Show je babykamer! -> Deel 2 !

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lydia1986, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    26 weken is toxh zo vroeg niet, ik vind het heel normaal ik vind 30 plus weken aan de late kant, de eerste had ik met 12 weken klaar en bij de tweede met 18 weken, zo leuk om te doen en om mee bezig te zijn.

2. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Het enige wat ik heb van Dolce en Gabbana is nog weleens een luchtje dus die link legde ik niet ;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach... een kamertje heb je pas nodig vanaf 37 weken maar iedereen moet lekker doen waar zij zich goed bij voelt.

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Als je te vroeg bevalt of erg veel last hebt is vroeger toch wel zo relax hoor.

Ik vind het altijd zo onverschillig en onwelkom overkomen als je er zo laat pas wat aan doet ( even omstandigheden zoals verhuizingen daar gelaten) vroeger werd je met 30 weken gecontroleerd door de kraamzorg en vk en kreeg je een preek en dreiging van geen kraamzorg als het niet af was.. op zich geen slechte richtlijn om de basis af te hebben hoor.. dat je het extra aankleden voor de laatste weken bewaart vind ik nog wat anders..

5. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Ik bewaar mijn verlof om straks alles te wassen, laatste dingentjes te kopen en het een definitieve plek te geven. We hebben nu heerlijk rustig alles kunnen doen. Ik heb de kledingkast in de grondverf gezet, geschuurd en toen verf erop. Plank voor plank, heb ik echt wel even de tijd voor nodig gehad. Mijn vriend heeft geholpen hem in elkaar te zetten, maar het grootste gedeelte heb ik zelf gedaan.
    Net als de commode en het ledikant, helemaal schuren en dan verven.
    Als je alles kant en klaar koopt kan ik mij voorstellen dat je het later besteld, het komt binnen en je zet het in elkaar.

Ik vond dit een fijne manier en kan er nu alvast heerlijk van genieten!

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Iedereen in zijn waarde, en een ieder moet zelf weten wanneer zij het kamertje af heeft... Maar om nou te gaan roepen dat ik bijvoorbeeld onverschillig ben, of mijn kleine man niet welkom zou zijn schiet me echt in het verkeerde keelgat. Sorry hoor, maar denk even na voor je wat zegt...

7. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Wat een leuke kamertjes!!!

8. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Wij zaten wel met een verhuizing daardoor pas echt helemaal af met 36 weken....;) Maar alles wel tot in de puntjes nu hoor!;)

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Ik zeg dat het voor mij zo overkomt dat is een mening, geen feit.

Maar wat nou als je plat had moeten liggen of te vroeg was bevallen had je het dan leuk gevonden om helemaal niets zelf te kunnen doen en vind je het niet fijn om lekker in het kamertje staan dromen zonder zorgen of en hoe het dan afkomt.

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Tja, wat als... Ik kon door bekkenklachten weinig zelf, bij de eerste vanaf 8 a 9 weken al niet en nu vanaf een week of 14. Heb er heel lang over gedaan dus om nu beide kinderkamers af te krijgen, maar wel grotendeels zelf gered. En daar ben ik maar wat trots op ;) En ja, dan vind ik het jammer dat er mensen zijn waarop het overkomt dat de kleine bij ons minder welkom is.

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Ik geloof dat ik duidelijk in mn antwoord ook zeg dat het soms niet anders kan, als ik zo vroeg bekkenklachten had gehad dan had ik met 12 weken de basis klaar gehad, lekker handig en alleen nig maar de leuke dingem hoeven te shoppen en doen, je maakt alleen maar mijn punt duidelijker dat soms vroeg beginnen uiterst handig kan zijn.

Andersom krijgt hier iemand net zo goed commentaar als ze met 26 weken de kamer gedaan heeft dat het te vroeg zou zijn, maar is gewoon leuk en verstandig, 26 weken is een normale tijd hoor niet extreem vroeg ofzo.

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik snap je, maar blijf het raar en enigszins vervelend vinden dat je stelt dat de kleine dan minder welkom zou (kunnen) zijn dan bij iemand die bij 12 weken de kamer al zo goed als klaar heeft.

En laat nu die kamertjes maar weer komen :)

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Laat kamertje af = minder welkom en onverschillige moeder? Oh jee, mijn kamertjes waren pas met 37 weken af! Amk dan maar? :D:p:p

14. Verox

Verox Niet meer actief

Vooroordelen zijn gebaseerd op persoonlijke ervaringen, en daarom vaak kwetsend.
    Mijn persoonlijke ervaring is dat ik geen babykamer af wil hebben zolang er geen baby is om daar in te slapen.
    Ons kindje komt de eerste tijd in een wiegje op de ouderslaapkamer, dus heeft in principe geen babykamer nodig.
    Ik ben nu pas voorzichtig aan de babykamer begonnen. Ik zou er erg onrustig van worden als de babykamer al vroeg af was.
    Hardstikke fijn dat er zoveel mensen zijn waarvan de ervaring anders is, maar minder welkom en onverschillig? Integendeel!

15. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda

Als je bij 37 weken of later bevalt anders eerder! In mijn geval was dat dus met 35

16. senta

senta Niet meer actief

Ik zie geweldig mooie magneet voorbij komen. Mijn man gaat volgend weekend behang krabben en dan gaan we langzaam aan beginnen met aflakken. Man en hekel aan schilderen. Dus ga alles op mijn gemakje doen. Ik wil het afhebben met uiterlijk 30 weken. Geeft voor mijzelf rust.
    Dan kom uiteraard snel showen. Thema wordt sterren.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ach een kamertje maken is gewoon leuk :D of je dat nu met 12 weken doet of met 30 weken....daar zijn we het allemaal over eens toch :D

Ik kan juist niet wachten.....wij zijn nog volop aan het verbouwen ik zal dus nog geduld moeten hebben. Maar zo kan ik wel goed bedenken hoe we het willen. Na 2 meiden is het nu opeens zo anders ... Een jongenskamer.

Nou meiden showen die kamers...! :D

18. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar met 35 weken gaat de baby toch niet direct naar huis?

19. baby S

baby S Actief lid

18 feb 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
  20. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik wilde met 28 wk de meubels hebben staan.
    Zodat als de kids komen ik al mijn energie nodig zou hebben met op en neer naar zh racen om bij ze te zijn, zonder nog te moeten klussen. Maar het is duidelijk dat de meningen hier over verdeeld zijn.
    Qua, aankleding en inruimen was ik met 32 weken klaar. Alleen de bedjes heb ik nog niet opgemaakt omdat ik anders misschien na een maand er beddengoed wel stoffig vind geworden.

Deel Deze Pagina