Show hier je lunch voor je kindje en vertel wat je mee geeft

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LiLaa, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

nietvalleen vreemd...ik zou er ook niet mee akkoord gaan. Dat zou voor mij echt een ritje directeur waard zijn.

Ik laatvmij echt niet verplichten om mijn kind zich vol te laten stoppen met brood terwijl die liever rauwkost heeft en dat ook nog eens veel gezonder is,

dat zou hetzelfde zijn als verplicht een koekje mee en fruit is verboden. Nee ik zou hier zeker iets aan doen.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#42 Be Happy, 1 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 sep 2015
    Dan zijn mijn vriend en ik dus niet de enigen die dat raar vinden.

Had gisteren een 10-minutengesprek op school. En toen heb ik dus even gevraagd wat er allemaal op de boterham mocht. Ze zei toen: geen chocoladepasta, want dat gaat helemaal op het gezicht zitten....
    geen hagelslag, want dat gaat geheid overal op vallen, onder andere op de vloer.
    geen ontbijtkoek, want dat valt onder luxe koeken/snoep en dat mag niet.

Wat blijft er dan nog over? :(

Ik heb speciaal een broodtrommel met vakjes gekocht, maar er mogen alleen boterhammen met beleg daarop mee. Geen losse dingen.

's Ochtends hebben ze een 10-uurtje, een bakje met fruit dus.

Maar ik zou Aiden ook wel eens wat anders mee willen doen voor de lunch dan een boterham met kaas of vleeswaren.
    Heb hem ook al eens knakworstjes in zo'n vakje meegedaan, maar volgens mij is dat ook niet echt de bedoeling. "Het moet echt tussen het brood!" is het devies. (Dan de knakworstjes voortaan maar tussen het brood proppen.....:p)
    Ze staan het dit jaar nog toe, maar in de volgende groep zijn ze er (nog) strenger in zei de juf. Dan moet alles op brood en alles moet op!

Ik denk dat ik het inderdaad maar even hogerop ga zoeken. :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

dat zou ik zeker doen want ik zou dit echt niet accepteren. Zij verplichten jouw kind op school te eten door het continue rooster dus jij bepaald (tot op zekere hoogte) wat jouw kind te eten meeneemt. Ik vind brood met beleg veel te eenzijdig eten.

4. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Wat ergggg :$:$:$
    Ik zou dit dus zeker niet accepteren!!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113

Ik zou het ook hogerop zoeken

Ten eerste ben ik degene die bepaald wat mijn kind eet (dat ze geen snoep en koek promoten kan ik me voorstellen)

Ten tweede struikel ik zeer over het feit dat ze zeggen dat alles op moet, ik geef mee waarvan ik denk dat mijn kind wil en kan eten. Maar als mijn kind zich een dag niet lekker voelt of ik hem/haar overschat heeft dan hoeft hij niet alles op te eten. Wij leren onze kinderen te luisteren naar hun buik en als die zegt dat ze vol zitten dan stop je met eten. Zou toch wat wezen dat school hun verplicht dit gevoel te negeren en door te moeten eten.

Hier heeft onze zoon een continu rooster, neemt voor zijn 10 uurtje vaak fruit mee, of een knijpfruitje, worteltjes of 2 plakken ontbijtkoek

Voor zijn lunch heeft hij 3 boterhammen bij zich, 2 met vleeswaren (hij is gek op kip met tuinkruiden) en 1 met pindakaas.

Onze dochter komt tussen de middag thuis dus dat is makkelijk kunnen we het meteen op haar wensen aanpassen. Ze is niet zo'n grote brood eter en heeft liever cornflakes, crackers, beschuiten of gewoon wat rauwkost.

6. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen

sorry zie het nu pas maar het ligt bij het stokbrood

Bijgevoegde bestanden:

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben echt verbaasd om te lezen hoe moeilijk sommige scholen doen over de lunch van kinderen.
    Ik zou daar ook echt niet akkoord mee gaan, hun willen dat hun leerlingen op school eten, laat ouders dan ook bepalen wat er mee gaat.
    Kijk snoep en koek snap ik dat dat niet mag, maar rauwkost, pannekoekjes etc, is toch niks mis mee?

Maargoed, dit was het lunchbakje van zoon vandaag, 3 boterhammen, 2 met kip, eentje met zoet beleg, pindakaas en hagelslag. Dat vind hij zo lekker.
    En een vrolijk konijneneitje. Hij vond hem zo mooi, hij stond erbij te springen toen hij hem zag, zo lief :D

Bijgevoegde bestanden:

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hier dochters lunch:

Volkoren pannenkoekje, volkoren boterham met kaas, snoepkomkommer,paprika en een eierkoekje

9. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Vandaag:
    •bakje fruitsalade.
    •één zachte puntbroodje kipfilet.
    •één pannenkoek.
    •één babybel
    •melk.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben nog op zoek naar van die ei-persvormen. Waar heb je deze vandaan?

11. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik zie bij de ikea facebooksite een broodtrommel met vakjes!!

12. soeza

soeza Niet meer actief

Bento lunch @home :D
    image.jpg

13. tuc

tuc Niet meer actief

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Heel leuk!

Waar haal je die uitsteekvormpjes?

15. soeza

soeza Niet meer actief

Dankjulliewel dames!

Uitsteekvormpjes zijn eigenlijk gewoon die voor zelfgebakken koekjes... Ik geloof dat deze van de Hema komen maar dat weet ik niet meer zeker want dat is ondertussen alweer een paar jaar geleden...

16. soeza

soeza Niet meer actief

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! :)

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb ze van de action

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
  19. soeza

soeza Niet meer actief

Top! Dankjewel!

20. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Leuke lunches.. Dat eitje is echt superschattig ...

Hier gaat morgen mee:
    Boterham met biologische amandelpasta
    Boterham met hagelslag
    biologische rijstwafel met chocoladelaagje ( halve )
    Paar plakjes komkommer of paprika mag ze morgenochtend kiezen
    Beker water

Als fruit uhm ik denk druiven met een beetje diksap

Deel Deze Pagina