Hai, Ik heb kleding uit het buitenland bested. nu kreeg ik een brief thuis dat het bij de douane lig sort van steekproef zeg maar. ik heb een formulier gekregen en moet dan vertellen wat erin zit en wat het heft gekost incl foto van factuur en kleding. ik moet daarover dus belasing gaan betale en invoerheffing/rechten... iemand hier verstand van het koste mij 55 dollar. weet iemand hoeveel er overheen komt... invoer kost 13 euro daar ben ik inmiddels achter
Ja, heel vervelend. Ik heb 2 keer iets in de US gekocht, en twee keer Btw en inklaringskosten mogen afrekenen. 1 keer iets van 21 voor een bedrag van $ 60 ongeveer en de laatste keer 35 voor ongeveer $90. Baalde er erg van, maar ja, dat kan voorkomen. Overigens hoefde ik niets in te vullen. Kreeg de postbode aan de deur en moest ter plekke afrekenen.
Ik moest overigens wel dat formulier invullen van PostNl en daarna toen ik mn pakketje kreeg die 25 contant betalen aan de pakketbezorger, als aangetekende verzending.
volgens mij stond er pas in de krant dat douane niet meer moeilijk gingen doen over kleding omdat dat niet te traceren is .
Dit komt ook buiten Europa weg. word er ook nog belastingaangifte dan van gedaan?? dat ze het verder gaan nakijken bij mijn gegevens?
Juist BUITEN Europa moet je betalen want geen vrij verkeer van goederen.....binnen Europa zal je nooit extra belasting hoeven betalen.
maar bedoel gaan ze ook mijn gegevens uitpluizen .. of gaat het alleen om die btw betalen en rechten?
Wat moeten ze uitpluizen dan? Of ze je doopceel gaan lichten?? Nee hoor. Gewoon BTW en inklaringskosten ...
HAHA oke nee gewoon hou er niet zo van van deze praktijken vooral omdat ik er niet bekent bij ben ... maar mijn dank is groot voor jullie reacties hihihi
Buiten de EU betaal je altijd invoerrechten en BTW. In het sagitta boek te vinden op douane.nl kan je precies zien hoeveel percentage over welk artikel wordt geheven . dit wil per procuct soort wel eens verschillen, ook in kleding is er verschil . Overigens doen ze met kleding vaak nog wel moeilijk omdat er veel controle is op namaak artikelen etc. als je nog meer vragen hebt kan je me ook PBen ( zit zelf in de logistiek )