Hoi dames, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, misschien zie ik iets over het hoofd oid. Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden. Hij heeft de eerste 6 weken bv gekregen en daarna overgegaan op fv. Ivm met wat moeilijkere ontlasting meng ik nu de voeding, 4 schepjes hero comfort en 2 schepjes hero standaard. Hij krijgt 5x 180+6, waarvan 1 nachtvoeding. Nu is er alleen iets met hem tijdens het drinken, en ik kan er mn vinger maar niet op leggen. Hij drinkt altijd onrustig, is altijd aan het wurmen, kreunen, en af en toe een gil (dit bij ongeveer 1 op de 4 flessen) Hij boert altijd na de voeding, en een keer tussendoor, maar boert 2/3 uur later rustig weer een aantal keer... er zit dus ergens lucht, maar waar komt het vandaan? Als ik de comfort voeding afbouw dan spuugt hij ook gelijk meer, dus dat is niet heel handig, al lijkt hij daar zelf geen last van te hebben. De ontlasting blijft nog steeds wat dikker dan zou moeten denk ik, het eerst stukje is vaak wat harder, en de rest is minder hard. maar wel een 'vaste' 'plakkerige/kleverige' substantie. Verder heeft hij op zn romp, op zn buik een soort bobbeltjes/vlekjes, niet het zachte baby huidje in ieder geval. Verder is het een tevreden baby en merk ik niks raars aan hem. Maar dat drinken he, ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen, jullie missxhien wel?
over onrust rondom drinken geen idee maar over het stuk boertjes, dit kan hem ook in de weg zitten.. hier ook gehad en soms nog.. maar hoelang doet hij over de fles? en welke fles gebruik je? dr brown is fijn tegen lucht, krampjes, boertjes.. over dat plekje bij de romp, zou ik zoiezo even na laten kijken bij buro of arts.. en ook de ontlasting zou ik dan bespreken, deze moet toch echt zacht zijn bij babytjes..
we gebruiken inderdaad een dr brown fles, level 1 speen, en hij doet 15 minuutjes over de fles. Had het liever 5-10 minuutjes langer gezien, maar als ik de prematurenspeen gebruik dan mag ik van geluk spreken als de fles na 45 min leeg is. Dat werkt dus ook niet. Ik was vorige keer bij het CB en toen waren de plekjes rood uitgeslagen, en kreeg ik vragen over het in bad gaan, niks gebruiken e.d. Hij gaat nu 2x pw in bad/douche en als hij in bad gaat met een badolie. Ik ben nu sinds 3 dagen begonnen met rijstebloem, de onrust neemt niet toe, de ontlasting word wel harder. Zou dit wennen zijn of gelijk weer stoppen? Hij poept meestal ook maar om de dag.
Over die rijstebloem. Ik heb net ergens gelezen dat dat stopt, dus dat kun je misschien beter niet geven. Verder heb ik helaas geen tips.
inderdaad ook gelezen, dat rijstebloem als bijkomende klacht, verstopping kan oorzaken. als hij er al moeite mee heeft, zou ik dit zoiezo niet meer geven.. ooh is dat zo'n verschil level 1 speen of prematuur speen zit ook eraan te denken om dit te gaan proberen... ons zoontje drinkt wisselend, ene keer netjes rustig, maar ook keren dat hij erg slokkerig is , zuigkracht en zuigbehoefte, maar krijgt dan de melk niet verwerkt... slikt zich dan ook verschillende keren. moet zeggen dat het vandaag al die 3x goed gaat, dus ben het even aan het aankijken anders ook poging tot prematuurspeen, (helaas dan ook smalle fles kopen, hebben ze niet voor de brede flessen die ik nu heb)
Nja ik gebruik natuurlijk comfort voeding, waardoor het dikker word. In het begin met alleen standaard, deed hij er 20 minuten over met de prematurenspeen