20 weken echo vraagje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ukoldaatje, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Beetje domme vraag ws, maar ik heb vrijdag de 20 weken echo, nou vroeg ik me af moet je een volle blaas hebben?

Ik merk dat als mijn blaas vol is de baarmoeder veel dichter onder mijn huid ligt zeg maar, heb een dikke buikwand, dus bedacht me dat dit ms wel handig zou zijn?

Nou heb ik gezegd dat ik een hoog bmi heb (33 bij begin zw), en ze hebben er niets over gezegd.

Verder nog dingetjes waar ik rekening mee kan houden? Vind het best wel spannend namelijk:);)

2. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik hoefde niet met een volle blaas te komen, dit moest alleen vroeg in de zwangerschap. Nu komt de baarmoeder een stuk hoger als in het begin.

je zou t even kunnen navragen of het bij jou nodig is?

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Heb nadrukkelijk aangegeven dat bij begin vd zwangerschap ik een BMI van 33 heb.

Ze zeiden daar niets van eigenlijk, alleen dat we dan niet de echo voor de 20 weken moesten maken omdat het zicht dan minder goed kon zijn.

Zal t es navragen idd.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Volle blaas zou ik niet doen, want ben bang dat je na 20 min met een natte broek zit :) ze drukken toch op je buik..

Heb zelf ook hoog BMI en 20wk echo was geen enkel probleem. Hier testen ze wat vaker op suiker, maar was ook telkens hardstikke netjes.

De 20 wk echo kan heel klinisch overkomen, de eerste keer had ik een echoscopiste die niet veel zei, alleen aan het eind dat alles goed was, vond ik toen heel spannend. De tweede keet had ik een ontzettend leuke die echt de moeite nam om ons alles te laten zien en telkens zei "wat een mooi meisje" .. Hihi was zo trots..

Ik blijf jouw onderschrift zo mooi vinden, een prachtig wondertje uit China en nu uit je buik, wat een geschenken!

Veel plezier vrijdag, je ziet al kleine gebaren die kenmerkend voor je kindje zijn, onze tweede lag bijvoorbeeld net as de eerste met gekruisde beentjes en haar handjes op haar hoofdje..

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi wat super schattig!! Daar raak je toch helemaal emotioneel van..

Hoop idd niet op zo n gyn die hele poos zijn mond niet opendoet. Dan denk ik ws dat het allemaal helemaal mis is...

Haha dan geen volle blaas, moet nu al snachts 4 keer per nacht eruit voor een plas, plas dan ook echt wel wat,m eer dan een druppel..als ze dan op een volle blaas duwen en ik hou het niet meer durf ik ook niet te zeggen, hallo meneer kunt u even stoppen ikmoet zo plassen ;)

Ja he, wat zijn mijn man en ik gezegend met een prachtige zoon gegroeid in ons hart, en een beebje groeiend onder mijn hart!

We zijn ook zo ontzettend trots op ons gezinnetje..

Omdat dit de eerste zwangerschap is die, tot nu toe, goed gaat, is alles zo nieuw en zoooooo spannend..ben je gewoon op zoek naar info. Soms teveel info en ga je je vanalles inbeelden..

Ben wel erg nerveus voor de 20 weken echo. We hebben geen combi test laten doen.

Geen risicofactoren qua familie en leeftijd, veel echos gehad ivm voorgeschiedenis om mij gerust te stellen, ook geen opmerkingen gehoord dat er een verdikte nekplooi was, of andere enge dingen..

....maar ik heb wel hashimoto, en dus vind het wel spannend of ze afwijkingen zullen vinden..

Zolang ze maar verenigbaar zijn met het leven en het kindje ook een menswaardig bestaan kan leiden, gaan we ervoor....maar oeh, je leest hier ook vaak hele enge dingen...

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik was ook heel zenuwachtig, bij het kindje van de buren kwamen ze er achter dt ze een open schedeltje had met 20 wk, ze is met 23 wk geboren.. Maar het is vaker goed dan niet goed en heel hard gezegd, er kan ook later nog wat gebeuren, het kindje van de broer van mijn zwager is doodgeboren, reden is nooit gevonden.

Niet te veel over nadenken! Vind ik ook heel moeilijk, toen ik in het ziekenhuis lag heb ik echt heel veel nagedacht over de sterfelijkheid van mezelf en mijn kindje en op een gegeven moment merkte ik dat ik het los moest laten, wat gebeurt, gebeurt..

Hoe oud is e zoontje nu? En hoe gaat het met zijn hartafwijkingen? Snapt hij het al dat er een kindje bij komt? Ik wil al zeggen een zusje, denk echt dat je een meisje krijgt, maar ja, ben niet zo heel goed in gokken hoor :)

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja er is ook drie keer meisje gezegd, maar de laatste keer was het dus het eerste half uur een meiske en toen dacht ze opeens een piemeltje en balzakje te zien hihi...ben zooooo nieuwsgierig haha!

Hoop dat ik het ook durf te vragen of ze het geslacht zien. Liever dat ze vragen of ik het wil weten, ben zo n muts die opkijkt tegen de arts en dan (hooop het zoooo) opgelucht ben dat alles in orde is, dat ik dat het minste belangrijk vind (is ookzo) maar dat we dan nog niet weten wat we mogen krijgen.

Ons zoontje wordt volgende week 3 jaar! Hij heeft al een aantal operaties achter de rug afgelopen jaar (sluiting van zijn lipje en sluiting zachte gehemelte en buisjes erin). Hij zal ook nog het harde gehemelte gesloten meoten krijgen, geen idee wanneer ligt eraan wanneer de spraak op gang komt.

Hartje is twijfelgeval. Hij is voorgesteld met een VSD (voorgesteld is een begrip uit adoptie wereld, zo noemen ze dat als ze je vertellen dat je een zoontje krijgt met.........noem maar op) wat dus een gaatje in de hartwand tussen de kamers zou betekenen. Dat kan op een gunstige of ongunstige plek zitten. Vsd groeit meestal vanzelf dicht, of met medicijnen, of met parapluutje en in het ergste geval een open hart operatie.

Bij thuiskomst in ned bleek dat ze geen VSD kunnen ontdekken, maar wel een ruis horen, en hij heeft een litteken in zijn oksel aan de kant van zijn hart. De arts denkt nu aan een open ductus botalli. Uitgebreid onderzoek heeft niets kunnen uitwijzen, dus nu regelmatig op controle.

Verder wordt hij onderzocht op een stofwisselingsziekte. Waar ikzelf niet in geloof, want dan zouden er nu al tekenen moeten zijn van terugval in zijn ontwikkeling, en hij gaat als een sneltrein vooruit.

Het is zo n prachtig mannetje wat we hebben mogen krijgen!! Denk nu vaak aan zijn china mama, zeker nu ik zwanger ben en de kleine voel..

Hij weet dat hij een broertje of zusje krijgt, maar of hij het snapt weet ik niet echt. Begrip broertje of zusje is zo abstracht voor hem he, hij komt uit een tehuis, is vondeling.

Ze gaan een kamer delen, dus zou leuk zijn als we weten of het nou een knulleke of meiske zal worden, kunnen we of een hele stoere/lieve jongenskamer maken, of we gaan in limoengroen en aqua blauw aan de gang hihi!

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Veel succes en plezier morgen!

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Voel de kleine vandaag veel en goed, zo gezellig hihih..

Ben heeeeeel nerveus voor morgen...was het maar alvast zover.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Veel succes morgen! Ik denk aan je :)

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Die van mij schopt me half in elkaar, heerlijk! :)

12. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Heel veel succes morgen!

Mijn zoontje (nu net 2) is ook geboren met een enkelzijdige schisis. Alleen zijn lipje was gespleten. Daar kwamen ze destijds achter met de 20 weken echo.
    Ik heb gisteren de 20 weken echo gehad. Of eigenlijk een GUO, net iets uitgebreider ivm het schisis verleden van ons zoontje. Ik was zooooo zenuwachtig! Stond echt te trillen aan de balie toen ik mij aanmeldde.
    De gyn (die destijds de schisis moest bevestigen) kende ons nog en ging als allereerste naar het lipje kijken. Alles was goed, zo opgelucht.
    Blij dat die echo erop zat. Een schisis is niet het ergste natuurlijk dat je kunt overkomen maar je hoopt natuurlijk dat alles goed is met je kindje.

Heel veel succes!!

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Indd een schisis is niet onoverkomelijk, zien we bij ons zoontje, maar je wilt gewoon het liefste dat de kleine niets mankeert.

Snap dat jullie heel erg opgelucht waren hoor! Er is niets zo erg als er iets is met je kindje, en ook nog operaties op moeten volgen.

Wij grappen samen een beetje, stel dat dit kindje ook een schisis heeft hihi..ons zoontje is geadopteerd met schisis gr 3..zou een grapje zijn..

Maar ook wij hopen met heel ons hart dat het kindje helemaal gezond is en niets mankeert..ik vind het doodeng.

14. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Ik snap het helemaal. Ons zoontje heeft 1 operatie achter de rug toen hij 3 maanden was. Lipje werd toen gesloten. Zo zielig zo'n klein hummeltje onder narcose laten gaan en daarna nog dagen 'vast moeten binden'.
    We zijn heel dankbaar dat we gisteren "alles ziet er prima uit" te horen kregen.
    Ik ga voor je duimen morgen. Hoe laat heb je de echo?

15. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    succes morgen!!
    ondanks zenuwen, geniet ervan, meid!!
    ik ben benieuwd...
    xxx Tresje

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Om half 10 moeten we er zijn. Ben al vanaf half 6 op van de zenuwen..brrr..zo eng he..

Gisteravond nog een geslachtsbepaling gehad, haha, ons dochtertje heeft een piemeltje met balzakje..dus ze zegt een zoontje, ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen straks.

Dan pas geloof ik het hahaha.. maarre das zoooo niet belangrijk! ALs alle belangrijke organen die voor het leven nodig zijn het maar doen en er goed uitzien...

Ben echt nerveus zeg.

17. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hihi, heb ik toch misgeraden! Hoe dan ook, succes straks! Knuf!

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi je had 50% kans ;) bijna goed dus haha..

Dank je wel!

Zo zoontje even naar oma brengen..en dan gaan we richting ziekenhuis..

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Twee knullen, leuk zeg! En handig met speelgoed en zo.. Merken wij hier nu ook, al denk ik dat de beeb nog niet zo snel met barbie en ken zal spelen ;)

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja ik vind het wel ontzettend leuk moet ik zeggen, 2 knullen! En ze zullen ook de komende jaren even een kamer moeten delen, dus ook handig.

Ook met speelgoed en kleding is het praktisch heel erg handig...

Mama komt in een echt mannengezin hahaha..ben al in de minderheid en wordt nog erger..verheug me er echt op!

Ben ook wel een jongens mama zeg maar. Al had ik al dat roze en bling bling ook geweldig gevonden hoor!!

Deel Deze Pagina