Het is vanavond mama avond dus we eten lekker op tijd Heerlijke aardappeltjes uit de gril, gebakken paprika en ui, komkommertjes en een krokante kip snitzel..YUmmie Bekijk bijlage 252899
Na een bord 'saaie' spaghetti hebben we, met dank aan Hanneke, uitgepakt met een heerlijk desert: zum smullen!
dat is toevallig, heb van de week courgette gekocht omdat ik dach goh we doen eens wat anders maar weet niet wat ik er mee moet.. heb jij miss jouw receptje ??
Voor 4 personen -1,5 l groentebouillon( van tablet) -4 courgettes -3 eetl. Olijfolie -500 gr runder- of half om half gehakt -2 sjalotten, gesnipperd -1 rode paprika, in blokjes -Zout en versgemalen peper -Mespunt kerrie -1 eetl. gehakte Provençaalse kruiden of theel. Gedroogd -1 kleien prei, in ringetjes -2 eetl. gehakte peterselie -200 gr geraspte belegen kaas. Voorbereiden: Verwarm de oven voor op 180 c Maak de bouillon. Snijd de courgettes in de lengte door. Hol ze met een lepel uit door de zaadjes en zaadlijsten te verwijderen. Blancheer de courgettes 2 a 3 minuten in de bouillon. Giet ze af, spoel er koud water over en laat ze omgekeerd uitlekken. Bereiden: Verhit de olijfolie en bak hierin het gehakt rul met de sjalotten en paprika. Voeg zout , peper en kerriepoeder toe. Roer prei en peterselie erdoor. Giet overtollig vet af. Leg de courgettes op een bakplaat, Vul ze met het gehaktmengsel en bestrooi met kaas Zet ze 25 minuten in het midden van de oven tot de kaas gesmolten is. Gratineer eventueel nog even onder een hete ovengrill Bereidingstijd ca. 45 minuten. Lekker met witte rijst en sla
ziet er goed uit!! ik wil die ook een x proberen maar steeds vergeet ik die te bestellen als ik ergens in amsterdam ben ofzo , want hier hebben ze dat niet
Klopt. Das inderdaad hele oude kaas, valt niet fatsoenlijk te snijden want het brokkelt gelijk uit elkaar. Lekker hoor