Show dmv een foto wat je gaat eten of drinken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Haha Shaddixxx! Mij inspireert het juist enorm om van het avondeten iets leuks/anders/lekkers te maken, man is heel blij met me :D

Vanavond pasta pesto gegeten, voor het eerst gemaakt en het was echt heerlijk. Dochter heeft niet gegeten, maar gevreten zoals ze dat hier zeggen. Met een handje stopte ze wat in haar mond terwijl het andere handje alweer een nieuw stukje aan het graaien was :p

2. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    ik werk in de gehandicapte zorg voornamelijk nacht
    zuid holland
    Noo noo wat een lekker bekkie heeft je meissie:-D

Ik heb mezelf beloofd om straks spekkoek te gaan maken..... Heb het eerste deel klaar alles mengen enzo..... Nu eerst ff lekker eten en straks voor de oven bivakeren.... Foto's zet ik vanaaf of morgen wel op:)

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ooh spekkoek mijn ventje vind dat zoooo lekker hihi hoe maak je dat is dat moeilijk?

4. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik at vanaaf weer een variatie op de garnalen met pasta! Ooooh weer zoooo zitten smullen!

@thee, altijd earl grey. Als ik ergens op visite ben wil ik nog wel eens normaal of groene thee drinken.

5. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Hmmm spekkoek! Ben dinsdag in zaandam, denk dat ik maar eens ga halen!

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Thee; English Blend, citroen, aardbei, bosvruchten, sinaasappel, kers, ananas, en volgens mij nog een heleboel meer. :)

M'n twee favorieten zijn passievrucht en perzik! <3

--

Ik gooi er trouwens wel altijd één suikerklontje/schep suiker in.. :')

7. Jel

Jel Niet meer actief

Is dat moeilijk, spekkoek maken? Ik vind dat ook zo lekker....

8. tulip

tulip Niet meer actief

als iemand een lekker en simpel recept voor spekkoek heeft houd ik mij aanbevolen, vind het zelf echt smerig, maar mijn man smult ervan.

9. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    zuid holland
    Kopen makkelijker haha, het is een ^>$*%#$£¥*^%< baan

Maar persoonlijk vind ik hem lekkerder dan de gekochte:D ( omdat mn harde werk er in zit hahaha)

Je moet uitgaan van een uurtje of 2 a 3 van begin tot eind...

10. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    zuid holland
    Het snelste recept is:

Koop het bij de toko

11. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik vind het echt te duur om te kopen voor iets wat in een minuut op is mischien nog minder.
    ik vind het niet erg om in de keuken staan.

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Heb nog nooit spekkoek gehad...:) Waar smaakt het precies naar ? Zag laatst wel een stuk liggen bij de Jumbo, of is die weer niet lekker....

13. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    zuid holland
    Jaah ik snap ook dondersgoed waarom zn stukkie zoo duur is haha zijn niet zo zeer de ingredienten als wel de tijd!!!!
    Kijk straks wel of ik foto van recept kan neer planten, heb het groot indische kookboek:D

14. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    komt ie:

recept:
    500gr bloem
    10gr zout
    20gr suiker
    35gr verse gist
    1 ei
    50gr zachte roomboter
    ca 250-300ml lauwe melk

2 pakjes Dr Oetker Banketbakkersroom

zakje gewelde rozijnen (of chocodruppels)
    evt wat kaneelsuiker
    abrikozenjam
    poedersuiker

eerst:
    deeg maken van de bovenste ingredienten, kneden in machine tot soepel deeg. 'opmaken' (in langwerpige vorm maken) en half uur laten rusten onder folie.

intussen de pudding kloppen en de rozijnen wellen.

deeg uitrollen tot een lange plak, maar mm dun (ik deed t in 2 delen, 2 verschillende vormen gemaakt) bestrijken met pudding, rozijnen (uitgelekt) erop verdelen evt wat kaneelsuiker.

oven voorverwarmen op 170-180gr hetelucht.

deegplak strak oprollen en in stukken van ca 4-5cm snijden, deze stukken weer in t midden tot goed helft doorsnijden en openklappen, voila! broodje!

op bakpapier leggen, 15-20min laten rusten onder folie.

en zo'n 15 min bakken tot ze ook aan de onderkant goudbruin zijn, tijdens het bakken de abrikozenjam met iets water inkoken, en de broodjes na t bakken hier meteen mee bestrijken. af laten koelen, van poedersuiker en paar druppels water 'glazuur' maken, bestrijken, en smullen maar! ik heb zo'n 40 stuks hieruit gemaakt, dus misschien is t voor anderen beter de helft te nemen (heb wel afname hier...)

15. Jel

Jel Niet meer actief

2 a 3 uur duurt me te lang hoor. Ik koop wel weer een keer een stuk. ;)

Wat ik ook zo lekker vind, is van dat knalroze spul wat je bij de toko kan kopen. Ben ff de naam kwijt. Maar eet zo'n stuk zo in een keer op. Zo lekker. Weten jullie wat ik bedoel? Ik heb het toen ook zelf willen maken met een bakpakje uit de toko, en thuis was tie helemaal mislukt toen. Je had er eigenlijk ook een stoomapparaat bij nodig en dat hebben we niet.

16. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    zuid holland

Volgenz mij kwee lapis( heb je ook in groen, is soort jelly achtigspul en zoet).....

17. Jel

Jel Niet meer actief

ja volgens mij is dat het idd. Zo lekker, en idd ook in het groen.... we hebben jammergenoeg geen toko in de buurt. Anders zou ik dat wel vaak kopen denk ik.

18. xylina

xylina Fanatiek lid

20 dec 2011
    1.678
    0
    0
    zuid holland
    Haha hier toko's volop in de buurt.
    In een straal van 2 km zijn er volgens mij al een stuk of 10 te vinden :D

19. Jel

Jel Niet meer actief

Ben jaloers.... ben ook dol op pittig eten en al die lekkere hapjes die ze daar verkopen zoals bapao's en lumpers, risolle's etc.... De dichtsbijzijnde hier is Groningen en dat zit middenin het centrum. dus dat is niet zo handig, en een half uur rijden vanaf hier.

20. Jel

Jel Niet meer actief

Deel Deze Pagina