Show hier je lunch voor je kindje en vertel wat je mee geeft

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door LiLaa, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb ze idd ook bij de action vandaan.

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Onze dochter eet op maandag op school.

Ze heeft mee
    1 volkoren pannenkoek met een klein beetje suiker
    1 volkoren boterham met cervelaat worst
    handje blauwe bessen
    1 beker met melk

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wat een luxe lunches zie ik voorbij komen!
    Onze kinderen komen tussen de middag altijd thuis eten en dan eten ze gewoon....brood. Met wat ze maar willen.
    Niet allemaal van die uitgebreide dingen.
    De oudste 3 gaan naar de middelbare school en zij nemen een trommel mee met jawel gewoon...brood!

Ik zie me 's morgens al bezig: 5 bento lunches klaarmaken.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Volgens mij maken de meesten het 's avonds al klaar ;)

5. mamak82

mamak82 Actief lid

6 nov 2011
    196
    0
    16
    NULL
    NULL

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    ...... Ik moet dus op naar de action (hoewel ze daar nooit hetgeen hebben dat ik zoek) Iemand misschien een foto van hoe dat ding eruit ziet? :(

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    #67 sidmick, 8 sep 2015
    Laatst bewerkt: 8 sep 2015
    Even een oprechte vraag maar vind je het niet erg dat er geen korstjes aan het brood zitten? en vind je het niet zonde dat er zoveel brood na het uitsteken overblijft. Of krijgt dat een andere bestemming?

8. tuc

tuc Niet meer actief

Dit zijn die van de action...2 in een pak. Er is volgens mij ook een versie met een beer en een konijn:

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ga ik morgen eens kijken, nu weet ik waar ik naar moet zoeken. Bedankt! Had er net 1 online gevonden maar daar kwamen 5 euro verzendkosten bij

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat is er erg aan geen korstjes eten? Zitten daar zoveel meer voedingsstoffen in, dan in de rest van het brood?

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Nee maar dan gooi je dat dus weg , gewoon goed eten weggooien omdat het niet in mn vormpje past vind ik toch een beetje verspilling.
    Vroeger gaf ik de korstjes aan mijn baby om op te sabbelen, maar inmiddels eet die ook hele boterhammen weg.
    Ik heb nu vormpjes van de AH waar je een vorm maakt uit de hele boterham en je geen snijverlies hebt, geeft net een iets fijner gevoel.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Dat bedoelde ik inderdaad. Als je zo een vormpje uit een boterham haalt wat doe je dan met de rest? Weggooien zou ik idd verspilling vinden nl

13. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier voor de lunch gewoon 3 boterhammen, 1 met pasta en 2 met vleeswaren en in de 1e en laatste pauze fruit (hij heeft liever fruit dan koek ;) ) en verder 2x drinken

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oeh, foto?

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat snap ik, maar er stond "vind je het niet erg dat er geen korstjes aan het brood zitten". Met de focus dus op brood zonder korstjes en niet op wat je met het snijafval doet. Vandaar mijn vraag.

Thuis laten ze ook wel eens de korstjes liggen. Niet altijd, maar gebeurt toch regelmatig. Ook van de oudste kreeg ik wel eens brood mee terug... en dan waren het meestal de korstjes ;)

16. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat zou hier dus niemand opeten, hoe leuk het eruit ziet. Brood dat gesmeerd overnacht moet ik echt niet, laat staan met vochtige dingen als tomaten en komkommer ertussen

OT:
    hier vandaag overblijven:
    - 1 volkorenboterham met boter en kipfilet;
    - 1 volkorenbroodje met boter, kaas en komkommer [schijfjes apart in een zakje zodat ze deze zelf erop kunnen leggen, een komkommerschijf 3uur tussen brood gelegen is niet te eten]
    - een schatkistje [van de action] met paprikareepjes, wortelreepjes en een prikker met 2 snoeptomaten en een klein rolletje kaas]
    - voor 10-uur pauze een bakje met nectarine/appel/peer stukjes

17. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik gooi alle restjes van de vormpjes op mijn bord en eet die op samen met mijn ontbijt, dus er gaat niks verloren hoor. Beetje boter erop, wat hagelslag, klaaar.

Mijn oudste at al super, maar soms kwamen er wat korstjes mee terug. Sinds ik vrolijke lunch bakjes voor hem maak, komen er alleen maar lege trommeltjes mee naar huis haha
    Dit was zijn trommeltje vandaag. Ik wilde een bij maken van zijn krentenbol, maar de kaas was op. Dus geprobeerd met ham, maar dat wilde niet helemaal. Dus hij is een beetje mislukt.
    Verder zit er een pannenkoekje bij, komkommer en een bereneitje :)

Bijgevoegde bestanden:

18. soeza

soeza Niet meer actief

De restjes eet ik als lunch :D ik gooi zelden eten weg...
    Vind het niet erg dat ze een keertje geen korstjes eten, ik maak niet elke dag zo'n bordje en ik ben gezegend met alles-etende-kinderen, dus die ene keer zonder korstjes maak ik geen ding van... De volgende dag eten ze weer braaf met korstjes :)

Boterhamtrommels vul ik trouwens altijd 's ochtends, kwestie van 5 min eerder uit je bed komen haha!

19. soeza

soeza Niet meer actief

Leuk esmeralda!

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik had vandaag voor het eerst een eitje uit een vormpje meegegeven maar dat was niet helemaal gelukt. Ik had maat M van ei dus het konijn miste oren. Volgende keer maar een L ei. Ik vraag me alleen af bij bv zo een hartjesvormpje, scheurt het ei dan niet? Das natuurlijk een totaal andere vorm dan het ei zelf

Deel Deze Pagina