Wat hadden jullie nooit verwacht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Snoopy1979, 26 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat hadden jullie nooit verwacht voordat jullie kindje er was?

Hier mijn lijstje (tot nu toe ;)):

- Dat het een meisje zou zijn
    - Dat ze zo groot zou zijn
    - Dat ze zo op mij zou lijken
    - Dat de bevalling zo'n impact zou maken, heb de hele kraamweek in een (heerlijke) roes geleefd en ik ben er nu nog steeds door verwonderd
    - Dat een baby zoveel geluidjes maakt en ook snurkt, zich uitrekt, lekker gaat liggen enz. En ook zweetvoeten heeft ;)
    - Dat ze met 8 weken al begint te 'kletsen', er komen allerlei klanken uit haar mond, zo lief! En dat mondje erbij dat allerlei grimassen maakt om die geluiden te maken. En dat als je haar nadoet, ze weer terug gaat kletsen :D
    - Dat het zorgen zo zwaar valt, niet het fysieke, maar de emotionele zorgen
    - Dat de borstvoeding soms lastiger is dan ik had gedacht
    - Dat je zoveel van zo'n klein mensje kan houden!

Ben volgens mij heel wat vergeten, ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs,
    Snoopy

2. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Dat ook baby'tjes van net een dag oud kunnen NIEZEN!

Klinkt misschien gek, maar ik stond echt met verwondering te kijken toen ik dat voor het eerst zag en hoorde! :D

Liefs, Daphne

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja gek he, het zijn net kleine mensjes! (dat hebben wij in de kraamweek veel tegen elkaar gezegd ;), zo verwonderd om wat ze allemaal deed!)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik had niet gedacht dat
    - het een meisje was
    - dat niezen deed ze ook al kort na de geboorte, vond ik ook zo leuk
    - ik mijn buik toch wel een beetje miste
    - ze zo ontzettende sterk is, er in zo'n kleintje zoveel kracht zit
    - ik het vreselijk vond haar bij het kdv achter te laten, kon wel janken.

5. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Dat vergeet je soms he, dat het ook gewoon een mens(je) is. Wacht maar tot ze dadelijk kan draaien en dingen gaat pakken en er verwonderd naar kijkt. Als ze dadelijk haar voeten (of nog mooier, haar handen) gaat ontdekken. Kamiel stond echt verbaasd van zijn eigen handjes, terwijl hij die toch echt al had in mijn buik! haha.

Geniet er maar lekker van! En lekker veel knuffelen hoor, voor je het weet wil ze niet meer op schoot, maar alleen nog maar kruipen en achter dingen aan hollen! Mis dat knuffelen soms best wel hoor. Weet nog goed dat hij zo lekker bij me kon slapen, de hele middag bij mama op schoot, HEERLIJK! En nu, slaapt ie alleen nog maar in z'n bedje en vind dat knuffelen maar niks! :( ;)
    Gelukkig keert het nu wel een beetje terug, dat bij mama en papa hangen. Dus daar maken we dan ook wel gretig gebruik van! :D

Liefs, Daphne

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haar handjes heeft ze ook net ontdekt, ze probeert ze heel bewust allebei tegelijk helemaal in haar mond te stoppen :D. Ben benieuwd wanneer ze door gaat krijgen dat haar handjes dingen kunnen pakken ;).
    En genieten doe ik zeker, ze ligt eigenlijk elke avond bij mij op schoot te slapen, zo heerlijk!

Jo, je zegt dat je wel kon janken, heb je het niet gedaan dan? Ik denk niet dat ik het dan droog kan houden ;). Gelukkig gaat ze in juni pas.

7. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    haha snoopy wat een leuk topic. de 1e twee van jouw lijstje gelden ook voor mij

ik had niet verwacht:
    - dat ze een meisje was
    - dat ze zo groot was
    - dat ik zo lang persweeen zou hebben (bijna 2 uur)
    - dat ik uiteindelijk in het ziekenhuis zou bevallen
    - dat ik zo'n lieve kraamverzorgster had
    - dat de liefde voor mijn dochtertje zo overweldigend zou zijn dat ik er helemaal ondersteboven van was en nog ben
    - dat yara al zo gauw lekker doorsliep
    - dat tepelkloven, borstontsteking en bv geven zo'n pijn kon doen
    - dat ik zó veel kaartjes zou krijgen en lieve reacties en cadeautjes van mensen
    - dat mijn man iedere avond en nacht zo knock out was haha
    - dat ik heel mijn eigen verjaardag vergat

haha en zou kan ik nog wel even doorgaan..de geboorte van een kindje stijgt boven alle verwachtingen uit blijkt wel...

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Nee, maar het scheelde niet veel. Moest daarna alleen gelijk weer aan de slag, werk als pedicure en kon moeilijk al snotterend met rooddoorlopen ogen boven die voeten hangen, haha. Maar goed, het was misschien maar beter ook dat ik gelijk weer wat moest gaan doen, beetje afleiding. Ze huilde ook nog eens vreselijk toen ik haar bracht. Mijn hart brak. Dat was vorige week, nu moet ze morgen nog een extra keer om te wennen komen, ze zit net in zo'n eenkennige fase, fijn :( .

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    :cry: Kan me dit zo goed voorstellen ;). Ik kan straks lekker bij mijn collega's op mijn werk uithuilen ;).

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Deze kan ik ook nog wel aan mijn lijstje toevoegen ;). Eva slaapt meestal niet door, maar ze slaapt heel goed en komt alleen voor de voedingen (en sinds een paar dagen wordt er voor de voeding eerst even 'gekletst' :D)
    Wij hebben zoveel kaarten en cadeautjes gehad en zelfs buren die we nauwelijks kennen kopen cadeautjes voor ons!
    Mijn vriend was ook zo knock out telkens, terwijl ik vrolijk hyper rond stuiterde :).
    Ik was 30 november jarig en 23 december uitgerekend. Vond mijn verjaardag niet interressant en mensen moesten echt vragen of ze langs mochten komen op mijn verjaardag ;).

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik was heel verbaasd over hoe natuurlijk alles ging. als ik wel eens beebjes van vrienden/familie in handen had was het altijd een beetje stuntelig, en ik dacht dat komt nooit goed, maar vanaf de eerste luier, bad, voeding was het alsof ik nooit anders gedaan had, en dat gold ook voor papa.
    en de kaartjes en kadootjes van mensen die je bijna nooit spreekt. wat me wel tegenviel is dat sommige mensen die wel "dichtbij" staan nog steeds nooit geweest zijn....

12. ik had niet verwacht dat :
    het een meisje werdt
    en dat ze zo klein was 2560 gram en 41 cm
    dat de bevalling zo snel was 3 uurtjes
    en dat ze op mij zou lijken
    dat iris zo snel overal mee is

en vats nog wel meer

groetjes yvonne en iris

13. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    - dat ik naar het ziekenhuis zou moeten
    - ik zo lang over de bevalling zou doen
    - dat ik zo hard kon persen ( hihi)
    - Dat je meteen verliefd bent op zo'n hummel
    - dat we al zo snel de hele nacht door konden slapen
    - Dat ze zulke harde scheten konden laten (lOl)
    - dat ze inderdaad alles doen wat wij doen, uitgebreid gapen, niezen lekker uitrekken..
    - Dat je al zo snel contact hebt met zo'n kleine ( lachen en brabbelen)
    - Dat mijn man en ik nog verliefder op elkaar konden worden
    - Dat ik nog steeds zo'n warhoofd ben na de bevalling

14. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik had nooit verwacht:
    - dat ik zoveel van iemand kon houden als ik nu van Yara doe.
    - Ook bij mij; de impact van de bevalling en het herstel daarvan. Lichamelijk en geestelijk.
    - dat ik zo zou genieten van bv geven.
    - dat ik mijn vader ooit zo trots en stralend zou zien.

Eigenlijk is zo'n beetje alles anders dan ik had verwacht. Ik heb een voorstelling gemaakt tijdens mijn zwangerschap, maar alles is 1000x mooier en intenser.
    :D

15. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Wat grappig, ik lees dat bijna niemand had verwacht dat het een meisje zou worden. Ook ik was ervan overtuigd dat ik een jongetje zou krijgen.
    Wat ik ook niet verwacht had, was dat het zo emotioneel zou zijn. Dat ik er zoveel moeite mee zou hebben dat ze te vroeg kwam en dat de keizersnede lichamelijk veel minder zwaar was dan ik had verwacht, maar dat het emotioneel veel zwaarder was dan ik had verwacht.
    Dat ik meteen zoveel zorgen kon hebben om zo'n kleintje, ze was erg klein en moest groeien van de dokter en ze had erg last van krampjes en reflux.

Maar vooral dat ze zo mooi zou zijn en dat ik zo gelukkig zou kunnen zijn als ik die glimlach zie!

16. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Sterker nog, die van mij kwam met een nies op de wereld, niet gehuild niets, alleen een HATSJOE!

Ontopic:
    Dat het me allemaal zo makkelijk zou vallen
    Dat zo'n klein mensje zoveel liefde kan geven.

17. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    wat een leuke topic!

Mijn lijstje:

- dat ik zo verlieft kon zijn op mijn eigen kindje!
    - dat de BV zo een drama zou worden
    - dat het vroege opstaan me zo zwaar zou vallen! hahhaha
    - dat Tijn gewoon vanaf de geboorte een miniversie van mij is! Incl. de "echte" mensen trekjes! (niezen, hoesten, lachen, scheten, boeren, kreuenen, brabbelen)
    - Dat ik sinds Tijn geboren is, zo mega emotioneel kan zijn..janken bij tv-programma's, film, ruzies etc.)
    - dat ik zoveel liefde kan voelen voor iemand!

kus miek

18. Niet meer actief

ik had niet verwacht:

-dat ik zoveel liefde in me had voor mijn kleine hummel
    -dat hij zo mooi zou zijn, mooier dan ik hoopte
    -dat een baby meteen na zijn geboorte kan glimlachen
    -dat ze ook echt zo lekker ruiken als iedereen zei
    -dat ie zoveel haartjes op zijn lichaam en hoofdje zou hebben
    -dat ie zo'n lange wimpers zou hebben
    -dat ie echt een kleine kopie van zijn vader is maar mijn oogopslag en wimpers heeft
    -dat ie me zo veel geluk kon geven

ik kan nog wel doorgaan

19. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    - dat het een jongen was
    - dat je zoveel van je kindje kan houden, dat je het wel kan "opeten" (hihi, figuurlijk bedoeld dan he ;) )
    - Dat er een emotie bij is gekomen die minder leuk is: Angst (angst om je kindje te verliezen, om te zien dat het gekwetst is, angst dat het wat overkomt op wat voor manier dan ook....)
    - dat de BV zo geweldig zou gaan en nog steeds goed gaat
    - dat hij zoveel donkere haartjes HAD (hij is nu kalend, haha)
    - dat je eigenlijk een geboren moeder bent, zodra je kleine wordt geboren

etc. etc. etc. :) :) :)

20. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    miek schreef dat over emotioneel zijn, ik had dat de hele zwangerschap ook al, janken om een boek of film... ik schoot vol toen de kraamhulp voor het laatst was en zelfs de nacontrole bij de VK moest ik even slikken, toen was het hoofdstuk zwanger echt afgesloten. maar zelfs mijn stoere man die vroeger nooit huilde moet regelmatig slikken. voorbeeldje; toen zijn colegaatje na 2 miskramen nu blakend zwanger is en zat te vertellen dat ze het hartje voor het eerst gehoord had. vond ik zooo schattig, hij was zo blij voor haar dat het nu eindelijk goed was.

Deel Deze Pagina