Show je babykamer! -> Deel 2 !

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lydia1986, 17 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
  2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik moet het wiegje nog binnen krijgen, waarschijnlijk volgende week en dan ben ik ook helemaal compleet met de uitzet... ja op wat klein dingetjes na zoals washandjes enzo. De meubels hebben we van de oudste doorgeschoven naar deze en zeg nou eerlijk....... wat is er nou leuker dan babyshoppen?! :D Deze keer ben ik dus ook al vrij snel klaar...

Maar bij de eerste was ik pas met 32 weken klaar in het kamertje.. toen ik 24 weken was stonden alleen de meubels er al wel in maar moest de hele aankleding nog doen :)

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hmmm niet welkom zonder kamer. Moeten niet zotter worden.

Hier geen kamer klaar tot een jaar na zijn geboorte.

Wn hij was super welkom, heeft heerlijk bij ons geslapen on zijn wieg. Wat ook de bedoeling was! Zodat wij rustig zijn kamer af konden maken.

Samen! Dus niet terwijl ik toekeek en me miserabel voelde!

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Maakt niet uit toch! Ik ben al tijden opzoek naar een wit glanzend plankje met knoppen wat niet belachelijk duur is en door jouw foto weet ik hoe ik het ga doen!

5. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda

Denk je als je een zware bevalling spoed sectio door een loslatende placenta en hellp überhaupt zin heb om het kamertje dan alsnog af te maken? Onze kleine jongen mocht 3 dagen naar de ks eigenlijk mee naar huis het is dat hij een uur voor vertrek ze fles in 1 x niet dronk en ze temp. daalde anders had hij gewoon mee naar huis gemogen! Als je kindje het goed doet is er geen rede om kind in zh te houden.

En was super blij dat zijn kamertje al lang klaar stond. Als je kindje het gewoon goed doet

Ik ben een voorstander van netzoals onze kraamzorg ook zegt en zoals het bijna op iedereuitzet lijst staat kamertje klaar moet hebben met 27 weken.

6. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Joyofliving, heel mooi kamertje met mooie aankleding!! Er leuke combi dat rood, wit met blauw zonder dat het 'Holland' wordt.

7. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Ik wilde ook het liefst dat t kamertje al klaar was na de 2e goede echo haha, maar kon helaas niet omdat broertje van vriend hier toen woonde..
    Echter rond de 30/36 weken ergens zijn we (lees vriend) met de kamer begonnen. (ik heb alleen de kleertjes in de kast gelegd, de commode vol gegooid met zooi :p en t bedje samen met m'n moeder gedaan)
    Ik vind beter te vroeg dan te laat, dus kan best met 12 weken al doen hoor.

Wel hele leuke kamertjes gezien hier!!

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL

Dat zou ik echt belachelijk vinden, in principe heeft een baby alleen een bedje nodig en wat andere spulletjes. Die hele mooie kamer is alleen voor jezelf.

Dan liever een opvoedcursus/goedkeuring dat je geschikt bent als ouder voordat je kinderen mag. Wanneer een kamertje af is, mag vooral ieder voor zich weten, is verder helemaal niet van belang.

9. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Heerlijk topic, lekker neuzen en inspiratie opdoen!

L. zijn slaapkamertje (kubusjes zijn inmiddels grijs en hangen aan de muur), inmiddels is onze jongen al bijna 2 jaar en ben ik ideeen aan het opdoen voor de kamer van ons tweede guppie!

Bijgevoegde bestanden:

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Er komen nogal wat felle reacties op de post dat je kindje niet welkom zou zijn als het kamertje niet klaar is.
    Toch kan ik me ergens wel een beetje vinden in die post. Niet als algemene stelling; ik denk dat dat onzin is. Maar als ik naar mezelf kijk, heb ik graag de boel goed op orde, en ook op tijd. Dus puur vanuit mijn eigen persoon, gewoontes, karakter etc bekeken zou het raar zijn als ik niets voor de kleine had geregeld tegen de tijd dat ie hoort te komen. En dat zou voor mij dus wellicht toch een soort van gevoel geven van 'is ie dan wel welkom, anders had ik vast wel wat gedaan'.
    Maar natuurlijk heeft een kindje niet veel nodig. Sterker nog, er wordt steeds vaker weer teruggegrepen op de oude gewoonte om het kindje zo veel mogelijk bij je te hebben, ook met slapen (rooming-in). De eigen kamer is een westerse luxe.

Ik denk dat ieder het gewoon lekker voor zich moet weten. Ik was blij dat het kamertje klaar was, toen ik me nog lekker fit voelde; heb alles met mijn man samen kunnen doen. Dat wilde ik ook graag.
    En de kleine komt mooi straks eerst lekker bij ons op de kamer. Maar ik geloof niet dat ik in de eerste maanden nu zoveel zin zou hebben om te gaan schilderen en klussen. Dus wat dat betreft fijn dat het al af is als de kleine komt, hoewel het idd niet noodzakelijk zou zijn.

En nu weer terug on-topic:
    ik zie hele mooie kamertjes langskomen!!!!

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Erg mooi!!

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Leuk! :D
    Alleen vind die zebra wand wat te druk.

13. mamv1

mamv1 Niet meer actief

14. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Mooi kamertje! :D

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wahahaha..zij kwamen echt niet kijken of je een kamertje van de Prenatal al binnen had hoor!! Wat denk jij nou. Kamertjes zoals tegenwoordig zijn er vooral voor papa's en in het bijzonder mama's. Het zal je kind werkelijk worst zijn..

En met 27 weken alles klaar hebben? Hahaha... lees nog eens goed... Het is fijn om als je zo veel werk wilt besteden dat te doen op een moment dat je nog fit bent maar je hoeft je klossen, zeiltje en baby benodigdheden (must haves en niet nicenice to have) pas met 37 weken klaar te hebben, geldt ook voor die
    zgn vluchttas.

Begrijp me niet verkeerd...ik ben dinsdag 29 weken en ons kamertje is ook bijna klaar. Waarom? Ben werkloos.... heb weinig beters te doen EN het is hartstikke leuk om er mee bezig te zijn.... maar nodig? Nee

16. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik vind het ook wel wat een vreemde uitspraak. Ik snap het in die zin dat je als je een kindje verwacht zoveel mogelijk leuke dingen regelt van te voren omdat het kindje heel erg welkom is en je goed voorbereid wilt zijn. Maar als er geen kamertje klaar is voor een bepaalde week is dat natuurlijk helemaal geen indicatie voor hoe welkom het kindje zou zijn. In ons geval is er zelfs helemaal geen kamertje. Niet dat ik dit nou zo persoonlijk opvat :D Maar ik wil maar zeggen dat het er echt helemaal niets mee te maken heeft. We hebben alles al een paar weken in huis en klaar staan, meubeltjes, kleertjes, hydrofielen, noem maar op, dus voorbereiding zat, maar een extra kamer hebben we op dit moment gewoon niet. Maar we kunnen niet wachten tot ons kindje geboren wordt!

On-topic: geweldige kamertjes allemaal! Heerlijk om zo inspiratie op te kunnen doen! Wij moeten dan nog even wachten, maar zodra we verhuizen gaan we aan de slag en dan komt hier uiteraard ook een mooie foto!

17. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    Mooie kamertjes allemaal! Hier zijn we ook bijna klaar.

18. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    En nog wat foto's

19. Elvina

Elvina Actief lid

14 jun 2011
    392
    0
    0
    En nog een paar (sorry dat ze gedraaid staan, gaat automatisch. .)

20. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Elvina heel schattig!!!!!

Deel Deze Pagina