Show het 1e pakje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door luckey, 7 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. en voor kindje 2

2. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ons kleine meisje in haar eerste pakje

3. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Oh wat een liefje!
    Heeft ze daar maat 50/56 aan? En valt ie nou zo groot of is zij een klein meisje?

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
  5. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Schattig allemaal hoor!

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Vind hem erg lief, maar lijkt mij niet zo praktisch, bedenk, je hebt net een klein kindje gekregen, die niets gewend is, en er wordt een truitje over het hoofd gewurmd, lijkt me voor het kindje niet fijn, en voor jou ook niet:D, handiger is zo'n wikkeltruitje, hoef je lekker niet over het hoofd te doen.

Ik had een schattig boxpakje voor mijn dochter gekocht, die hing al een paar maanden te pronken aan de kast. Mijn dochter was geboren en ze werd aangekleed door de kraamhulp, en die kwam naar me toe, uhm heb je ook wat anders, het past niet:D,
    Mijn dochter werd verwacht als 6,5 ponder, maar kwam als 8 ponder ter wereld. Ik zou gaan voor een zacht broekje, en een wikkeltruitje + wikkelromper. Geen gedoe met over het hoofd aan trekken!

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik was gister de tassen aan het inpakken voor het ziekenhuis (ik beval met keizersnede hebben we gister definitief te horen gekregen) en ik twijfelde echt wat ik nou mee moest nemen voor ons ventje!
    Bij iedere echo krijgen we te horen dat het geen groot mannetje is, maar wel lange benen heeft....:D, dat maakt 't een beetje lastig om nu te bepalen wat 'm zal passen.
    In maat 50 heb ik een paar dingetjes, een vrij neutraal Nijntje pakje, heel lief, maar het oogt een stuk kleiner dan bijv. een truitje van BFC, en Hema, die zijn echt allemaal een stuk ruimer. Verder nog een pakje van Ducky Beau, eigenlijk m'n lievelingstenuetje van een turquoise broekje en een gestreepte turquoise/lime/witte longsleeve, in maat 50-56. Hopelijk past 'm dat!
    Het valt mij echt op hoe de maten kunnen verschillen bij de verschillende merken!

8. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Mijn ervaring is dat hema kleertjes vrij groot vallen. Ons zoontje dat bij de geboorte 2770 gram was zat het veel te groot. Het nijntje overslag pakje van prenatal in maat 50 zat hem mooi (pakje krimpt overigens wel erg). Ducky Beau heb ik geen ervaring mee. BFC viel volgens mij vrij gemiddeld tot iets ruim, maar weet ik zo niet meer goed.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik had gewoon meerder mt mee.

ga i nu ook doen eentje mt 50 en eentje mt 56 en je kan ook nog de tussen mt mee nemen mt 50/56. en aangezien je toch een keizersnee krijgt moet je 5 dagen in het ziekenhuis blijven en heb je dus ook 5 of meer zetjes nodig .

10. McGyver

McGyver Niet meer actief

leest mee, moet ook nog 1e pakje kopen..

11. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Wij hebben een HEMA babypakje, met eronder een roze longsleeve romper en roze sokjes:

HEMA - baby - opruiming - babypak

Voor Izaak hadden we een HEMA broekje met blauw truitje maar vond dat toch een beetje rommelig, dus kijken of dit beter zit :)

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
  13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ahum, wat een opmerking van die kraamhulp.
    Zo een boxpakje is toch 1-delig?
    Nou, hartstikkeeee onhandig, vond ik!
    2-delig, daar zweer ik bij, bij baby nm.2.
    Vond die boxpakjes echt zo een miskoop...;)

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik had voor dochterlief ook veel pakjes gekocht in maat 50, maar dat doe ik nu bij de tweede niet meer.
    Ze vallen veel te groot, zo ook die broekjes met sokjes eraan.

15. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hihih ja die boxpakjes zijn idd echt ondingen.... Zeker als beeb verschoond moet worden. Het zal best fijn zitten als het eenmaal aan is, maar VOORDAT het eens aan is....:S

16. Eowyne

Eowyne Actief lid

26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Het is ook eigenlijk alleen bedoeld tijdens het vervoer naar huis. En die capuchon ligt ze natuurlijk in, niet op. Zodra we thuis zijn gaat ie weer uit :). Jouw pakje is inderdaad voor als ze thuis is een stuk praktischer en prettiger.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dit was ook het eerste pakje van Ties.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik zou toch maar een gewone maat meenemen hoor, Ties werd op 5-6 pond geschat dmv echo, en woog precies 7 pond toen hij met 40+0 werd geboren. die schattingen kloppen vaak voor geen meter.

19. McGyver

McGyver Niet meer actief

Deel Deze Pagina