Mijn dochter is drie jaar en heeft, net als veel andere kindjes, een berg speelgoed. Op zich lukt het me prima om de 'normale' dingen op te bergen, maar de huiskamer blijft eruit zien als de plaatselijke speelgoedwinkel. Een vraag dus aan andere meisjes-mama's: waar laten jullie het poppenbedje, poppenkinderstoel, keukentje, wandelwagen, poppenhuis. etc.? Kortom: de grotere dingen. Staat dat in de slaapkamer, de huiskamer, de schuur/garage of de gang(kast)? En aan alle mama's: wanneer hebben jullie puzzels van twee stukjes en nopjespuzzels opgeruimd? Als mijn dochter ze ziet, speelt ze er weer mee, maar ze kan ook puzzels van 20 stukjes maken.
ja dat is en zal denk ook bij ons een dilemma blijven, hiers staat de kinderwagentje en keukentje in de woonkamer, verder ook een tafeltje met daarop haar hello kitty duplohuis en we hebben een kastje van de ikea waar van die zachte opruimbakken in zitten en daar zit los speelgoed in. Als straks de babykamer klaar is gaat de keuken naar haar slaapkamer, hier staat ook al het poppenwiegje, onder het mom van ja de baby moet ook in jouw kamertje slapen anders is hij verdrietig als hij alleen beneden is! Verder haar grote fiets in de schuur en haar loopfietsje in de gang! ben benieuwd hoe het straks gaat, de 2de wordt een knul, hopelijk krijgen we niet nog meer troep beneden!
Bedje op dr kamer, poppenspullen ook,knutselzooi ook. Als ze iets wilt pakt ze het van boven. Beneden ligt kleurspullen,wat spelletjes,klei,boekjes.. Rest boven. Keukentje speelde ze niet mee dus ligt op zolder. Wandelwagen staat in de schuur,rolschaatsen ook.
Ik heb bij de schoenenwinkel lege dozen gehaald en daar veel ingedaan. Uit de speelgoedgids heb ik plaatjes geknipt van wat erin zit. Om de zoveel weken wissel ik speelgoed af, de rest is dan uit zicht (andere kamer, gang, schuur, net hoe het uitkomt) Bij blokker zijn rolkastjes te krijgen. 20 euro, 3 grote laden bij o.a. xenos heb je gevlochten manden met deksel. Die vind ik ook wel mooi. Rolkrat voor onder het bed Sinds mijn dochter zindelijk is gebruik ik de kast van de commode Bij ikea kun je kastverdelers kopen, het is een rekje op pootjes. Zo kun je een hoge plank in 2en verdelen. Dat scheelt heel veel ruimte. Je hebt ook mandjes die je aan een plank klemt. Geen idee waar die te koop zijn. Het poppenhuis staat op een schoenenrek van Ikea. De hoogte is perfect en ik kan meteen weer 3/4 mandjes/dozen in het schoenenrek kwijt. Het babyspeelgoed heb ik uitgezocht en op haar kamer in een curverbak opgeruimd.Als mijn dochter niet wil slapenen nog even mag spelen in bed geef ik dit zachte simpele speelgoed.
Dat ikearek voor het poppenhuis vind ik wel een heel handig idee eigenlijk Hier staat de poppenwagen afwisselend in de schuur danwel de woonkamer. Het is zo'n hele oude van riet met houten wielen en die krassen enorm op het laminaat. Dus ze mag er binnen niet mee rijden. Als hij al in de woonkamer staat is dat dus naast de achterdeur Verder woont Sippie (het skippypaard) in de woonkamer. In de gang hebben we een open gedraaide trap. Daaronder staat haar tafeltje. En meer uit zicht, onder het lagere deel van de trap staat zo'n oerlelijk ikeakastje (met van die plastic schuifbakken). Ideaal voor knutselspullen en klein speelgoed dat eerst in de woonkamer lag. En onder het laagste deel staan nog 3 curvers met eigenlijk vooral little people en nog op te ruimen speelgoed dat eigenlijk zelden nog te voorschijn komt. Poppenhuis staat boven, playmobil, lego en trein ook De laatste 3 worden gebruikt als aanvulling op het poppenhuis. Voordeel is ook dat ze steeds meer boven gaat spelen.. Ook met klasgenootjes. En ik wil sowieso niet al het speelgoed beneden. Ze is groot genoeg voor speelgoed op dr eigen kamer wat mij betreft. Enige wat bij ons echt niet anders kan en waar ik vaak op mopper is dat zowel de fiets als step in de gang staan het hele jaar. Maarja achter kan ze niet fietsen en anders moet ik met fiets door het huis elke keer dat ze wil fietsen. Dus die staat samen me de step onder de kapstok geparkeerd. En eigenlijk altijd in de weg
wandelwagen staat beneden in de huiskamer en haar grote playmobile poppenhuis en make up tafeltje staat op haar slaapkamer. met 3 jaar zijn de puzzels de deur uit gegaan volgens mij, toen deed ze er al een tijd niks meer mee en hebben we ze weg gegeven
mja ik laat dr vaak wat babyspeelgoed weggeven als er iemand met een baby is.. vind ze geweldig leuk om te doen en de ontvanger vindt het ook altijd leuk (al was het maar voor haar enthousiasme )
Wandelwagen staat op zolder, net als de loopauto en het babyspeelgoed, op de kamer van haar zusje. Daar speelt ze mee als ik de was doe ed. Keukentje staat in de woonkamer, maar zit inmiddels zo vol met keukenspul dat ze er amper mee speelt... Moet ik maar eens opruimen dus (ga ik zo meteen doen, anders vergeet ik het weer ). Verder staat in de woonkamer een tafeltje met twee stoeltjes, de duplo, PetShop en de mini BabyBorns. De grote BabyBorn gaat soms mee naar beneden, daar liggen dus ook wel wat kleertjes, flesjes, potje, enz. voor in de speelgoedkast. Poppenbedje staat op haar kamer, naast haar eigen bed, daar slapen zo nu en dan knuffels of poppen in. Knutselspullen liggen gedeeltelijk beneden en gedeeltelijk op zolder. Boekjes gedeeltelijk beneden en gedeeltelijk op haar kamer. Fietsen staan in de schuur, loopfiets is naar de vliering verhuisd. Babyspeelgoed of speelgoed waar ze niets meer mee deed of waar ik haar 'te groot' voor vind (bij wijze van spreke dingen als puzzels van twee stukjes enzo inderdaad), ligt of op zolder in de kamer van haar zusje (en daar speelt ze heerlijk mee als ik de was doe ) of op de vliering. Poppenhuis heeft ze nog niet, maar als ze die krijgt dan komt ie of in de woonkamer (en dan keukentje naar boven) of op haar eigen kamer (en dan blijft het keukentje staan).
hihi ons poppenbed is gedoneerd aan de poezen.. en de babyborn slaapt in de maxicosi. (want tja.. di heeft dus geen bed meer) en keukentje (staat in de keuken) was ik al compleet vergeten zo weinig wordt er mee gespeeld denk dat we het binnenkort maar eens per ongeluk op moeten bergen om te kijken of ze het mist
Wij hebben het geluk dat we beneden een extra kamer hebben. Vroeger stond daar de bureau, nu is het haar speelkamer, en ook de commode staat daar nog omdat ik dat nog handig vind om haar om te kleden. Aangezien het hier toch bij 1 kindje blijft, hebben wij de bureau naar boven verhuisd, op de derde slaapkamer. Ideaal dus, geen rommel meer in de woonkamer, en zij vind haar speelkamer geweldig. Zo geweldig dat ze er 's morgens ook ontbijt voor ze naar school gaat.
Ah.. speelgoed. Leuk. Wij wonen niet zo heel groot en hier is het ook steeds weer puzzelen. We hebben een boekenkast, waar de twee onderste planken voor mevrouw zijn. Daarin een rieten mandje met wat los poppenspul (flesje, luier, kleertjes). Daarnaast haar theeservies met koffiezetter. Daar speelt ze heel veel mee op moment. Op de onderste plank een bak met lego en een little people item. Naast de kast nog een knikkerbaantje van hout en een kleinere doos lego. Die staan redelijk uit thet zicht. Voor de kast haar poppenwagentje. En dan hebben we nog een dressoir waarvan achter het linker deurtje haar boekjes en puzzels liggen. In de keuken (we hebben een aparte keuken) heeft ze haar teken en knutsel hoek. Daar heb ik een kartonnen ladenblokje van hello kitty op staan en in in de eerste la liggen kleurboeken, de la erboven daar zitten al haar kleurtjes in en in de bovenste la allerlei andere frustels die direct knutselklaar zijn (stempeltjes, stickertjes etc.) Voor haar verjaardag krijgt ze een poppenhuis, maar dat betekent wel dat er iets opgeruimd gaat worden of doorschuift naar haar kamer. Ze speelt voornamelijk nog beneden. Boven heeft ze een inbouwkast waar het onderste gedeelte ook nog het een en ander in staat, en zo'n plastic ladenkastje (zo'n curver geval), waar van alles wat in zit. Aan de muur naast het bed hebben we een schilderij-plankje opgehangen van ikea (gewoon een smalle boekenplank) en daar staan twee a drie boekjes op. De rest staat in de kast en zo nu en dan wisselen we.
In de woonkamer staan poppenwagen met poppen en wheely bug, soms het poppenhuis ook (of hij staat op haar slaapkamer). Verder heeft ze nog niet zoveel grote poppenaccessoires. Qua keukentje heeft ze alleen een kookplaat met pannetjes, die staat op haar tafeltje. Spullen voor erbij in de speelgoedkast. Op de speelgoedkast (~1m hoog) staat het serviesje op een dienblad. Verder staat er in de woonkamer nog een verkleedkist en een mand met alle duplo en treinset. Fietsje, driewieler en step in de schuur. Boven op zolder ook nog wat puzzels en ander (oud) speelgoed, voor als ik ga strijken. Al speelt ze nu ook vaak gewoon op dr kamer als ik op zolder bezig ben. De echt makkelijke puzzels, tot 16 stukjes, heb ik een paar maanden geleden opgeruimd. Ze kunnen nu ook wel door naar dr neefje, die heeft de 1 en t/m 5 stukjes ook al. Ze doet nu puzzels van 35-60 stukjes. Die van 20 heb ik wel nog liggen, vindt ze af en toe ook nog leuk om te doen. Dus ja, dat gaat heel geleidelijk. Komt er wat nieuws bij, dan gaat er ook weer wat weg wat echt veel te simpel is.