitleggen, samen weer opruimen, en weer opnieuw beginnen. na 3x waarschuwen gingen ze hier eventjes in de box.(niet als straf maar om ze even uit de situatie te halen).

Na ong. 2 maanden hebben ze het begrepen. Nu raakt melisa die boeken met haar vinger en zegt dan zelf 'éh-éh' met een schuddend hoofd.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja dat doet mijn zoon ook als ik naar hem toe kijk, staat ie met n boek in zijn hand, nee nee schudden, maar hij kan zich niet helpen. leeg halen denk ik dan, en zijn eigen boeken plaatsen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier hebben we niet de onderste, maar de tweede plank van onderen leeg gehaald en haar eigen boekjes neer gezet. Bij de tweede boekenkast staan op die plank wel onze boeken, maar 1 plank van haarzelf was genoeg om zich mee te vermaken.
    We hebben toen nog wel eens moeten corrigeren, maar vanaf toen ging het allemaal veel relaxter en was het letterlijk boeken vreten tenminste over :D

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Tja het gaat hier op zich redelijk. tuurlijk zit hij er wel eens bij, heb op de onderste plank bovenop een tijdschrift voor hem liggen en die mag hij pakken en is tegenwwordig dus ook een tijdschrift uit 10 delen en wil hij wat anders pakken is het nee die zijn van mama. en moet zeggen hij blijft er redelijk goed af. Wel staat hij er enthousiast voor te kijken en maar wijzen een aaien over de boekjes met ondjes, want die zijn erg interessant, hij laat ze tegenwoordig goed staan.

Heb sinds 2 weken ook 1 stuk boekjes voor hem staan op de tweede rij en daar haalt hij telkens zijn dikkie dik boekje uit en staat daar echt tijden mee te "lezen", zo schattig om te zien.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben ook een grote boekenkast in de woonkamer. De onderste 2 rijen zijn voor de kinderen: op de onderste staan manden met speelgoed en daar boven staan kinderboeken (en ook nog wat speelgoed). Maar toen mijn zoontje net kon kruipen, stonden er ook nog wat boeken van ons. Bovendien kan hij nog steeds bij de derde rij waar onze boeken dus staan.

Ik heb hem gewoon steeds gezegd dat hij niet aan de boeken mag zitten en haalde hem daar steeds vandaan als hij het deed. Na een tijdje deed hij het bijna nooit meer, op een enkele keer na.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De onderste twee planken zijn leeggehaald en in dozen gedaan, staat nu speelgoed enzo, maar we gaan nu iets verzinnen voor de 3e plank, want 't kind is oos-tindisch doof wat boeken pakken betreft!

10. tulip

tulip Niet meer actief

wij hebben een vakkenkast, in de onderste vakken hebben we bakken met speelgoed voor haar. Daarboven staan boeken, daar kan ze ook gewoon bij, maar das gewoon afleren. Ze mag ook niet alles van mn salontafel trekken en niet de kussens uit de bank bv. Maar omdat er voor haar in de kast ook iets is, is het al minder interessant om dat van papa en mama eruit te halen.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Consequent volhouden om hem te corrigeren. Doodvermoeiend maar het gaat absoluut vruchten werpen

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, hier neem ik toch liever het zekere voor het onzekere en haal die boeken weg. Als ik in de keuken aan het koken ben en de kleine man is alleen in de woonkamer kan ik niet steeds heen- en weerlopen en corrigeren.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier was dat ook een probleem, maar door continu nee te zeggen lijkt het nu veel beter te gaan. Wij hebben overigens ook een plankje ingericht met zijn eigen boekjes en daar gaat hij nu steeds naar toe. Die mag hij er ook gewoon uittrekken en pakken. Het komt regelmatig voor dat de vloer bezaaid is met 20 boekjes, die hij allemaal door elkaar leest en steeds naar ons toe brengt. Maar dat mag!

Deel Deze Pagina