Gruwelijk topic dit! Had de nasi al vroeg op vandaag en ben aan de lijn, grrr! Fruit schillen moet ik zo nog even doen, ben alleen erg lui vanavond.
Zier er weer lekker uit. En die koekjes. Nu heb ik daar gelijk ook zin. Zijn die dingen te koop bij de pomp? Grapje....
ehm ik ben helemaal niet goed in recepten geven maar ik zal maar proberen te omschrijven wat het is Het is pasta in yoghurtsaus met knoflook erin en je serveert het met tomatensaus met gehakt en groene pepers misschien dat iemand anders het recept kan geven??
Leuk topic! İk zal ook af en toe fotos plaatsen. Sila ik ben gek op manti maar heb het nog nooit zelf gemaakt. Maar goed idee jouw maaltijd.
İk denk dat je dus eerst de pasta kookt. En dan in een apart kommetje yoghurt en knoflook goed doorelkaar roert later de pasta erdoor. En in een apart pannetje fruit je een uitje met wat olie en tomatenpiree en tomaten? Met een beetje zout. En dan eerst de pasta op een bord en daarop het gehaktmengsel. Ben zelf ook helemaaaaal niet goed in recepten uitlegen haha. Maar doe je het zo een beetje?
Ik had een lamskoteletje van de grill, marokkaanse gekruide rijst en een salade. Was errug lekkerrrrr .... Bekijk bijlage 245905
Het recept voor de yalanci manti van Sila (zoals ik 'm maak) Benodigdheden; Deze pasta: Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.nefisyemektarifleri.com/wp-content/uploads/2010/01/mant%25C4%25B1.jpg 250 gram gehakt 1 ui 2 of 3 teentjes knoflook Zout, peper en rode peper Yoghurt en voor de saus erover heen; Roomboter en tomatenpuree en kruiden De ui in kleine stukjes snijden, bij het gehakt doen en de knoflook (1 teentje) en kruiden erbij. Dat meng ik dan allemaal door elkaar en daar vul ik de pasta mee. Die laat ik koken in gekookt water. Terwijl de pasta kookt doe je (Griekse of Turkse) yoghurt in een kom, daar meng je ook wat knoflook bij (1 of 2 teentjes) en roeren maar. De gekookte pasta doe je op een bord, de yoghurt saus erover heen. Dan doe je roomboter in een klein pannetje, als die gesmolten is doe ik de tomatenpuree erbij met de kruiden en als dat klaar is doe je dat over de pasta en yoghurt heen. Als ik het maak als er visite komt stapel ik het op in een ovenschaal, staat heel leuk op tafel!
jaa klopt bijna ik rul het gehakt als eerst en daarna in dezelfde pan tomatensaus erdoorheen en soms doe ik ook (acibiber salcasi) erdoorheen wel eerst de pasta laten afkoelen door een paar bekers koud water erop te gooien en daarna wat uit laten lekken en , zorgen dat er klein laagje water overblijft in de pan met pasta en daarna yogurtsaus erdoorheen roeren. Zo doe ik het tenminste
hey bloemm jij maakt het anders zie ik maar dat lijkt me ook wel lekker misschien probeer ik het een xtje zo
Ja, het is veel werk hoor al die pasta stukjes vullen. Haha, maar het is echt een aanrader! Super lekker! Als ik haast heb maak ik het wel eens zoals jij het beschrijft.