Haha Shaddixxx! Mij inspireert het juist enorm om van het avondeten iets leuks/anders/lekkers te maken, man is heel blij met me Vanavond pasta pesto gegeten, voor het eerst gemaakt en het was echt heerlijk. Dochter heeft niet gegeten, maar gevreten zoals ze dat hier zeggen. Met een handje stopte ze wat in haar mond terwijl het andere handje alweer een nieuw stukje aan het graaien was
Noo noo wat een lekker bekkie heeft je meissie:-D Ik heb mezelf beloofd om straks spekkoek te gaan maken..... Heb het eerste deel klaar alles mengen enzo..... Nu eerst ff lekker eten en straks voor de oven bivakeren.... Foto's zet ik vanaaf of morgen wel op
Ik at vanaaf weer een variatie op de garnalen met pasta! Ooooh weer zoooo zitten smullen! @thee, altijd earl grey. Als ik ergens op visite ben wil ik nog wel eens normaal of groene thee drinken.
Thee; English Blend, citroen, aardbei, bosvruchten, sinaasappel, kers, ananas, en volgens mij nog een heleboel meer. M'n twee favorieten zijn passievrucht en perzik! <3 -- Ik gooi er trouwens wel altijd één suikerklontje/schep suiker in.. :')
als iemand een lekker en simpel recept voor spekkoek heeft houd ik mij aanbevolen, vind het zelf echt smerig, maar mijn man smult ervan.
Kopen makkelijker haha, het is een ^>$*%#$£¥*^%< baan Maar persoonlijk vind ik hem lekkerder dan de gekochte ( omdat mn harde werk er in zit hahaha) Je moet uitgaan van een uurtje of 2 a 3 van begin tot eind...
ik vind het echt te duur om te kopen voor iets wat in een minuut op is mischien nog minder. ik vind het niet erg om in de keuken staan.
Heb nog nooit spekkoek gehad... Waar smaakt het precies naar ? Zag laatst wel een stuk liggen bij de Jumbo, of is die weer niet lekker....
Jaah ik snap ook dondersgoed waarom zn stukkie zoo duur is haha zijn niet zo zeer de ingredienten als wel de tijd!!!! Kijk straks wel of ik foto van recept kan neer planten, heb het groot indische kookboek
komt ie: recept: 500gr bloem 10gr zout 20gr suiker 35gr verse gist 1 ei 50gr zachte roomboter ca 250-300ml lauwe melk 2 pakjes Dr Oetker Banketbakkersroom zakje gewelde rozijnen (of chocodruppels) evt wat kaneelsuiker abrikozenjam poedersuiker eerst: deeg maken van de bovenste ingredienten, kneden in machine tot soepel deeg. 'opmaken' (in langwerpige vorm maken) en half uur laten rusten onder folie. intussen de pudding kloppen en de rozijnen wellen. deeg uitrollen tot een lange plak, maar mm dun (ik deed t in 2 delen, 2 verschillende vormen gemaakt) bestrijken met pudding, rozijnen (uitgelekt) erop verdelen evt wat kaneelsuiker. oven voorverwarmen op 170-180gr hetelucht. deegplak strak oprollen en in stukken van ca 4-5cm snijden, deze stukken weer in t midden tot goed helft doorsnijden en openklappen, voila! broodje! op bakpapier leggen, 15-20min laten rusten onder folie. en zo'n 15 min bakken tot ze ook aan de onderkant goudbruin zijn, tijdens het bakken de abrikozenjam met iets water inkoken, en de broodjes na t bakken hier meteen mee bestrijken. af laten koelen, van poedersuiker en paar druppels water 'glazuur' maken, bestrijken, en smullen maar! ik heb zo'n 40 stuks hieruit gemaakt, dus misschien is t voor anderen beter de helft te nemen (heb wel afname hier...)
2 a 3 uur duurt me te lang hoor. Ik koop wel weer een keer een stuk. Wat ik ook zo lekker vind, is van dat knalroze spul wat je bij de toko kan kopen. Ben ff de naam kwijt. Maar eet zo'n stuk zo in een keer op. Zo lekker. Weten jullie wat ik bedoel? Ik heb het toen ook zelf willen maken met een bakpakje uit de toko, en thuis was tie helemaal mislukt toen. Je had er eigenlijk ook een stoomapparaat bij nodig en dat hebben we niet.
ja volgens mij is dat het idd. Zo lekker, en idd ook in het groen.... we hebben jammergenoeg geen toko in de buurt. Anders zou ik dat wel vaak kopen denk ik.
Haha hier toko's volop in de buurt. In een straal van 2 km zijn er volgens mij al een stuk of 10 te vinden
Ben jaloers.... ben ook dol op pittig eten en al die lekkere hapjes die ze daar verkopen zoals bapao's en lumpers, risolle's etc.... De dichtsbijzijnde hier is Groningen en dat zit middenin het centrum. dus dat is niet zo handig, en een half uur rijden vanaf hier.