Ik kan het nergens vinden, en ik vraag het me toch af. Op het lijstje van de kraamzorg staat dat je een nieuwe/schone afwasteitje moet hebben. Waar is dat voor?
Daarvoor moest ik een po lenen bij de thuiszorg. Ik weet wel dat een teiltje met bijv overgeven erg handig is, en dat wil nog wel eens gebeuren tijdens de bevallin.
Maar om over te geven zou ik toch niet per sé een nieuwe kopen, of juist voor daarna zodat je een nieuwe hebt, hahaha! Nee geen idee, hier staat dat er niet op. Voor de placenta haal je inderdaad die ondersteek bij de thuiszorg...
Geen idee! Ik werk in de kraamzorg haha. Misschien voor de kolfspullen of flessen? Die hoeven niet meer uitgekookt te worden, alleen in een heet sopje. Maar ik bedenk maar wat?? Voor je kindje wassen heb je vaak zo'n waskom bij het badje en anders volstaat wat water in een tummytub of een schoon plastic bakje of voor mijn part een pan ook wel. Voor de placenta moet je idd een po hebben bij een thuisbevalling. Om over te geven lijkt me dat een nieuwe teil ook niet nodig is.
Volgens mij om dezelfde reden dat je ook een emmer, dweil en schoonmaakdoekjes nodig hebt: zodat de kraamverzorgende kan schoonmaken en afwassen