Vandaag en gisteren heb ik aan de buitenkant wat lakens voor het raam gehangen. Ik ben na 5j nog steeds op zoek naar zonwering, maar er kan hier een heleboel niet (zonnescherm, screens, rolluiken). Ik ben benieuwd wat jullie hebben!
Ik heb plisse gordijnen besteld bij ikea, verduisterend ,zonwerend en supergoedkoop!ze kosten 5.99 per stuk en zolang ik nog geen definitieve gordijnen gevonden heb voldoen ze prima!
Ik lees even mee. Wij hebben een knikarm scherm, maar dat is erg gevoelig voor wind. Al eens stuk gegaan door wind, gerepareerd, maar ik wordt er gek van dat bij het minste zuchtje wind dat (pieeeeep) ding weer in gaat. We hebben een glazen pui op het zuiden dus goede zonwering is wel nodig anders worden we levend gekookt in huis.
En je buren wat hebben die dan? of zijn dat niet de zelfde huizen. Gewoon gordijnen kan ook niet dan? en die dicht houden?
Achterzijde woning beneden en keuken plissé. Rest van de woning wel rolluiken. Plissé doen ook wel goed hun werk
Plissees binnen en buiten kunnen niet (daar hebben we gordijnen op speciale maat gemaakt), en screens kunnen ook niet binnen (buiten ook niet). Er is 1 buurman in een ander rijtje met dezelfde huizen die met een speciale constructie toch een zonnescherm heeft opgehangen. Maar dat kan weer niet samen met de palen van onze schaduwdoeken (die niet het raam afdekken als de zon hoger staat dan standje winterzon) De buren hebben verder allemaal alleen gordijnen binnen
Daar zijn we al geweest en de rest van de wijk ook. De meesten kunnen een zonnescherm ophangen (ander type huizen). Een permanente oplossing is een uitbouw mer een andere constructie mbt ramen en deuren maar dat is iets teveel van het goede
Super lastig zeg, wat krom dat daar dan geen rekening mee is gehouden tijdens de bouw. Dan blijft er denk ik enkel een airco over? Misschien de moeite dat te overwegen?
Wij hebben het zonnescherm overdag uit, zodra de zon weg is meteen weer in want er blijft aardig wat warmte onder hangen, en daar tegenaan (over het zwembad heen) een partytent waar ik ook nog zijwanden in kan hangen als de zon van een bepaalde kant komt. Dochter is zondag ondanks het vele smeren een beetje verbrand dus wil haar eigenlijk uit de directe zon houden ook tijdens het zwemmen en spelen met water in de tuin.
Overkapping tegenwoordig hebben die systemen waar in het dak een zonnenscherm kan worden geintegreerd. Het merk Palazo heeft deze bijvoorbeeld.
(Ontzettend lelijke) lamellen. Nog van de vorige bewoner. Wij wilden ze eigenlijk weghalen, maar schoonmoeder gaf ons de tip ze lekker te laten hangen ivm de zon. Toptip! Scheelt echt een hoop warmte in huis (hebben ook nog eens een plat dak ) Edit: natuurlijk hebben we zelf wel gordijnen opgehangen, haha. En in de slaapkamer bij ons alleen rolgordijnen, slaapkamer van dochter rolgordijnen en gewone gordijnen.
Ramen zijn aan 1 kant schuin. 2 openslaande deuren en daarboven 5cm speling voordat de regengoot begint. Ramen over de gehele breedte van het huis. Aan een regengoot kan je geen zonnescherm hangen. Kan wel met speciale beugels aan de zijkant opgehangen worden maar dan zakt ie in het midden wat door. En dan moet ie helemaal horizontaal uitgezet worden want anders stoot je halverwege je hoofd. We hebben palen voor zonnedoeken staan die het onmogelijk maken om een zonnescherm met beugels op te hangen overigens
De gordijnen die ik heb van de Ikea plak je of in het kozijn of op het raam ,er zit nl een plakstrip op.Ze zijn heel goed op maat te knippen en 1.90 lang.Aan de onderkant kan zit er klittenband zodat ze goed blijven zitten.
Op het raam plakken gaat niet, dan krijg ik een thermische breuk (HR++ glas). Maar welke gordijnen heb jij het over? Binnen heb ik overigens gordijnen
Ik bedoel Schottis verduisterend plisse gordijn (ikea).Het is geen folie, ik heb zelf ook hr+++ glas waar het niet bij mag.Het is voor mij een goedkope oplossing tot ik mooie gordijnen kan laten maken ,de maten wijken best af van de standaard bij mij en ik zit met kiep/kantelramen maar dit werkt voorlopig helemaal prima!