Show het geslacht van jouw kindje! Geen nub!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marieke1983, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2zoet

2zoet Lid

24 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    @machsdoch, ik heb het over de eerste echo met 16 weken 3 dagen. ik vind het onduidelijk. 2 of 3 strepen hoeft niet altijd te betekenen dat het een meisje is. bij jouw zie ik inderdaad 2 grote strepen. maar als ik jouw was, was ik nog niet zeker van het geslacht. krijg je nog de 20 weken echo? misschien daar zie je meer!!!

2. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Ja, ik krijg over 2 weken de 20 weken echo.
    Op de echo zelf scheen het duidelijker te zien te zijn.. Maargoed, we zullen het over 2 weken zien. De echoscopiste kon er niets anders van maken. En bij mijn zoontje was er wel een hele grote piemel in beeld.

3. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    Ook ik ben gister voor een geslachtsbepaling geweest.. eerst hield de baby de beentje lekker bij elkaar en daarna liet ie alles goed zien! De echoscopist zegt een meid.. ze zag duidelijk drie streepjes ;)

4. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    Ziet een van jullie het misschien ook.. heb er een tijdje naar zitten staren maar ben zo onzeker.. misschien omdat ik het gevoel heb dat het een jongen moet zijn.. ;)

5. 2zoet

2zoet Lid

24 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    @trijntje, toen ik de echo zag dacht meteen een jongen. ik zie een soort balzakje tussen de benen. ik weet niet misschien zie ik verkeerd maar vind erg moeilijk. echoscopisten roepen meteen 'een meisje' als ze 3 strepen zien. soms doen ze geen moeite meer om verder te kijken!!! vind het ook erg twijfelend!!! het is niet de bedoeling om je te laten twijfelen, maar vind het erg moeilijk!!!

6. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    Ja dat dacht ik dus eerst ook! Later legde ze uit dat de navelstreng is en ze liet het zien doormiddel van de kleuren op de echo en dat gedeelte was rood. De tijd nam ze gelukkig wel duurde bijna een keer zo lang en heb nog staan springen zodat de baby anders ging liggen dus daar twijfel ik niet aan :) maar omdat ik nogsteeds twijfel mag ik zelfs volgende week een keer gratis langs komen :) dat geeft me dan een erg fijn gevoel. En hoop dat het dan duidelijk mag zijn! Ik laat het nog even weten :)

7. machsdoch

machsdoch Actief lid

8 jan 2009
    485
    0
    0
    Dit is misschien wel een leuke site voor mensen die nog twijfelen. :) Er staan twee links naar fotoseries op van echo's van het geslacht van jongens en meisjes. Heel verhelderend vond ik het! Je ziet ook dat bij veel echo's er echt al een piemeltje te zien is bij jongetjes. Het hoeft natuurlijk niet.. Maar denk trouwens ook dat het een beetje erfelijk bepaald is.. Mijn zoontje had bijvoorbeeld al een heel groot piemeltje bij de echo met 19 weken. Dat moet toch de tijd hebben gehad om te groeien hè? ;) Ik denk niet dat het bij een tweede kindje zoveel anders kan zijn met een zelfde set genen. (Kan wel, maar de kans is klein.) Als ik heel veel echo's bekijk, kan ik ook niet met heel veel moeite een piemeltje op onze echo's van ons tweede kindje ontdekken.
    @2zoet: Oh die ervaring heb ik niet gehad! Mijn echoscopiste zei wel gelijk: "Het is een meisje" maar ook al lag ze er heel goed voor, ze heeft tijdens de echo nog meerdere malen voor de zekerheid gechecked vanuit allerlei verschillende standen. :p

Hier de link naar de website:
    Ultrasound Photos of Girls and Boys in Pregnancy

8. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
    @machsdoch.. Als ik die voorbeelden bekijk dan denk ik toch steeds meer dat het een meisje is... Want die uitsteeksels die ik bij de jongensecho's zie die ben ik niet tegengekomen ;)

9. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. trijntje81

trijntje81 Bekend lid

25 nov 2010
    521
    0
    0
  11. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm deze foto is van 13 weken en 3 dagen! Nog een paar weken geduld voor we wat meer duidelijkheid hebben denk ik!

12. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Hierbij de foto van het geslacht van onze vent :p
    Is van een pretecho met 30 weken, bij de 20 weken echo hebben we het nooit goed kunnen zien.. We moesten maar uitgaan van wat de echoscopist zei..

Maar dit lijkt me vrij duidelijk :p

13. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    :D
    Onze zoon

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hier een ingezoomde foto van de echo met 14.2w...
    de echoscopiste was 100% zeker.. maar nu bijna 2 weken later twijfel ik als ik lees hoevaak men het mis heeft..
    morgen naar de gyno.. misschien wil ze even kijken en anders vrijdag een pretecho...

wat zeggen jullie bij deze echo?[​IMG]

15. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    dit ziet er wel erg girly uit :D

16. 2zoet

2zoet Lid

24 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    het is een duidelijke potty shot. De baby heeft ook de benen goed open. volgens mij is het een meisje!

17. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Ik heb gister ook een pretecho gehad, was heel leuk! Ben nu bijna 16 weekjes. Bij het geslacht was de echoscopiste helemaal zeker maar hecht toch meer waarde aan jullie mening:D. Dit ook omdat ik het niet zie. Hoor heel graag wat jullie denken!

18. Mamafaab

Mamafaab Nieuw lid

24 aug 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mrs. ik denk een jongen. wat zei de verloskunde? maar 16 weken is een beetje te vroeg. omdat het geslacht heel erg hetzelfde kan zijn. het beste is dat je even kan wachten tot 20 0f 21 weken. dan weet je het zeker. ik ben nu 27 weken. bij de echo zeiden ze een meisje, maar mijn kindje ligt met het gezicht naar binnen zeg maar. dus met de rug naar mijn buik toe. ik ben nog steeds niet zeker. want mijn gevoel zegt al vanaf het begin een jongen. even afwachten tot dec. dan weet ik het zeker.

19. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    @ mamafaab, de echoscopiste wist vrij zeker dat het een jongen is, zei ze. Ik zie het zelf niet zo goed en ben daarom ook wat terughoudend omdat het vaak nog zo veel op elkaar lijkt op deze termijn. Wat spannend voor je om het nog steeds niet te weten. Ik wacht met ongeduld af op de 20 wkn echo:D

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.034
    15.632
    113
    Nabij Utrecht
    1000% een jochie !!

Deel Deze Pagina