Hoi dames, heb even een vraagje. Ik heb een kat van 10 en het viel mij en mijn man op dat hij zichtbaar dunner is geworden. Hij is nu echt aan de magere kant. We gingen er op letten en de laatste week eet hij geen brokjes meer. Terwijl hij ze normaal gesproken wel gewoon eet, dus hij lust ze wel. Ook merkte we een verandering in zijn gedrag. hij gedroeg zich heel erg onrustig. Ging heel erg bedelen voor eten als wij aan het eten waren, terwijl hij dat nooit echt heeft gedaan. Ook ging hij voedsel uit de prullenbak halen. Ook dat heeft hij nog nooit gedaan. We hebben er voor gezorgd dat hij de prullenbak niet meer open kan maken maar hij probeert het nog steeds, de zak is helemaal kapot getrokken. We geven ze niet iedere keer natvoer. Maar vandaag toch weer gehaald en dat eet hij wel. Maar hij at echt alsof hij dagen geen eten had gehad en het viel mij op dat hij helemaal niet kauwde, wat hij normaal wel doet en hij was na het eten van het natvoer meteen rustig en weer zichzelf. Iemand ook zoiets met hun katten gehad? Iemand enig idee wat het kan zijn?
Misschien iets met zijn tanden of zijn mond? Als je 't niet vertrouwt en hij echt zo afgevallen is, zou ik es langs de dierenarts passeren met hem.
Ik zou daar niet zolang mee wachten . Als mijn dieren wat hebben hooguit 2 dagen maar je praat over weken ? Waarom niet naar de dierenarts ipv vragen we kunnen helaas niet meekijken succes ..