Aerosleep matras voor wiegje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zonnetje91, 16 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Wij hebben pas een wiegje gekocht met ovale vorm. Nu hebben wij voor het ledikant een aerosleep matras gekocht, maar voor de wieg kan ik deze nergens vinden in een ovale vorm. Wel toppers ovaal van aerosleep. Heeft dit eigenlijk wel nut om een aerosleep topper op een normaal matrasje te leggen? Of toch zonder topper? Hoe doen jullie dit? :rolleyes:
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Gewoon geen aerosleep. Ik vind dat maar dikke onzin :rolleyes:
     
    nosilla vindt dit leuk.
  3. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Het maakt niet uit wat je onder de Aerosleep topper legt, dus gewoon op je wiegmatras leggen! De werking blijft exact hetzelfde want het gaat om de bovenlaag met honingraatstructuur. Als je het juiste hoeslaken erop legt (eentje die ademt of met kleine gaatjes zoals die van Aerosleep zelf, maar je hebt ze ook van andere merken), dan kan je er gewoon doorheen ademen als je er vol met je neus in gaat liggen. Sommige mensen vinden dat onzin, maar ik vind het voor mijn eigen gemoedsrust héél prettig. Ons zoontje draait wel eens even op zijn buik met zijn gezicht plat naar beneden. Ik vind het een fijn idee dat hij door kan ademen :)

    Klinkt als een mooi wiegje trouwens!
     
  4. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Inderdaad maakt niet uit welk matras je gebruikt in combinatie met de topper van aerosleep.
    Het gaat namelijk om de topper. Die heeft de ademende functie. Uiteraard wel met gaatjes hoeslaken.
    Ik heb ook buikslapertjes gehad en was er erg blij mee
     
  5. Zonnetje91

    Zonnetje91 Actief lid

    20 jun 2018
    453
    224
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties :) ik vindt het zelf ook wel een prettig idee als ons kindje kan door ademen als het op z'n buikje ligt. Nu heb ik onze wieg opgemeten, deze is 40×70 cm. Ik heb een matras gevonden deze is dezelfde maat, alleen de topper van aerosleep is 34x75 cm. De topper is dan iets smaller en 5 cm langer. Hoe kan ik dat het beste oplossen? Aan de achterkant onder het matras doen of wat omhoog laten? :rolleyes:
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wij hebben er een en ik zie er niet meer meerwaarde in dag dat t een waterdichte molton zou zijn die super snel droog is. Als je er alleen een laken overheen legt heeft m’n dochtertje afdrukken in haar gezicht staan. Dus ik heb er een molton en laken overheen en dan twijfel ik sterk aan de werking.
    Nee ik vind t geen aanrader. We hebben m dus gebruiken m maar voor de baby denk ik niet dat we m gaan gebruiken.
     
  7. spannendetijden

    spannendetijden Fanatiek lid

    9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    ik had exact hetzelfde en de zijkanten iets smaller merk je niet eens omdat de kleine echt in t midden ligt
    (Ik had toen een rol gemaakt voor achter t ruggetje en tussen beentjes door dus kantelen kin ook niet) en aan t hoofdeind onder t matrasje (zo lag de kleine ook nog iets omhoog tegen t spugen/zuur)
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  8. Kimmie91

    Kimmie91 Lid

    28 sep 2015
    49
    45
    18
    NULL
    NULL
    Wij voorzien de aerosleep enkel voor in het ledikant. In het wiegje (mozeswiegje) een gewoon matras met molton en hoeslaken. Ze zal daar waarschijnlijk toch maar een paar maandjes in slapen en zal dan nog niet rollen naar de buik :)
     
    Zonnetje91 vindt dit leuk.
  9. Arwen86

    Arwen86 Actief lid

    29 nov 2016
    304
    206
    43
    Vrouw
    De kraamzorg raadde het gebruik van een aerosleep voor de eerste tijd af. Door de gaatjes koelt te baby te snel af. Wij zijn hem dus pas gaan gebruiken vanaf dat hij overging van de wieg naar het ledikant, tegen die tijd kunnen ze beter hun lichaamstemperatuur regelen.
     
  10. Roosxxx

    Roosxxx Actief lid

    25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Hier precies zo, onze dochter mocht van de kraamzorg pas op haar aerosleep matras slapen als ze geen kruiken meer nodig had. Wij gebruiken nu nog haar mozes wiegje ook al heeft ze al geen kruik meer, maar ze is pas 10 dagen oud dus nog lekker bij ons op de kamer.
     

Deel Deze Pagina