Ff advies nodig

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linana, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 6 maanden en zit al een maand of 2 in de wandelwagen. De kinderwagenbak is amper gebruikt en de maxi-cosi zelfde verhaal.
    Alleen hebben we niet heel veel ruimte in huis en schuur om alles te bergen. Zn kleding wordt te klein, dus dat zit al in een aparte box in de kast. De maxicosi staat erop gepropt en de bak ligt ergens gevouwen opgeborgen incl het matrasje.

Ik wil dus eigenlijk de boel verkopen en een wandelwagen kopen voor de langere stukken en dagjes weg. MAAR.... ik kwam er dus achter dat ik voor een wandelwagen alsnog een hele "set" moet kopen en dan zit ik met hetzelfde probleem.

Nu zat ik de denken aan een wat luxere buggy, zoals de mutsy spider o.i.d.
    Doe ik hier wel verstandig aan? Nou niet specifiek dat model hoor, maar was ff het snelste voorbeeld van een luxere buggy die ik kon vinden :)

Wat is jullie advies? Ik wil ook weer niet teveel geld uitgeven aan een wandelwagen/luxe buggy. Een nieuwe bebe komt er pas over minimaal 3 jaar (als het zo mag zijn) dus bewaren heb ik niet zoveel zin in.... :)

2. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Ik weet dat je bij de wehkamp bijvoorbeeld een joolz onderstel kan kopen met alleen de wandelwageninzet dus zonder de kinderwagenbak.
    Verder weet ik niet hoe de andere winkels dit doen.

3. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat voor kinderwagen je nu hebt, maar alles weg doen terwijl er wellicht nog een 2de komt, is toch hartstikke zonde? Mijn dochter heeft totdat nr 2 kwam in de kinderwagen gezeten (Bugaboo). De 2de kon weer gewoon in de bak en zit nu in de kinderwagen terwijl haar zusje op het plankje er achter staat. Dat hoef je bij een buggy niet te proberen.

Bovendien vind ik de kinderwagen veel steviger dan een buggy. Zeker zo'n kleintje zit veel beter in de kinderwagen.

Hebben je ouders ofzo geen ruimte waar je de bak zolang kan opbergen?

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik vind de kinderwagen zelf veel fijner lopen als de buggy. Mn ouders hebben een mac laren techno, een luxe buggy van een goed merk, maar de wieltjes zijn echt minder fijn en hij rijd echt minder prettig. Voor even prima maar voor een flinke wandeling toch liever de wandelwagen. Je kan inderdaad een kinderwagen kopen niet als set, zou ik gewoon even naar vragen in de winkel hoor! Het is een beetje zonde om je wagenset te verkopen en dan een andere wagen te kopen. Weet je zeker dat 't handig is om voor een paar jaar heel de boel te verkopen en straks weer een grote uitgave te doen als jullie een 2e willen?

5. Linana

Linana Niet meer actief

Onze kinderwagen die we nu hebben was niet duur en ik had eigenlijk een andere willen hebben als het budget het destijds toeliet. We kregen een woning aangeboden + een baby op komst, dus het was een beetje budgetteren allemaal

Onze ouders hebben beide een enorm vol huis, dus dat gaat hem niet worden.
    Het onderstel vd joolz vind ik trouwens erg duur, die was duurder dan onze volledige kinderwagen 3-in-1 set was :p

Een echte buggy zit ik ook niet naar te kijken, die hebben we al staan. Ik zit echt te kijken naar wandelwagens, maar voor zover ik ze kan vinden zijn die er alleen maar in sets. Of gelijk hartstikke duur :(

6. Linana

Linana Niet meer actief

De mutsy evo dan? Is dat een wandelwagen te noemen? Dat is namelijk wel ongeveer het model waar we naar op zoek zijn....

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Musty evo is zo te zie een wandelwagen ja. Maar ik zou gewoon in een winkel vragen of je ook alleen de wandelwagen kan kopen ipv een hele set! De Joolz is idd duur maar wel een heel fijne wagen hoor ;)

8. Linana

Linana Niet meer actief

@ suusjeuh
    Morgen ga ik ff kijken bij babyplanet hier, meer is er simpelweg niet aan babywinkels ;)
    Maar dan kan ik daar ff proefrijden en online kijken naar leuke aanbiedingen of misschien zelfs marktplaats. Ik dacht nog aan de MC mura4, ook die is nog redelijk te doen via een site doe ik via zp heb ontdekt

Ik weet 1 ding wel, als ik dit had geweten had ik destijds toch een andere set gekocht :)

9. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    misschien een rare vraag, maar waarin zit je kindje in de auto als je de maxicosi amper hebt gebruikt?

Persoonlijk vind ik een wandelwagen fijner lopen dan de buggy...

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Gewoon een buggy kopen

Wij hebben de Nuna Pepp

Dat is de kleinste die er is. Hij kan volledig plat in ligstand dus je kindje kan er al makkelijk in
    Ook kun je daar de maxi cosi op klikken met maxi cosi adapters

Lekker compact, handzaam, etc

Nuna Pepp kost iets van €200

Wandelwagen gebruik ik niet, bij de 1e ook niet gedaan
    Veelste lomp om mee te nemen ergens naartoe en zelfs de kleinste wandelwagen past niet in onze mini auto

Ik vind de Nuna pepp zeker net zo fijn als een wandelwagen

Wij hadden toen de stokke xplory en die heb ik heel snel verkocht, veelste lomp om ff een half uurtje mee naar de supermarkt of stad te gaan, daarvoor werkt een buggy die in ligstand kan ook prima voor ons

11. Linana

Linana Niet meer actief

Daantje en Marleen: Wij hebben geen auto :D
    Vandaar dat we de maxicosi ook amper gebruikt hebben. De keren dat we hem gebruikt hebben was toen ik naar het consultatiebureau moest, alleen. Toen heb ik hem op het onderstel gezet zodat ik makkelijker naar beneden kon (ik woon op 1 hoog en heb geen lift, de bak alleen naar beneden tillen vond ik te eng) Consultatiebureau zit hier 5 minuten lopen vandaan, dus dat kon prima vond ik.

Al zouden we nu een auto aanschaffen, wat wel in de planning staat, dan moeten we iets anders bedenken dan een maxicosi. Mn zoontje is te breed ervoor en weegt inmiddels ook al boven de 10kg..... :p

Nuna pepp vind ik persoonlijk echt geen mooie buggy. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een wandelwagen. De wandelwagen vind ik persoonlijk lekkerder lopen dan welke buggy dan ook en heb een hoop staan testen met zoontje erin bij de babydump :p

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Quinny zapp extra? Luxe buggy die je naar je toe en van je af kunt zetten, hij kan helemaal plat en er zitten adapters bij voor als je de maxi cosi er op wil klikken voor een snelle boodschap.

Nuna Pepp is ook een optie misschien. Die kan helemaal plat en het ruggedeelte schommelt een beetje wat bij mijn zoontje erg geruststellend werkte. Duwstang loopt rond waardoor je hem makkelijk met 1 hand kunt duwen. Wieltjes lopen op kogellagertjes wat er mede voor zorgt dat hij zo soepel loopt. Nog een plus vind ik dat de duwstang verstelbaar is. Quiny zapp xtra pakt wat lager vast. Op de Nuna kan ook een autostoel.

Maar ht maxi cosi merk autostoeltje is tot 13 kg. En idd op en gegeven moment liggen ze klem maar dat is de bedoeling ervan. Zowieso is het zeker aan teraden om tot 9 maanden minimaal een kinde in de groep 0 stoel te laten. Maar goed dat is voor jou zonder auto toch niet aan de orde.

13. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Hier sluit ik me volledig bij aan! Super buggy, met een hand te besturen!

14. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

als je te weinig ruimte heb kan je ook een box huren voor die spullen in op te slaan het is zunde om het weg te doen als er bijvoorbeeld nog binnen 3 jaar een 2e komt...
    of kan je het niet bij iemand op zolder neer zetten tijdelijk misschien ook ene optie... om nu een hele kinderwagen weg te doen die eigelijk nog goed is is zunde...

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

denk dat een box huren voor 3 jaar lang 10x duurder kost dan een nieuwe wagen die je al voor 300 euri compleet hebt

16. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Ik wilde ook zo snel.mogelijk overstappen naar de quinny zapp extra.

Daarin kunnen ze ook in ligstand en is gewoon super compact, licht weinig ruimte nodig en.zo.... Een vriendin heeft hem ook echt handig.

Xxxx

17. Linana

Linana Niet meer actief

De quinny zapp extra heb ik van mn schoonzusje een paar dagen geleend, maar ik vind het echt geen fijne buggy. Bedankt voor de tip, maar de quinny gaat hem echt niet worden.
    Mijn vriend loopt er ook niet fijn achter en het moet wel iets zijn wat we beide zien zitten.

Ik vind het maar lastig.... Ik weet als ik nu een onderstel+zitting koop van een wandelwagen waar ik 100% tevreden mee ben (wat ik nu niet ben), dat ik dan de bak+maxicosi tzt weer kan aanschaffen.
    Ik ga vandaag ff langs de babyplanet om te kijken wat er te koop is en er maar goed over nadenken

Bedankt voor jullie advies!

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Als je een maxicosi mura kan kopen met alleen t onderstel en de wageninzet zou ik daar zeker voor gaan. Ik heb nu een P&T staan voor buikbeeb en R. en mijn mura verkocht en baal nog elke dag, god wat was dat een fijne wagen! Als R goed zelf loopt en we het niet meer nodig hebben koop ik zo weer een mura op marktplaats van het geld wat de P&T oplevert. Echt de fijnste wagen die ik heb gehad..

19. Linana

Linana Niet meer actief

Nou, het is indd een fijne wagen! We zijn vandaag bij babyplanet geweest om te proefrijden. Mijn vriend is zelfs om :)
    Hij is ook heerlijk ruim, de zitting. In de winkel kost die 500,- maar ik heb een site gevonden dat alleen de zitting+onderstel 350,- is. Dan heb ik wel 1 van 2010, maar dat lijkt me niet heel veel uitmaken denk ik. Of wel?

20. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Dus eigenlijk weet je al wat je wilt en zoek je bevestiging. :D
    Als jij en je vriend het wat vinden moeten jullie het gewoon doen. Maakt toch niet uit wat wij ervan vinden.

Deel Deze Pagina