Nou ja.. in pasta carbonara hóórt ei, wat een gekke vent! Dan zou hij het uit een zakje ook niet lusten. Ik doe trouwens standaard room erbij, dat hoort ook. Beetje op gevoel de hoeveelheid. Ilo, die salade ziet er lekker uit. Beter dan warme witlof hihi. Wat zit er allemaal in?
Babyengel, ik vind soms ook dat hij zich niet zo moet aanstellen hoor, maarja... @ Ilo,, ziet er lekker uit. Wij eten morgen witlof, maar dan uit de oven met ham en kaas. Ik hou juist niet zo van rauwe witlof. Maarja dat is ook maar net hoe je het klaarmaakt natuurlijk.
Dat ziet er heerlijk uit! Mag ik het recept? (ik heb een doos citroentaart van Aldi staan, om zelf te bakken, daar lijkt het op)
Klinkt lekker Poppedopje! Hier de foto's van mijn lunch en diner. Voor luch had ik een tosti met roomkaas, tomatensaus, kaas en ui, een schaaltje meloen en een glas appelsap. Diner was aardappels met sla en bruinenbonen enz.
Dit is van die wolkentaart van Oetker (citroensmaak), ben gewend om volgens eigen recepten te bakken maar een keertje dit pak gehaald. Is heel luchtig, cake valt bij het snijden al haast uit elkaar, maar wel lekker met veel slagroom
Witlof fijn gesneden, gekookt ei, tomaat, verse bieslook, yoghurt mayonaise, flink wat peper,mosterd dille saus en citroensap. Erg smakelijk hoor Yel...maar als je niet van rauwe witlof houd ist niet zo denk ik.
Ik ken de rauwe witlof meer met zoete dingen erin, zoals appeltjes, stukjes ananas en ander blikfruit, rozijntjes, etc.... Ik heb het ook al heel lang niet meer gehad. Op zich best lekker hoor, maar heb liever gekookt. Ik vind rauwe witlof een beetje bitter smaken of zo.
@jel: Hoe maak jij jou witlof uit de oven met ham en kaas? Plakken ham, plakken kaas? Of ist met kaassaus? De oma van mijn man maakt hele lekkere, maar het recept is geheim.. Hoop dat ik het ooit nog krijg, wil het wel maken voor de hele fam hoor!
Wat een lekkere dingen weer... @Jel ik weet ook wat ik donderdag ga eten witlof ham en kaas jammie.. Hier vandaag geen foto vergeten. Wij hadden spinazie aardappelballetjes en een braadworst. Morgen weer een foto...
Eerst de witlofstronkjes even voorkoken. Ik doe het geloof ik ongeveer 8 minuten koken. Dan laat ik het lang uitlekken in een vergiet, want witlof blijft altijd zo waterig. Dan snijd ik de witlofstronkjes op een snijplank in meerdere langwerpige stukken. Dan doe ik er een plakje ham omheen en leg ze in de ingevette ovenschaal. Als ze er allemaal inliggen dan doe ik er nog een plakje kaas op. We hebben nu alleen nog geraspte kaas over van een andere keer, dus strooi ik dat er overheen. Hoelang het in de oven moet weet ik niet precies, een kwartier ongeveer, ik doe het een beetje op het oog. @ Channes, alvast eetsmakelijk.
Tanx!! Ik denk dat ik volgende week een witlofschotel ga maken.. Lekker met kaas en ham, hmmm. Nu al zin in
Dan kan ik het pak ook wel open maken Ziet er lekker uit! Ik had het idee bij je foto dat er iets in zit. Dank je!
Jij maakt van elke maaltijd echt een feestje Haha, vind dat leuk om te zien, en ik doe altijd inspiratie op!