buikgriep iemand tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door WesDaan, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Wij tobben vanaf het weekend met de kids en mij man ( ik blijf gelukkig nog uit) met buikgriep.
    Het is echt waterdun bij de kinderen en echt zielig.
    De kinderen eten bijna niets en drinken matig.
    Heb al ORS in huis en de lekkere dingen die ze graag nemen ( pakjes drinken, fruitzakjes e.d.) om het vocht toch op pijl te houden.

Vannacht ook weer 3x de bedden moeten verschonen, ik deed het al iedere dag sinds het hier aanwaaide en was het op 90 ook ondergoed en handdoeken e.d.
    Ik heb alcohol handgel in huis zowel boven als beneden, maak iedere keer na toilet bezoek de wc schoon en handvaten en deurknoppen maar het gaat gewoon niet weg!!

Maar ben echt ten einde raad, heb vannacht hooguit bij elkaar 3 uur geslapen en nog niet eens achter elkaar, maar iedere keer een paar minuten voor er weer een ander kind voor mijn neus stond waar de diaree langs de benen liep.

Is het bij iemand anders ook aan de gang?

Ik hoor wel veel misselijkheid en buikpijn om me heen, maar dit vind ik echt drama!

zo ik ben t ff kwijt...

2. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Volgens de huisarts heerst het enorm en ook ik ben de sjaak :(

In 1 dag tijd 2 kilo afgevallen en ik heb al niks bij te zetten..

Heb wel al 1,2 liter drinken op vandaag maar er onderhand 2 liter uitgescheten :) ben echt dood en doodziek..

Lig al sinds gisteren 16.00 op bed, alles wat ik eet of drinkt komt eruit. M'n buik borrelt als een malle en voel me hondsberoerd

Zoontje had het afgelopen weekend en ik nu dus.

Veel beterschap!

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O wat vreselijk. Hier al jaren geen buikgriep gehad gelukkig! (afkloppen!) Ook zoontje (19 maand) nog nooit maar wat lijkt me dat sneu zeg , en zwaar voor jezelf doodziek en dan alsnog de nachten eruit diarree op te ruimen en bedden te verschonen pff.
    Denk dat je goed bezig bent met alles wassen en schoonmaken meer kan je niet doen beterschap!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    zoonlief ook. alhoewel hij van onder verstopt zit lijkt t wel. maar verder heeft hij sinds zondag niks meer gegeten maar drinkt wel onwijs veel.

geen tips. 'gewoon uitzieken' klinkt zo cliché maar helaas wel waar ben ik bang :p

5. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Veel blijven drinken!

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    veel laten drinken, hier altijd van die sportdrankjes omdat er ook zouten ed inzitten.
    Verder blijven ademen en tandjes bijten. Sterkte

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

2 weken terug hebben mijn dochter en ik het gehad.. Echt vreselijk was het!

Veel valt er niet aan te doen, maar laat je kinderen veeeeel drinken, liever geen fruitsappen vanwege de diarree. Kleine beetjes proberen te eten, beschuit of toastje/cracker oid.

Veel sterkte, hopelijk is het morgen weer iets beter :)

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Klinkt gek, maar coca cola drinken zonder prik en naturel chips. Coca cola word vaak aangeraden bij misselijkheid en er zit iets in wat de maag en darmen tot rust brengt. (Coca cola was vroeger eigenlijk een medicijn). Er zitten ook veel suikers in die je goed kan gebruiken.
    De naturel chips zorgt voor de zouten. Eigenlijk een soort ORS.

9. Sanne1985

Ps je kunt poetsen wat je wilt, maar je kinderen moeten gewoon uitzieken. Poetsen doe je om besmetting bij andere mensen te voorkomen, maar zorgt er niet voor dat je kinderen beter worden :)

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Taksi doet het hier altijd super. Levert veel energie en blijft goed binnen, niet zuur.

Beterschap!

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    nee maar wel dat ze steeds opnieuw zichzelf en andere gezinsleden besmetten.. ;)

Fruitsap zou ik i.d. mee uitkijken dat werkt nogal eens laxerend. Verder i..d uitzieken .. kan je geen matjes of oude handdoeken in hun bed leggen zodat je niet heel het bed gelijk hoef te doen ofzo ? Het jezelf zo makkelijk mogelijk maken..
    heel veel sterkte in ieder geval

12. Sanne1985

Met hetzelfde virus kun je jezelf besmetten, maar je wordt er vaak niet meer ziek van ;).

Van die matjes is een goed idee. Op een gegeven moment hebben wij vuilniszakken over het matras gelegd (waterdicht) omdat we er niet tegen konden wassen :)

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hangt het nog steeds in de lucht? Jeetje hardnekkig zeg!
    Weken geleden hoorde ik er al over.
    Maar het blijkt er dus nog steeds te zijn.
    Dat is balen!

Hopelijk kunnen we het hier ontlopen.

Beterschap dames!

14. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle

Wat wij in de verpleeghuizen doen is, water aanbieden, bouillon, wit brood,beschuit,beschuit met jam, rijstenwafels, of soepstengels, soms wat appelmoes.

Dit is allemaal redelijk licht verteerbaar en irriteert de maagwand of de darmwand niet zo.
    Fruitzakjes bevatten zuren die de maagwand weer irriteren waardoor je weer maagzuur krijgt of gaat overgeven.
    Of je darmen reageren er daar ook weer heftig op.
    Het belangrijkste is idd vpcht binnen krijgen, als je voor pakjes drinken kiest dan het liefst deze aanlengen met water en niet 'puur' geven.
    En probeer wat kippenbouillon, is lekker zout en ze houden hopelijk het vocht wat langer vast.

Succes meis, ik hoop dat je zelf niet ziek word.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik wil graag een tip hoe ik mijn zoontje aan t poepen krijg. heeft sinds zondag eigenlijk niks meer gegeten, op 2 crackers en een beker bouillon na. en heeft vreselijke pijn in zn buik en heeft nu al een week niet meer boodschap#2 gedaan... wie o wie heeft de gouden tip?!

hij drinkt overigens wel onwijs veel maar plast zeer weinig

16. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Snel naar de huisarts ermee!
    Weinig plassen en al 4!!! dagen nauwelijks eten , veel buikpijn, is echt een must om te gaan wat mij betreft..

En dat hij niet poept lijkt me logisch.. Als je al 4 hele dagen niks eet kan je ook niet poepen lijkt me

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    al gebeld en die zegt doodleuk: 'uitzieken, griep heerst op t moment. bel nog maar een keer als hij maandag nog steeds ziek is'

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Hier inmiddels al 4!!!! kilo lichter door die klote buikgriep..
    Ben gister zeker 30x naar de wc geweest..

3 liter drinken gedronken maar alles komt eruit. 9 zakjes ORS genomen gister..

Huisarts kan niks doen, zolang ik maar goed drink.. Erge is dat mijn gewicht al érg laag was en nu al helemaal, hoop dat het er straks weer snel aankomt, maak me daar wel zorgen over.

19. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Maar buikgriep heeft hij niet want hij geeft niet over en heeft geen diarree. Wie weet eet hij wel niet van de buikpijn en komt dat van iets anders af als de griep?

Ik zou erop staan dat hij gezien zou worden hoor!! Vooral bij weinig plassen en extreme buikpijn!( en 4 dagen niks eten).

Het is nog maar een kind ipv een volwassene, lekker makkelijk van de dokter om je zo af te wimpelen :$

Desnoods zou ik naar de HAP gaan als de dokter hem niet wil zien!

20. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    eerste 3dagen moest hij veel spugen maar das gelukkig over. hij vroeg net wonder boven wonder een broodje dus die net snel gemaakt voor hij van gedachte veranderd en heeft m helemaal opgegeten zonder moeilijk te doen

Deel Deze Pagina